به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۶۱۲۴۰

درمان هایی برای گلودرد های زمستانی

گروه سلامت: يک متخصص تغذیه گفت: التهاب گلو در اکثر مواقع در فصول سرد سال به دلیل عفونت در این ناحیه به وجود می‌آید. فرد بر اثر عامل باکتریایی یا ویروسی به این بیماری دچار می‌شود.
تیرنگ نیستانی افزود: عاملش باکتریایی التهاب گلو را به همراه دارد. در نتیجه التهاب گلو، این ناحیه از بدن چرک می‌کند. هرچند التهاب گلویی چرکی محسوب نمی‌شود، اما در هر نوع التهابی در این ناحیه به ویژه در حالت حاد بیماری بلع فرد با مشکل مواجه می‌شود. این متخصص تغذیه ادامه داد: افرادی که به بیماری التهاب گلو مبتلا هستند، مواد تحریک‌کننده مانند غذاهای بسیار تند، ترش یا سرخ‌کردنی استفاده نکنند و مواد غذایی دارای بافت راحت‌تر مانند سوپ را مصرف کنند. علاوه بر آن مایعات را به میزان زیاد بنوشند. حتی زمانی که فرد احساس تشنگی نمی‌کند.

نیستانی با اشاره به فواید مصرف آب میوه‌های نافع، اظهار داشت: مصرف سیب به تنهایی و مخلوط آن با هویج می‌تواند بخشی از کالری، کربوهیدرات و فیبر مورد نیاز برای بدن افراد مبتلا به التهاب گلو را تأمین کند. بعضی آنتی اکسیدان‌ها نیز می‌تواند در بهبود این بیماران تأثیر بگذارد. وی بیان کرد: التهاب گلوهایی که به دلیل ویروسی در فرد به وجود می‌آید، تغذیه نمی‌تواند این بیماری را در فرد به طور کامل از بین ببرد. علاوه بر تغذیه شست و شوی مکرر حلق بار میکروبی را در التهاب گلو کمتر می‌کند. افراد برای شستشوی گلو به ازای هر لیتر آب 9 گرم نمک در مخلوط آب نمک استفاده نمایند. مصرف بیش از این مقدار نمک، در این مخلوط التهاب گلوی فرد را تحریک می‌کند.
مرجع : نامه نیوز