به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۱ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۶۱۳۲۹
مهمترین شاخصه شورای نگهبان بی‌طرفی است

بار اول نیست كه جنتی موضع‌گیری‌جناحی می‌كند

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: اولین باری نیست كه آقای جنتی اقدام به موضع‌گیری حزبی و جناحی می كنند ایشان به جناح وقابل اصلاح طلبان وابسته هستند.
بار اول نیست كه جنتی موضع‌گیری‌جناحی می‌كند
عبدالله ناصری با اشاره به سخنان دبیر شورای نگهبان درخطبه‌های نماز جمعه گفت: آقای جنتی هنوز به این باور نرسیده اند كه رئیس جمهوری اصلاح طلب با رای مردم به روی كارآمده است و باید با شعار اصلاح‌طلبانه٬ وزرا انتخاب شوند. وی ادامه داد: سخنان ایشان در خطبه های نماز جمعه تازگی ندارد و این اولین باری نیست كه ایشان اقدام به موضع گیری حزبی و جناحی می كنند چراكه ایشان بارها وابستگی خود به جناح مقابل اصلاح‌طلبان را نمایان كرده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به معرفی گزینه پیشنهادی وزارت علوم از سوی رئیس جمهور اذعان داشت: بخشی از نگرانی آقای جنتی از نوع و مدل معرفی آقای فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم است چراكه جریانات داخل مجلس هیچ تصوری در خصوص معرفی آقای محمد فرهادی نداشتند و فكر معرفی ایشان را هم نمی‌كردند لذا دبیر شورای نگهبان و عده‌ای از نمایندگان مجلس از این موضوع ناخرسند هستند چراكه ویژگی های علمی و مدیریتی آقای فرهادی را نمی‌توان نادیده گرفت و ایشان در اصول و مبانی اصلاح طلب هستند پس نمی توان در روز رای گیری نسبت به سوابق ایشان بی تفاوت بود.

وی با اشاره به نقش شورای نگهبان در عرصه كلان كشور اظهار داشت: شورای نگهبان بر یك اصل كلی استوار است و آن‌ هم بی طرفی‌ است كه مهمترین شاخص این شورا به حساب می‌آید اما متاسفانه دبیر این شورا٬ مخالف این اصل كلیدی اقدام می‌كنند لذا از هم اكنون باید برای انتخابات مجلس اظهار نگرانی كرد. ناصری گفت: ایشان در وابستگی به یك جریان خاص اظهار نظر می‌كنند اما باید گفت كه حرف ایشان در جبهه اصولگرا و تندروها نافذ نیست و شخصیتی تاثیر گذار در این جبهه محسوب نمی شوند.

وی در پایان با تاكید بر سكوت ایشان در هشت سال گذشته اظهار كرد: در زمان دولت احمدی نژاد ایشان سكوت كرده بودند و اصلا موضع‌گیری خاصی نداشتند. دلیل ایشان این بود كه دولت گذشته به دولت امام زمان معروف بودند لذا هیچگونه نقصی در این دولت وجود نداشته است.
مرجع : ایلنا