به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۶۲۷۶۰

«توهم» یک مجموعه با موضوعات انسانی

گروه فرهنگ و هنر: سازنده انیمیشن «توهم» که اخیرا در جشنواره مکزیک جزو آثار برتر برگزیده شده است، گفت: «توهم» اولین بخش از یک مجموعه انیمیشن است که با موضوعات انسانی و اجتماعی ساخته شد.
«توهم» یک مجموعه با موضوعات انسانی
محمدرضا حنفی بیان کرد: «توهم» یک انیمیشن دو دقیقه‌ای است که تاکنون در چند جشنواره مختلف بین‌المللی و مهم حضور داشته و جوایزی را هم کسب کرده است. در این اثر تلاش بر این بود که یک موضوع انسانی، اجتماعی و اخلاقی روایت شود. او ادامه داد: چند داستان دیگر را بر اساس همین موضوع در نظر دارم که فیلمنامه‌هایی را هم نوشته‌ام و قصد دارم با فراهم شدن شرایط آن‌ها را به صورت انیمیشن بسازم. حنفی اضافه کرد: یکی از راه‌های معرفی انیمیشن ساخت آثار انیمیشن کوتاه است که «توهم» با حضور در جشنواره‌های مختلف از میان صدها و هزاران اثر ارسال شده، مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشغول آماده کردن سری دوم انیمیشن «رستوران جنگل» برای شبکه دو و «پویا» سیما است، گفت: مجموعه دیگری را هم با نام «قصه‌های ابریشمی» دارم که ساخت آن در آینده انجام خواهد شد. او درباره لوح تقدیری که از سوی جشنواره مکزیک به عنوان اثر دوم بخش بهترین انیمیشن برایش ارسال شده است، توضیح داد: مسئولان این جشنواره خواسته‌اند تا با آن‌ها همکاری داشته باشم و فیلمنامه‌ای را بفرستم، اما ابتدا باید بدانم شرایط چگونه است تا بعد از آن نسبت به همکاری اقدام کنم.

انیمیشن «توهم» مدتی قبل جایزه بهترین انیمیشن از نگاه مخاطبان را در جشنواره Festimation آمریکا به دست آورد. این اثر تاکنون در بخش نهایی بیش از 10 جشنواره بین‌المللی در کشورهای آمریکا، استرالیا، برزیل، مکزیک و هند حضور داشته است. مدت زمان انیمیشن «توهم»، دو دقیقه است و داستان انسانی را روایت می‌کند که دچار غرور و توهم شده و فاصله‌اش از دیگران هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. عوامل ساخت انیمیشن «توهم» عبارتند از :کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده: محمدرضا حنفی،انیماتور: بهروز روستایی، طراح شخصیت: محمد خیراندیش، طراح فضا: حمید قالی‌جاری، طراحی صدا:ابراهیم شفیعی و رضا آفتابی، مدلسازی شخصیت: نوید خزلی، مدلسازی: محمد فرجام‌فرد، نورپردازی و کامپوزیت: علی جعفری و محمد فرجام‌فرد.
مرجع : ایسنا