به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۶۲۵۰۸
شرق در یک نگاه

زلزله؟ وضعیت غیرعادی نیست

گروه سیاسی: روزنامه شرق روز شنبه در صفحه نخست تیترهای زلزله؟ وضعیت غیرعادی نیست و عدالت نفس نمی کشد را بررسی کرد.
زلزله؟ وضعیت غیرعادی نیست
این روزنامه تیتر یک را به موضوع زلزله؟ وضعیت غیرعادی نیست اختصاص داد و به نقل از احمد صادقی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نوشت: وضعیت غیرعادی‌ای وجود ندارد که براساس آن پیش بینی زلزله صورت گیرد و این نوع اظهارنظرها تازه نیست. احتمال وقوع زلزله در تهران همیشه وجود دارد و باید در برابر آن آمادگی‌های لازم را داشت.
روزنامه شرق به عنوان عدالت نفس نمی‌کشد اشاره کرد و نوشت: نمی‌توانست نفس بکشد. بازوی گره زده شده افسر پلیس به دور گردنش، نفس‌های او را چنان به شماره انداخته بود که حتی نایی برای تکرار آخرین درخواست خود نیز نداشت. اگر تقلای اریک گارنر بی‌دفاع، برای رهایی از چنگال پلیس کافی نبود، اما صدای فریاد معترضان رنگین پوست آمریکایی هر روز بلندتر از پیش در خیابان‌های آن کشور طنین می‌اندازد.

این روزنامه در خبری برنامه جهانگیری برای 650 هزار میلیارد تومان نقدینگی را برجسته کرد. اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در بیست و یکمین همایش بین المللی بیمه و توسعه با اشاره به نقدینگی 650 هزارمیلیاردتومانی در دست مردم گفت: یکی از بهترین عرصه‌ها برای هدایت این حجم از نقدینگی، عرصه تولید و سرمایه گذاری است و بهترین ابزار برای این کار بازار سرمایه است؛ اما بازار سرمایه به علت نوسانات زیاد و فقدان پوشش‌های بیمه‌ای در کنار آن، نتوانسته به این مسوولیت مهم خود عمل کند.

احتمال تغییر ترکیب تیم هسته‌ای حریف تیتر دیگر روزنامه شرق است. مذاکره هسته‌ای ایران و 1+5 نفسگیر شده است؛ هنوز مشخص نیست که هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مدت ادامه مذاکرات بر سر کار باقی خواهد ماند یا جای خود را به دیگری خواهد داد. دو ماه است که دوره مسوولیت کاترین اشتون رییس سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این سمت به پایان رسیده است. اما با جانشینی فدریکا موگرینی به سمت رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا مشخص نیست که همچنان اشتون رهبری مذاکره را به همراه محمد جواد ظریف ادامه می‌دهد یا موگرینی این مسوولیت را به عهده می‌گیرد.