به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۶۲۷۳۴
انتشار گزینشی سخنرانی روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی

اطلاعیه دفتر دکتر عارف درباره اقدام سيما

گروه سياسي: در پی انتشار گزینشی اظهارات دکتر محمدرضا عارف در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی، دفتر دکتر محمدرضا عارف اطلاعیه ای صادر کرد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
اطلاعیه دفتر دکتر عارف درباره اقدام سيما
در پي انتشار گزينشي و هدفمند صحبتهاي آقاي دكتر عارف در برخي رسانه هاي مجازي و بخش خبري ٢٠:٣٠ كه متاسفانه همچنان بر سياست ايجاد اختلاف و تفرقه افكني بين گروه‌هاي سياسي-اجتماعي اصرار دارد،دفتر دكتر محمدرضا عارف عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و شورايعالي انقلاب فرهنگي ضمن تشكر از حضور پرشور و شعور دانشجويان عزيز دانشگاه شهيد بهشتي در مراسم ١٦ اذر اعلام کرد كه مواضع وی در مورد مسايل مختلف كشور به خصوص موضوع مناقشه انگيز انتخابات ٨٨ همان مواضع رسمي و اعلامي دکتر عارف در جريان تبليغات انتخابات رياست جمهوري ٩٢ است.

به اعتقاد دكتر عارف بهترين موضع در مورد معرفي سران فتنه را مقام معظم رهبري در ديدار با مردم عزيز قم در ديماه ٨٩ اتخاذ نموده اند كه سران فتنه را آمريكا وانگليس دانستند.بنابراين هر گونه اتهام زني به هر فرد به خصوص عزيزان در حصر و ساير عزيزاني كه عمري در خدمت نظام و مردم و كشور بوده اند بدون حكم دادگاهي صالحه كه در ان تمام جوانب مختلف وقايع انتخابات ٨٨ و كليه عوامل و افراد دخيل دراين رخداد جه پيش از برگزاري انتخابات و چه بعد از برگزاري انتخابات كه با سخنراني‌ها و رفتارهاي مغاير اخلاق و عقلانيت موجبات چنين فتنه و مشكلاتي براي كشور را ايجاد كردند، كاملا بر خلاف اصول اسلامي،اخلاقي ،قانوني و مواضع خردمندانه مقام معظم رهبري است.

دكتر محمدرضا عارف همگام و همراه با رييس جمهور محترم و ساير دلسوزان كشور و نظام ،تمام تلاش و اعتبار خود را براي حل اين "معضل" و "استخوان لای زخم" به كار خواهند بست و بارها بر تلاش مسالمت آميز براي رفع حصر آقايان ميرحسين موسوي و حجت الاسلام مهدي كروبي و عدم تعرض به رياست جمهور محترم و محبوب اسبق جناب سيد محمد خاتمي به كار خواهند بست.در پايان اميد داريم كه همگان با درك شرايط حساس كشور به ضرورت همبستگي و همدلي بين احاد ملت توجه نموده و منافع ملي را قرباني منافع فردي و جناحي نكنند.


حواشي همایشی به رنگ آبی آسمانی
ايرنا: بزرگداشت روز دانشجو در تالار اجتماعات دانشگاه شهید بهشتی در حالی با سخنرانی محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد که برگزارگنندگان این همایش شال های آبی رنگی را بر گردنشان آویزان کرده بودند.
تالار اجتماعات دانشگاه شهید بهشتی تهران عصر امروز میزبان محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از کاندیداهای دوره یازدهم ریاست جمهوری بود.
این همایش با استقبال پرشور دانشجویان این دانشگاه همراه شده بود به گونه ای که بسیاری از افراد نتوانسته اند در سالن مملو از دانشجو حضور یابند و بر همین اساس نیز پشت درب های بسته به انتظار مانده بودند.
سالن اجتماعات دانشگاه شهید بهشتی از یک ساعت قبل از ورود عارف شلوغ شده بود و انجمن اسلامی این دانشگاه با پخش کلیپ هایی همچون 'یار دبستانی من '، 'سر آمد زمستون' و 'سخنان رییس جمهوری در مناظره های انتخاباتی سال گذشته'، جو پرشور و هیجانی را در بین دانشجویان ایجاد کرده بود.
همچنین در کلیپ های پخش شده تصاویری از روسای سابق وزارت علوم همچون رضا فرجی دانا نیز پخش می شد.
دستنوشته هایی با مضامین همچون 'ایستاده ام چو شمع؛ ایستاده ایم چو شمع' و 'عارف زنده باد، روحانی پاینده باد' در سالن در دستان دانشجویان دیده می شد.
محمدرضا عارف برخلاف اغلب موارد این بار به تنهایی وارد سالن شد و پس از چند دقیقه همسر وی (حمیده مروج فرشی) به جمع دانشجویان ملحق شد.
عکاسان خبری زیادی با حضور عارف پشت تریبون، دور وی حلقه زدند و این مساله دقایقی به طول انجامید تا بالاخره عارف سخنرانیش را شروع کرد.
تابلویی در کنار عارف بود که در آن شعری با مضمون 'تو نگو همه بجنگد و زصلح من چه آید ، تو یکی نه ای هزاری تو چراغ خود برافروز' نوشته شده بود.
هر چند که ازدحام جمعیتی فراوانی در سالن اجتماعات دانشگاه شهید بهشتی وجود داشت اما انتظامات انجمن اسلامی با شال های آبی رنگ آسمانی که روی آنها نوشته شده بود: شب سرودش را خواند؛ نوبت پنجره هاست به خوبی از ایفای نقش خویش برآمدند.
پس از سخنرانی عارف نوبت به پرسش و پاسخ شد که این جلسه وی با دانشجویان نیزبه یک ساعت به طول انجامید.

پردیس
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۱:۰۱
تیتری دارید برای اخوان المسلمین از زبان ملک عبدالله اردنی که اخوان المسلمین از موقعیتش سؤ استفاده کرد. رفتار اخوان مرسی درست مانند رفتار ناهمگون مجلس هشتم و نهم و سؤ استفاده بخصوص مجلس نهم(علی الخصوص پایداری چی ها)با دولت روحانی. (268241)
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۲:۰۷
بابا 20:30 را متهم نکنید . 20:30 فقط از میان سخنان آقای عارف این استنباط را داشت که اولا بالاخره یکی پیدا شد که بگوید در سال 88 فتنه ای اتفاق افتاده و اینکه عده ای معتقدند آن سال همه چیز عادی بوده است خلاف واقع می باشد . ثانیا یک عده هم سران فتنه هستند حالا آمریکا و انگلیس یا موسوی و کروبی و... به من ربطی ندارد. بله فتنه رخ داده است و یک نفر باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرد . عارف دیگه پایداری نیست که بگویید جانبدارانه حرف می زند.اتفاقا امروز حیات مجدد اصلاحات مدیون بلا منازع ایثار آقای عارف است (268341)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۴:۳۲
دوره ماست مالی کردن دیگه گذشته (268357)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۶:۱۷
اگه دكتر عارف نگه فتنه وجود داشته كه اونم ميره تو بلك ليست برادر!!! (268379)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۱:۲۵
جناب عارف!!!لرزه به اندامان!!!کجا مطیع و گوش بده رهبری بودن که الان باشن??اینها با فتنه کاسبی!امتیاز گیری!!تهدید و فرصت طلبی میکنن!!مگه اونها از امریکا امده بودن?موسوی ۸ سال نخست وزیر زمان جنگ بود!کروبی مورد تایید امام بود!!امام راحل به هر دوی اینها اطمینان خاصی داشت!!!بعضی میگویند نظر امام ماله گذشته بوده!!پس شعار مرگ بر امریکا هم ماله گذشته بوده بر این اساس!!!گرچه خدا میداند و بس!! (268248)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۶:۲۳
کاملا موافقم. وکترعارف عزیز رو هرکس ازنیدیک میشناسه که ایشون کجا و فتنه فتنه کردن کجا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ولی ایشون کمی باید بادقت تر ازلغات استفاده نمایند و ازلغات مالوف به اصولگرایان بپرهیزندتامورد سوء استفاده قرارنگیرد!
درودبرتنها اصلاح طلب انتخابات92 محمدرضاعارف (268380)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۴:۵۴
متاسفم از تقدم دانستن منافع جناحی
دکتر موفق باشی انشاا... (268261)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۱:۴۳
اشتباه دکتر عارف این است که با صدا و سیمای افراطی و میلی مصاحبه میکند! این هم نتیجه ترحم بر پلنگ تیز دندان!ستم سوزی بود بر نیکمردان! (268330)
طاهرخانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۷:۰۷
عارف دوست داشتنی بگو اصلاحات آتش زیر خاکستراست (268266)
حسین
Europe
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۷:۲۹
عجب حیله ایه این 20.30 منم حسابی تعجب کردم عارف داره این حرفا رو میزنه . (268268)
ا ت ش ب ی گ زاده
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۰:۰۰
تفکرات صدا و سیما با هیچ فرقی نمیکند فقط ادمها جابجا شده اند شاید ذدر اینده سر افراز بدتر از ضرغامی شود . (268299)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۸:۲۱
اگه واقعا كسي دنبال فتنه و فتنه گر ميگرده من ميدونم كيه......20 و 30 (268278)
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۸:۳۵
سلام دکتر عارف عزیز. دیشب گذری تلویزیون نگاه میکردم و اتفاقا پخش این بخش گزینشی را دیدم. البته در دلم به رادمردی تان تردید پیدا نکردم. اما در تعجب بزرگی فرو رفتم که چه شده؟ در اینجا از حضرتعالی به دو جهت تشکر می کنیم هم به خاطر مواضع حکیمانه تان و هم به خاطر این اطلاع رسانی که دفترتان انجام داده است (268281)
علی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۸:۴۰
صداوسیما ۵سال است یک طرفه درباره موسوی و کروبی قضاوت میکند

هنوز بیغام مردم در انتخابات ۲۴خرداد را درک نکرده اند
درود بر عارف (268282)
رضا
Europe
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۸:۴۳
این صدا سیما دیگه کیه. تو پخش زنده صدا رو قطع میکنه . سانسور میکنه . با تاخیر پخش میکنه . تو بخش خبری میگه شعار های سیاسی شنیدیم فقط میاد شعارهای ی بابای ک معلوم نیست کجا بوده رو پخش میکنه از چرندیات 88 . جدا خدا شفابده (268286)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۸:۴۷
کلا فتنه فتنه کردن از دکتر عارف انتظار نمیرفت. (268289)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۲:۱۱
شما مدیون دکتر عارف هستید ، چرا از ایشان جلوتر حرکت می کنید . اگر ایشان در انتخابات ایثار نمی کردند امروز سیر سیاسی مملکت مطابق میل شما نبود . ایشان به فتنه اعتقاد دارند و فقط در کم و کیف آن بحث دارند . جلوتر از سردمداران حرکت کردن حکم کاسه داغ تر از آش را دارد و موجب نابودی است (268343)
مصطفى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۳:۰۴
جديدترين كاسب فتنه دكتر عارف (268350)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۸:۵۷
به امید پیروزی آقای عارف در انتخابات مجلس (268291)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۹:۱۸
صدا و سیما با رفتن فرد تغییر نمیکند مهم تغییر فکر و نگاه است که در این سازمان هرگز وجود ندارد (268292)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۲:۴۷
بعد از جابجای در سیما متاسفانه نا امید شده دیگر استفاده نمیکنم اما سهم من از بیت المال مصرف میشود. براستی چه کسی مسئول بی اطلاعی افراد ی مثل من از رویدادهای کشور است. (268345)
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۰:۱۱
مرم عزیز ایران باید خود به فکر خود باشند در همین راستا باید به فکر صدا و سیما و امثالهم باشند و نگذارند یک نفر بعنوان رئیس هر چه دلش می خواهد انجام دهد . عمکرد بد این روسای صدا سیماست که مردم را به طرف ماهواره کشیده است (268308)
شش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۱:۲۴
فتنه کلمه ی مردمیی نیست. نباید ادبیات پایداری را ما هم استفاده کنیم! (268323)
فکری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۱:۳۷
والله ارزش نگاه کردن نداره. چراکه اعصاب آدم داغون میشه.با عملکردش میگه برو بابا ماهواره بخر. (268326)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۲:۱۱
امان از دست صدا سیما که دست از تفرقه افکنی و پخش گزینشی بر نمیداره ؟؟؟ (268342)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۲:۴۹
یکی از نقص های آقای دکتر عارف اینه که از صراحت در گفتار پرهیز می کنند و ادبیاتشون رو با ادبیات حاکم بر رسانه های «اصولگرا» تنظیم می کنند. این که مرتب از رهبری و مواضع ایشون هزینه بشه، فقط روش افرادی است که استقلال شخصیتی ندارن که البته آقای عارف امیدوارم مبرّا از این مسئله باشند. (268347)
حسن بهمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۶:۵۹
سیمای میلی با این رفتارهای تفرقه افکنانه سالهاست به تریبنی علیه دو لتهای اصلاح طلب تبدیل شده و پایدارانه در خدمت جناحی خاص بر علیه ملت ایستاده است (268389)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۹:۰۷
هیچ کس در فتنه بودن جریان 88 تردید نداره
جنگ احزاب بود بر علیه تنها نظام قدرتمند و مستقل از قدرت طلبان جهان (268412)