به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۴
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۶۲۷۳۷
نام دورقص لاتین برای گوشی تایوانی اچ تی سی

موبایل‌هایی با عجیب‌ترین نام‌ها / تصاوير

گروه فناوری:برخی شرکت‌های سازنده گوشی همراه پس از تولید یک محصول جدید نام‌های عجیب‌وغریبی برای آن انتخاب می‌کنند.
با وجود اینکه انتخاب یک نام مناسب برای عرضه و فروش محصول در بازارهای جهانی یک فاکتور بسیار مهم در بازاریابی و تجارت محسوب می‌شود، بااین‌حال بسیاری از شرکت‌ها (حتی شرک‌های معروف در این زمینه) نام‌های عجیب و غربی و نامناسبی برای محصولات خود انتخاب می‌کنند که خود می‌تواند عاملی برای عدم موفقیت آن‌ها درفروش باشد.

در ادامه به لیستی از این گوشی‌ها با نام‌های عجیب و اشاره خواهیم کرد در سال‌های گذشته وارد بازار شده‌اند. البته باید این نکته را نیز متذکر شد که انتخاب این نام‌ها به عنوان نام‌های عجیب و غریب سلیقه‌ای بوده وممکن است بسیاری موارد دیگر نیز وجود داشه باشند.

Yezz Billy 4.7
یز بیلی آخرین محصول یک شرکت تولید کننده گوشی همراه در آمریکا است که گوشی‌های خود را با سیستم عامل ویندوز مایکروسافت عرضه می‌کند. نلم بیلی نیز از مؤسس و رئیس شرکت مایکروسافت، بیل گیتس گرفته شده است.



پاناسونیک الوگا
گوشی الوگا شرکت پاناسونیک یک گوشی همراه اندرویدی است که در سال 2012 روانه بازار شد. طراحی نا مناسب آن یکی از عوامل اصلی عدم موفقیت این گوشی در بازار بود. علاوه بر طراحی بد نام نا مناسب الوگا را نیز نباید فراموش کرد. حتی تلفظ صحیح این گوشی پاناسونیک نیز کاملاً مشخص نیست. (الوگا یا الویا؟!؟)



اچ‌پی پری 3
یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت این گوشی شرکت اچ پی، استفاده آن از سیستم عامل Web Os بود که نتوانست مدت زیادی در مقابل دیگر سیستم عامل‌های بازار دوام بیاورد و پس از مدتی تولید آن متوقف شد. نامی که شرکت اچ پی برای این محصول خود در نظر گرفته بود نیز تلفظ مشکلی داشت!



اچ‌تی‌سی چاچا و سالسا
این گوشی‌های شرکت اچ تی سی که تمرکز خود را بر روی صفحه کلید فیزیکی و راحتی تایپ کردن توسط کاربران گذاشته‌اند در مدت زمان محدود، محبوبیت خوبی بدست آورند اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی از دور خارج شدند. با این حال هنوز مشخص نیست که چرا شرکت تایوانی اچ تی سی نام دو رقص لاتین را برای گوشی‌های خود انتخاب کرده است.



کاسیو جیزووان
شرکت کاسیو نه تنها موفق نشد در عرصه تولید گوشی‌های هوشمند موفق عمل کرند بلکه در انتخاب نام برای گوشی هوشمند خود نیز کاربران را بسیار مایوس کرد. Casio G’zOne نامی است که شرکت ژاپنی کاسیو برای گوشی خود انتخاب کرده بود.



ال‌جی فیوزیک
با وجود اینکه گوشی فیوزیک الجی در سال 2006 یکی از گوشی‌های خوب با تمرکز بر روی قابلیت پخش موسیقی بود اما نامی که برای آن توسط این شرکت کره‌ای انتخاب شده بوده تا حدودی بی‌معنی نامفهوم بود. بدون شک فیوزیک ترکیبی از کلمه موزیک و یک لغت دیگر (احتمالا فیوژن!!!) است.



Samsung :)
 سامسونگ با عرضه این گوشی دقیقا مشخص نکرده است که چطور می‌توان شکلک خنده را تلفظ کرد! سامسونگ در سال 2010 گوشی خود با عنوان Samsung:) را برای افراد علاقه مند به فرستادن پیام‌های متنی با صفحه کلید فیزیکی عرضه کرد. و نام Samsung:) را برای آن انتخاب کرد.

مرجع : بازارخبر