به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۶۲۸۰۹
نخستین باران پاییزی باعث مشکلات تنفسی مردم شد

باران آلوده در خوزستان دلیلِ تنگی​نفس مردم

گروه جامعه: رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بدنبال بارندگی های پاییزی آمار بیماران بستری شده در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های خوزستان بویژه اهواز و دشت آزادگان نسبت به بیماران بستری شده این بخش در پاییز پارسال به شدت افزایش یافته است.
باران آلوده در خوزستان دلیلِ تنگی​نفس مردم
اسماعیل ایدنی در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون و کارگروه گرد و غبار، در محل استانداری خوزستان افزود: از ابتدای فصل بارندگی های امسال تاکنون در خوزستان، تعداد مراجعان ناشی از مشکلات تنفسی، نسبت به پاییز پارسال کمتر شده، اما تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه افزایش یافته که این مساله نگران کننده است. وی بیشترین تعداد مراجعیی مشکلات تنفسی در پاییز امسال را ناشی از بارندگی هایی که از آن باران آلوده یاد کرد در شهرهای اهواز و دشت آزادگان دانست و گفت: این رقم در حالی است که پاییز پارسال بیشترین مراجعات در شهرهای اهواز و امیدیه بود.

دکتر ایدنی گفت: بحران بیماری تنفسی همزمان با باران های آلوده، پارسال مسوولان را متوجه آلودگی هوای خوزستان بویژه شهر اهواز کرد. وی افزود: در 10 آبان پارسال به دنبال بارندگی آلوده، دو هزار و 600 نفر در شهر اهواز به بخش اورژانس بیمارستان ها مراجعه کردند که به دلیل مراجعه این تعداد، بیمارستان ها با کمبود دارو روبرو شدند. رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در اواخر آبان پارسال بار دیگر مشکلات تنفسی ناشی از باران آلوده در اهواز افزایش یافت و بیش از 20 هزار مورد به بیمارستان ها مراجعه داشتند. ایدنی افزود: در این خصوص کمیته بحران در خوزستان تشکیل شد که مطالعاتی بر روی بیماران با مرکزیت دانشگاه علوم پزشکی انجام گرفت.

امسال نیز با نخستین باران پاییزی در 30 مهر در خوزستان یک هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه و درمان شدند. پارسال نیز به دنبال بارندگی هایی که برخی از آن به عنوان باران های اسیدی نام بردند شمار زیادی از شهروندان دچار مشکلات تنفسی شده و به مراکز درمانی و بیمارستان های خوزستان بویژه اهواز مراجعه کردند. به دنبال بروز این مشکل، مدیرکل محیط زیست خوزستان با بیان اینکه عوامل این حادثه در دست بررسی است گفته بود که آلودگی تاسیسات نفتی و صنعتی، آتش زدن مزارع نیشکر، انباشت زباله، سکون هوا و رطوبت 95 درصدی از جمله عوامل بروز پدیده باران های اسیدی در اهواز است.
مرجع : ایسنا