به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۶۰۴۳۹
دولت قبل فرهنگ قرون وسطایی می خواست؛

یغما گل‌رويي و یک نوع ممنوعیت زیرپوستی!

گروه فرهنگ و هنر: مراسم رونمایی از کتاب "من رویایی دارم" با حضور یغما گلرویی دیشب در کتاب فروشی بوکلند و توسط نشر نگاه برگزار شد، دریافت مجوز انتشار و برگزاری مراسم رونمایی در حالی بود که خیلی ها فکر می کردند یغما گلرویی ممنوع الکار شده است. یغما گلرویی این شایعه را در دولت قبل رد نکرد اما از بهتر شدن اوضاع در دولت جدید خبر داد.
یغما گل‌رويي و  یک نوع ممنوعیت زیرپوستی!
استقبال مخاطبان از این رونمایی کم نظیر بود و یغما گلرویی که از قبل هم به مخاطبان خود قولِ امضا و عکس را داده بود، تمام کتاب ها را برای مخاطبانش امضا کرد و همراه با لبخند با آن ها عکس یادگاری می گرفت. مجموعه ترانه های «من رویایی دارم» که برگزیده ای از پنج کتاب ترانه «یغما گلرویی» بود، در میان استقبال قابل توجه دوستداران این شاعر و ترانه سرا برگزار شد. این مراسم که در فروشگاه کتاب «بوک لند» واقع در مجتمع تجاری «پالادیوم» برگزار شد، با صف طولانی امضای کتاب از سوی دوستداران گلرویی مواجه شد و همین استقبال باعث شد که مسئولین برگزاری، برنامه را سه ساعت دیگر تمدید نمایند.

یغما گلرویی در حاشیه این برنامه گفت: من تنها می‌توانم بگویم که شاید آن‌ها خود و روزگار خود را در آثار من پیدا کرده‌اند اما در هر صورت اتفاقی که در مراسم رونمایی افتاد برای من دلنشین بود و انرژی مثبت مخاطب باعث شد که شش ساعت تمام سرپا بایستم و کتاب‌هایم را برایشان امضا کنم. وی همچنین درباره شایعه ممنوعیت از کار خود توضیح داد: من درواقع در بخش کتاب به شکل علنی ممنوع‌الکار نبودم اما هشت سالی بود که جوابی درباره کتاب‌هایم داده نمی‌شد و فقط در سال 92 یک مجموعه شعر توانست جواز انتشار دریافت کند. یعنی یک نوع ممنوعیت زیرپوستی در جریان بود که شاید بشود انتشار این مجموعه را نشانه‌ی اتمام آن دانست اما باز هم نمی توانیم به طور کامل چیزی در باره بگوییم.

او همچنین درباره ارتباط با دولت تدبیر و خواسته های خود توضیح داد: قبل‌ها هم یک بار در نامه‌ای به رییس جمهور نظر خودم را درباره ارتباط دولت و هنرمند نوشته‌ام و مکررش نمی‌کنم. دولت فعلی اگر ممنوعیت‌ها را بردارد تازه به وظیفه‌ی خود عمل کرده و به سطح مطالبت هنرمند نزدیک شده است. متاسفانه دوران هشت‌ساله‌ دولت قبلی که داشت اوضاع فرهنگی را به قرون وسطی نزدیک می‌کرد باعث شد که ما به حداقل خواسته‌هامان درباره آزادی قلم و بیان قانع شویم و از خاطر ببریم که خواستگاه واقعی هنرمند آفرینش در فضایی‌ست که در آن فیلتری بین او و مخاطبینش قرار نداشته باشد.

در این رونمایی اعضای خانواده، دوستان قدیمی، همکاران، مسئولان نشر نگاه و مسافرانی از اصفهان، شیراز، تبریز و... به کتاب فروشی بوکلند آمدند تا به یغما گلرویی برای رونمایی از جدیدترین ترانه هایش تبریک بگویند. فرید مرادی که یکی از مسئولان نشر نگاه است به خبرنگار ایسکانیوز گفت: این رونمایی آن چیزی بود که ما پیش بینی کرده بودیم و همیشه مخاطبان به ما لطف داشته اند و به زودی مراسم رونمایی از چند کتاب دیگر هم برگزار خواهیم کرد. از طرف دیگر، مدیر فروشگاه بوک بلد در این باره گفت: توقع این جمعیت را نداشتیم اما بسیار خوشحالیم که دوست داران کتاب و یغما گلرویی در یک مکان جمع شدند و همدیگر را می بینند. به هر سوی رونمایی از جدیدترین کتاب یغما گلرویی با استقبال بسیار خوب مخاطبان ترانه برگزار شد.
مرجع : ايسکا نيوز