به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۴۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۶۱۹۶۰
اطلاعات در یک نگاه

حمایت سیاستمداران آمریکا از ادامه مذاکرات

گروه سیاسی: نیروهای مسلح باید آمادگی خود را دائماً افزایش دهند و بازار ارز به سرعت متعادل می شود تیترهایی که روزنامه اطلاعات در شماره روز دوشنبه به آنها پرداخت.
حمایت سیاستمداران آمریکا از ادامه مذاکرات
این روزنامه تیتر یک را به موضوع نیروهای مسلح باید آمادگی خود را دائماً افزایش دهند، اختصاص داد و نوشت: آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان و مسوولان نیروی دریایی ارتش، روحیه مقاومت و ایستادگی را مایه آبرو و اعتبار نیروهای مسلح خواندند و خاطرنشان کردند: نیروی دریایی باید با افزایش روزآمد آمادگی‌ها و توانایی‌های نظامی وهمچنین تقویت انگیزه‌های ایمانی و روحیه فداکاری، نقش بزرگ و مهم خود را در حفظ امنیت ملی و دفاع عمومی و حفاظت از حصار مستحکم کشور استمرار دهد.

روزنامه اطلاعات در خبری دیگر با انعکاس عنوان بازار ارز به سرعت متعادل می‌شود، نوشت: ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی از سامانه فروش اینترنتی ارز مسافرتی بانک ملت گفت: هیچ دلیلی برای نوسانات اخیر بازار ارز وجود ندارد و انتشار برخی خبرها به طور موقت بر بازار تأثیر گذاشت، اما به سرعت این تعادل باز می‌گردد.

‏این روزنامه در صفحه اخبار داخلی عنوان برپایی جشن زاد روز 20 هنرمند پیشکسوت را بازتاب داد و نوشت: جشن زاد روز 20 نفر از هنرمندان پیشکسوت متولد آذر دیروز، همزمان با میلاد امام موسی کاظم (ع) از سوی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار و ضمن آن از روزنامه اطلاعات به پاس توجه این رسانه به هنرمندان پیشکسوت قدردانی شد.

شمخانی: توان موشکی ایران نظارت بردار نیست تیتر دیگر روزنامه اطلاعات است. امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پدافند هوایی در دانشگاه پدافند تاکید کرد: توانمندی‌ها و مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران که ماهیتی صلح آمیز و بازدارنده دارند از سوی بیگانگان نظارت بردار نبوده و نیست. وی افزود : توان موشکی ایران متناسب با تهدیدها و در چارچوب اصل بازدارندگی موثر روزآمد می‌شود.

این روزنامه در خبری حمایت سیاستمداران و فرماندهان نظامی آمریکایی از ادامه مذاکره با ایران را برجسته کرد و نوشت: گروهی از مقام‌های سابق دولتی، سفیران پیشین آمریکا و فرماندهان ارتش این کشور در بیانیه ای تاکید کردند که از ادامه گفتگوهای هسته‌ای با تهران پشتیبانی می‌کنند و تصویب تحریم‌های بیشتر در کنگره را موجب فروپاشی گفتگوها می‌دانند. در بیانیه اعضای سازمان موسوم به ایران پراجکت آمده است: ما از تصمیم آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، چین و روسیه برای تمدید گفتگوها با ایران به منظور دستیابی به توافق هسته‌ای جامع پشتیبانی ‌کنیم.