به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۵۴
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۲ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۶۰۴۸۹

احتمال لغو منع ورود بانوان به‌مسابقات والیبال

گروه ورزشي: این روزها مسئولان والیبال بیشتر از آن‌که درگیر مسائل فنی و برنامه‌ریزی برای آینده باشند، در اندیشه حل مشکلی هستند که دردسرهایی را در عرصه بین‌المللی برای والیبالمان بوجود آورده است. پس گرفتن میزبانی مسابقات والیبال نوجوانان جهان، باعث شد مسئولان ورزش بیش از گذشته خطر حذف از لیگ جهانی را که مدت زیادی است مطرح می‌شود، حس کنند. همین مسأله باعث شده تا کار به مراجع بالاتر هم برسد و حتی رئیس‌جمهوری نیز دستور پیگیری حضور بانوان در سالن‌های والیبال را بدهد.
سکوهای مخصوص
با رایزنی‌های صورت‌گرفته و ورود مسئولان وزارت ورزش و همکاری نهادهای دیگر قرار بر این شده که قسمتی از سالن آزادی با صندلی‌هایی به رنگ دیگر برای حضور بانوان مشخص شوند. البته تمهیدات دیگری نیز برای به وجود نیامدن این مشکل در نظر گرفته شده، ازجمله این‌که راه ورودی بانوان با توجه به فروخته شدن بلیت‌ها به صورت اینترنتی جدا از آقایان باشد.

مشکل خبرنگاران حل شد
درحالی‌که تا‌ سال گذشته در رقابت‌های لیگ برتر والیبال تماشاگران و خبرنگاران زن مشکلی برای ورود به سالن نداشتند، از ابتدای لیگ امسال، حضور بانوان در لیگ برتر نیز ممنوع اعلام شد. البته این مسأله با پیگیری رئیس فدراسیون والیبال حل شد و دیروز در هفته دوم این رقابت‌ها خبرنگاران زن توانستند وارد استادیوم شوند.

تأیید نایب‌رئیس بانوان

رباب شهریان، معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان درباره حل این مشکل می‌گوید: «با آقای داورزنی صحبتی داشتیم و من گفتم که بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها مطالبات بانوان ایران است. اکنون نیز فشاری به ایران درباره بحث میزبانی مطرح شده است که در نهایت قرار شد سازماندهی کنیم تا قسمتی از سالن‌ها را برای مسابقات در اختیار دختران قرار دهیم که مشکلی هم برای میزبانی ایران پیش نیاید.»

دستور رئیس‌جمهوری برای حل ماجرا
عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان درباره حل مشکل ممنوعیت حضور بانوان در سالن والیبال به «شهروند» می‌گوید: «رئیس‌جمهوری دراین‌باره به وزارت ورزش دستور داده تا مشکل را حل کند. ما هم از نهادهای دیگر کمک خواستیم و در پی حل این مشکل هستیم. احتمال می‌دهم به‌زودی این مشکل با تدابیری که در نظر گرفتیم، حل شود. شخصا به حضور بانوان در سالن‌های والیبال در ماه‌های آینده خوشبین هستم.»
مرجع : روزنامه شهروند