به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۶۱۰۱۰

وکیل «غنچه قوامی» استعفا کرده است

گروه سياسي: مادر غنچه قوامی گفت که وکیل پرونده دختر او استعفا کرده است.
وکیل «غنچه قوامی» استعفا کرده است
سوسن مشتاقیان، درباره استعفای محمود علیزاده طباطبایی، وکیل پرونده دخترش، اظهار داشت که او «بعد از چند روز بی‌خبری روز دوشنبه استعفا کرد و ما هنوز وکیل جدیدی نگرفته‌ایم». وی سپس گفت: «آقای علیزاده طباطبایی در چند روز گذشته اظهارات کذبی کرده بود که ما متعجب شدیم و نمی‌دانستیم دلیل آن چیست. مثلا گفته بود که بازجویی‌ها به‌خاطر ماه رمضان و روزه‌داری دختر من طولانی شده است در صورتی که بازجویی اصلا ربطی به ماه رمضان ندارد».

علیزاده طباطبایی چندی پیش گفته بود که در پرونده غنچه قوامی «فضاسازی‌های رسانه‌ای خیلی به وی آسیب زده است». وی همچنین تاکید داشت که «غنچه قوامی مرتکب تخلفاتی شده که دادسرا آن را جرم محسوب می‌کند». در همین حال دادستانی تهران روز سه‌شنبه ضمن رد ارتباط پرونده غنچه قوامی با مسئله ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه محل بازی‌های والیبال، اتهامات جدیدی را به او نسبت داد. دادستانی تهران در اطلاعیه خود، قوامی را به ««ارتباط با اپوزیسیون خارج از کشور و شبکه‌های ماهواره‌ای، شرکت در تجمعات ضد نظام و فیلمبرداری از مقر پلیس محلِ بازداشت» متهم کرده است.

غنچه قوامی روز ۳۰ خرداد قصد داشت برای تماشای مسابقات جهانی والیبال به ورزشگاه آزادی برود که در نهایت به‌خاطر اعتراض به ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه بازداشت شد. این رخداد واکنش‌های جهانی را به دنبال داشت تا جایی که رییس فدراسیون والیبال ایران گفت که بازداشت غنچه قوامی یکی از دلایل لغو میزبانی مسابقات والیبال نوجوانان جهان در ایران بوده است. مشتاقیان ضمن رد این اتهامات گفت: «دختر من به‌خاطر مسئله والیبال دستگیر شده و بیشتر بازجویی‌هایش هم در همین باره بوده. حتی بازجوی او در ملاقاتی که با من و پدر غنچه داشت از ما خواست که بگوییم چه کسانی در این زمینه همدست دخترمان بوده‌اند و کمپین ورود زنان به ورزشگاه برای دیدن والیبال از کجا خط گرفته است».