به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۳ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۶۰۵۲۵
اين بار يك مقام چچني مدعي شد؛

ابوعمر الشيشاني (ريش‌قرمز) کشته شد؟

گروه بين‌الملل: رئیس‌ دولت خودمختار چچن (زير نظر روسيه) اعلام کرد "عمر الچچنی"، یکی از خطرناکترین فرماندهان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در سوریه، کشته شد.
ابوعمر الشيشاني (ريش‌قرمز) کشته شد؟
به گزارش خبرگزاری ریانووستی، رمضان قدیروف با انتشار تصویری از شبکه اینستاگرام نوشت: «تارخان باتاریچویلی که خود را عمر الشيشانی نامیده، کشته شد.» او افزود: «این سرنوشت تمام کسانی است که گمان می‌کنند می‌توانند روسیه و ملت چچن را تهدید کنند، این سرنوشت کسانی است که خون مسلمانان را می‌ریزند، الله اکبر!» عمر الچچنی (در عربي به دليل نبود حرف چ، الشيشاني خوانده مي شود) یکی از صدها شهروند چچن است که از تندروترین شبه‌نظامیان در سوریه به شمار می‌آیند. او به عنوان یکی از برجسته‌ترین فرماندهان داعش نمود پیدا کرد. نام او تارخان باتاریچویلی است که در سال ۱۹۶۸ در شهر بانکیسی والی در گرجستان به دنیا آمد.

الچچنی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ در ارتش گرجستان بود اما به دلیل ابتلا به بیماری سل، از ارتش مرخص شد. در همان سال پلیس گرجستان به اتهام در اختیار داشتن اسلحه غیر قانونی، او را بازداشت کرد. تاكنون و طي دو سال گذشته، چندين بار خبر كشته شدن عمر الشيشاني در رسانه ها، منتشر شده اما پس از مدتي تصاويري جديدي از اين فرمانده ريش قرمز داعش در فضاي اينترنت منتشر شده است.

اوايل هفته جاري بر اثر بمباران شديد 10 خودرو رهبران داعش توسط جنگنده هاي آمريكايي، اخباري دال بر كشته شدن البغدادي و الشيشاني منتشر شده بود اما هنوز داعش، واكنشي درباره آن نشان نداده است. اين در حاليست كه روز گذشته نواري صوتي از خليفه داعش در اينترنت منتشر شد تا موضوع كشته شدن او را همچنان مبهم تر كند.