به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۹ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۶۱۸۹۲
رهبر کاتولیک‌های جهان:

گرفتن صلح از مردم قطعا گناه کبیره است

گروه بين الملل: رهبر کاتولیک‌های جهان كه به تركيه سفر كرده است در سخنانی گفت: مردم تمام ادیان نمی‌توانند نسبت به شیون قربانیان جنگ وحشیانه و غیرانسانی در همسایگی خود بی‌تفاوت باشند. گرفتن صلح از مردم و توسل به خشونت و یا اقدامات مشابه علیه مردم بی‌دفاع و ضعیف، قطعا گناه کبیره است.
گرفتن صلح از مردم قطعا گناه کبیره است
پاپ فرانسیس افزود: ‌ریشه‌کن کردن فقر بسیار مهم است چرا که فقر منجر به افزایش جذب به سوی تروریست‌ها می‌شود. جامعه بین‌الملل به لحاظ قانونی می‌تواند با استفاده از زور متجاوزان ستمگر را متوقف کند و در همین حال به دنبال راه‌حل پایدار باشد. رهبر کاتولیک‌های جهان همچنين در اين سفر با آوارگان بحران سوریه، عراق و مناطق جنگ‌زده دیدار كرد. وی پیش از آن در کنار رهبر معنوی مسیحیان ارتدوکس جهان به نیایش پرداخت و بیانیه مشترکی صادر شد. رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین حمله روز جمعه به نمازگزاران در مسجد اصلی مسلمانان نیجریه در کانو را که دست‌کم 81 کشته بر جای گذاشت، محکوم کرد.

حملات انتحاری داعش در کوبانی
چهار مهاجم انتحاری گروه «حکومت اسلامی موسوم به داعش خود را در کوبانی منفجر کردند؛ یکی از مهاجمان یک خودروی بمب‌گذاری‌شده را در منطقه مرزی ترکیه و سوریه منفجر کرد. ادریس نسان، یک مقام محلی کوبانی، می‌گوید خودروی بمب‌گذاری‌شده از داخل خاک ترکیه آمده بود. دفتر احمد داوداغلو، نخست‌وزیر ترکیه، در بیانیه‌ای این موضوع را رد کرد و گفت: چنین چیزی «قطعا یک دروغ» است. در همين خصوص نواف خلیل، سخنگوی حزب «اتحاد دمکراتیک کردستان» (سوریه) گفت: گروه «حکومت اسلامی» تا کنون «از سه طرف به ما حمله می‌کرد، امروز آنها از چهار طرف حمله می‌کنند».
مرجع : ايسنا