کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مردم ايران از نگاه ضرغامي كدام مردم بودند؟

سرافراز صداوسيما را با مردم آشتی خواهد داد؟

21 آبان 1393 ساعت 10:10

حالا آقای سرافراز مختار است همان اشکالات نرم افزاری (مدیریتی تعمدی) را ادامه دهد و یا با پشتوانه تجربه و درایت 20 ساله خود با حذف كامل پروژه سناريونويسي خبري به حساسیت‌ها دامن نزند...


حسن فاتحی
گروه سياسي: با پایان یافتن دو دوره از مدیریت آقای ضرغامی بر رسانه ملی، علیرغم توفیقاتی که در عرصه سخت افزاری در دوران مدیریت ایشان در صدا و سیما بوجود آمد، به علت اشکالات نرم افزاری تا بی نهایت تعمدی، متاسفانه اين رسانه ملی بر خلاف هیاهو و باورهای القایی دوستان تئوریسن گفتمان فتنه!، بجای کوتاه کردن فاصله ها و شکاف بین مردم و حاکمیت، متاسفانه در عرصه سیاسی و اجتماعی داخلی تا حد ممکن نفرت ها را انباشت نمود، بطوریکه اقبال گسترده مردم از ماهواره بخاطر همین تفکرات غلط نرم افزاری ضرغامی به یکی از معضلات مهم تبدیل شد. و حالا برای اینکه آقای سرافراز توانسته باشد، با اشکالات نرم افزاری و مدیریتی ضرغامی آشنا شود، قطعا" توجه به موارد زیر خالی از لطف نخواهد بود:

الف- ضرغامی رسانه ملی را برخلاف رسانه های مجازی که امروز نقش فراگیر آنها قابل کتمان نیست، باور داشت، آخرین عبارت ایشان در جلسه تودیع این بود که "رسانه های مجازی مردم درست می کنند و نباید بدانها توجه کرد" و....ضرغامی با این تصور منفی خود به رسانه های مجازی در اصل بجای بهره گیری از توان رسانه‌های مجازی تعمدا " رسانه‌های مجازی را دشمن تلقی می‌کرد و مردم از نگاه وی فقط افرادی بودند و هستند که تلویزیون و رادیو تحت مدیریت وی را ترجیح می دادند ولاغیر.

درحالیکه اتفاقا" یکی ازدلایل استقبال سرسام آور کاربران از رسانه های مجازی، خبرسازی‌ها و تحلیل‌سازیهای دروغ و یک طرفه رسانه ملی در زمان ایشان بود. ضرغامی تصور می کردند با تکرار انبوه سناريونويسي‌هاي خبري، واقعا" حقیقتی وجود نخواهد داشت و همین لجاجت ایشان براین موضع گیری خود دلیل مهم اذهان کنجکاو در استقبال فراوان از ماهواره بود.

ب- ضرغامی اگر نگوییم یک پای ثابت علل حوادث تلخ گذشته بود، قطعا" بخاطر نقش جانبدارانه و ناشیگرانه در مناظرات عهد بگم بگم!، خود در اذهان عمومی تحت پیگرد خواهد بود و اینکه خود بگوییم عزت زیاد و دیگری هم تشویق کنیم بگوید عزت زیاد، اینها سوء مدیریت‌های وی را در اذهان عمومی تطهیر نخواهد نمود و بالاخره روزی می‌بایست در پیشگاه خدا و ملت از نادیده گرفتن بخش عمده‌اي از جامعه و حقوق اساسي و بديهي آنان، باید جوابگو باشند.

ج- رييس سابق سيما برخلاف تبلیغ اخلاق مدارانه از وی توسط مجریان خاص!، واقعا" به قواعد اخلاقی ملی و حداقل ایران شمولی باور نداشتند، مهم از نظر وی گسترش تبلیغات در رسانه ملی و پایین آوردن جایگاه و قداست این رسانه بود که فقط حاصل این تبلیغ گراییها این شد که دیگر رسانه ملی برای قشر وسیع ارزش رسانه ای خودرا از دست داد و همه دیدیم مجریان متملق از قبال مداحی و ثناگویی و چرب زبانی‌ها به چه جایگاه‌های عجیب و غریب دست یافتند.

حالا آقای سرافراز مختار است همان اشکالات نرم افزاری (مدیریتی تعمدی) را ادامه دهد و یا با پشتوانه تجربه و درایت 20 ساله خود با حذف كامل پروژه سناريونويسي خبري به حساسیت‌ها دامن نزند. آقای سرافراز باید قبول کند که چماق فتنه و اسب سرکش آن واقعا" برای اقلیتی حکم حیات و ممات دارد، چرا که در فضای عقلانیت باید جوابگوی نقش خود بوده باشند، و البته که تغییر مسیر مدیریتی در این فضای یکسویه قدری سخت و زمان بر خواهدبود، ولی قطعا" تغییر شیوه ها و روشها و عدم تحقیر مردم خواهد توانست رسانه میلی ضرغامی را به رسانه ملی سرافراز تبدیل کند.


کد مطلب: 60385

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/60385/سرافراز-صداوسيما-مردم-آشتی-خواهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir