به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۶۰۴۲۷
دل پُر امین‌الله رشیدی:

موسیقی متولی دلسوز ندارد

گروه فرهنگ و هنر: امین‌الله رشیدی با انتقاد از وضعیت امروز موسیقی، گفت: موسیقی‌هایی که امروز پخش می‌شود، به دل نمی‌نشیند.
این خواننده‌ پیشکسوت گفت‌ گفت: فضای فرهنگی ما در هشت سال قبل از دولت «تدبیر و امید» بسیار آشفته و ناراحت‌کننده بوده است. وی ادامه داد: من تنها کسی هستم که از نسل دهه‌ی 30 و 40 که اوج شکوفایی موسیقی و ادبیات ایران بوده، مانده که دستش پُر است. در زمانه‌ای که به قول استاد فخرالدینی، خلاقیت در موسیقی مرده است. رشیدی با بیان این‌که موسیقی متولی دلسوز ندارد، گفت: هیچ‌کسی دلش برای موسیقی نمی‌سوزد، برای همین است که امروز می‌بینیم موسیقی‌هایی که پخش می‌شود، بی‌اثر است. گاهی این آهنگ‌ها و اشعار و ترانه‌ها را که می‌بینم، گریه‌ام می‌گیرد. ما با ادبیات آشناییم. ما مملکت حافظ، سعدی، اخوان ثالث و هوشنگ ابتهاج هستیم.

این هنرمند عرصه‌ موسیقی همچنین بیان کرد: من حدود 50 آهنگ اجرانشده دارم، همان آهنگ‌هایی که بو و عطر دهه‌ها 30 و 40 را می‌دهند. رشیدی اظهار کرد: مسأله جای دیگری است، الان تمام فضای فرهنگی و حتی ورزشی با سیاست آلوده شده است و چیزی هم که با سیاست آلوده شود ارزش چندانی ندارد. در همه جای دنیا، چهره‌های هنری و فرهنگی را کشف می‌کنند، اما اینجا ما خودمان می‌گویم که داریم کار می‌کنیم. وی افزود: من می‌گویم اصلا پول نمی‌خواهم، عده‌ای هستند که در موسیقی پول‌های کلان می‌گیرند، اما می‌بینیم که آهنگ‌های‌شان به دل نمی‌نشیند و تاریخ مصرف دارند، یک روز، دو روز یا یک‌ماه، بعضی از آهنگ‌ها هم که درجا می‌میرند. رشیدی یادآوری کرد: رضا امیرخانی (نویسنده) در جلسه‌ای که در تالار وحدت برگزار شد و وزیر ارشاد هم در آن حضور داشت، گفت که آقای وزیر این لشگر اجنه را که منظورش «ممیزان» بود، از وزارت ارشاد بیرون کنید، که این حرف، بسیار مورد استقبال حاضران قرار گرفت، اما هنوز ظاهرا این افراد حضور دارند. این هنرمند پیشکسوت در پایان اضافه کرد: دولت «تدبیر و امید»، آقای روحانی و آقای جنتی می‌خواهند کارهایی را انجام دهند و تغییراتی ایجاد کنند، ولی موانعی وجود دارد.
مرجع : ايسنا