به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۶۱۲۴۷
اگر عدالت تامین نشود شش فرزندم را می‌کشم

تهديد پدر دختر 3ساله قربانی تجاوز در کابل

گروه حوادث: پدر یک دختر سه ساله که دخترش در شمال افغانستان مورد تجاوز قرار گرفته، از دولت خواسته است عامل تجاوز را به دادگاه کشانده و عدالت را تامین کند.
این حادثه دو هفته پیش در ولسوالی رستاق ولایت تخار رخ داد اما حالا پدر این دختر سه ساله او را برای مداوا و درمان به کابل، پایتخت، آورده و تلاش برای تحقق عدالت را نیز شروع کرده است. این مرد که عبدل نام دارد گفته است، "تجاوز زندگی دخترش را ویران کرده." این مرد گفته است اگر دولت عامل تجاوز به دخترش را محاکمه نکند، او پنج فرزند دیگرش را جلو ارگ ریاست جمهوری خواهد کشت و افغانستان را ترک خواهد کرد.

عبدل می‌گوید مادر و همسر او نیز گفته اند در صورتی که عدالت تامین نشود، خود را خواهند کشت. این دختر سه ساله که نیلوفر نام دارد، مشغول بازی با هم‌سن و سالان خود بود که از سوی مردی از همسایگانشان مورد تجاوز قرار گرفت. مرد متجاوز ظاهرا می خواسته نیلوفر را بعد از تجاوز بکشد. مادربزرگش او را با بدن خونین در نزدیکی خانه یافت و به بیمارستان منتقل کرد.

نیلوفر حالا برای درمان بیشتر به کابل منتقل شده و باید جراحی شود، پزشکان می‌گویند حتی اگر حال او از نظر جسمی خوب شود، به کمک‌های روان پزشکی نیاز دارد. مقام‌های محلی می‌گویند یک نفر به اتهام تجاوز به نیلوفر بازداشت شده است. ماجرای نیلوفر تنها ماجرای تجاوز به کودکان در افغانستان نیست، ماه گذشته مردی در ولایت قندوز به دلیل تجاوز به یک کودک ده ساله، به ده سال زندان محکوم شد.

مواردی دیگری از تجاوز نیز در گذشته از مناطق مختلف افغانستان گزارش شده است. سازمان نجات کودکان اعلام کرد که در افغانستان نهادی برای حفاظت از حقوق کودکان بویژه کودکان آسیب پذیر وجود ندارد. مسئولان این نهاد که در محفلی در آستانه روز جهانی کودک (۲۰) نوامبر سخن می گفتند، از دولت خواستند به وضعیت کودکان آسیب پذیر توجه کند.