به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۳ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۶۳۳۳۲
شرق در یک نگاه

پاکسازی داعش شاید 2 سال دیگر

گروه سیاسی: روزنامه شرق روز یکشنبه با تیترهای اصلی ریشه یابی طبقه مرفه جدید و پاکسازی داعش شاید 2 سال دیگر را منتشر کرد.
پاکسازی داعش شاید 2 سال دیگر
این روزنامه تیتر یک را به موضوع ریشه یابی طبقه مرفه جدید اختصاص داد و نوشت: نه اتفاق نظری در مورد زمان تولدش است و نه نام درست و حسابی می‌توان برایش یافت؛ تازه به دوران رسیده، نامی است که می‌توان از لابه لای سخنان اغلب کارشناسان برای این طبقه اجتماعی خاص پیدا کرد. برخی می‌گویند این طبقه مرفه جدید در دوره جنگ متولد شده و برخی نیز آن را متولد سال‌های رانتی دولت‌های محمود احمدی نژاد می دانند.

روزنامه شرق به عنوان پاکسازی داعش شاید 2 سال دیگر اشاره کرد. ابراهیم الجعفری وزیر امورخارجه عراق گفت: بیرون راندن داعش تا حدودی زیادی بستگی به موفقیت روند سیاسی کشور دارد و نیز تقویت نیروهای امنیتی و مردمی عراقی. به راحتی نمی‌توان تاریخی برای خروج آنها مشخص کرد اما امیدواریم که سال 2016، سال پاکسازی عراق از داعش باشد.این روزنامه در خبری واکنش ها به تحلیل اباذری از پدیده پاشایی را برجسته کرد. یوسف اباذری جامعه شناس و دانشیار دانشگاه تهران در نشستی با عنوان پدیدارشناسی فرهنگی یک مرگ، موسیقی پاشایی و همچنین واکنش‌های گسترده گروهی از مردم به مرگ او را نقد کرد، که بحث برانگیز شد.

تازه از راه رسیده ها چهره های قدیمی را منکوب می کنند تیتر دیگر روزنامه شرق است. حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی استان کرمان گفت: البته همراهان بعد از فتح آدم‌های بدی نیستند مخصوصا این که برخی از آنها جوان هستند و آن زمان نبودند. اما برخی از کسانی که تازه از راه رسیده، برخی چهره‌های قدیمی را منکوب می‌کنند. به عنوان مثال آیت الله هاشمی رفسنجانی کم کسی نیست. او زیر تیغ اعدام رفته بود و با لطف خدا از زیر تیغ بیرون آمده است. ایشان به خاطر تبلیغ امام میان حوزویان در قم به وزیر خارجه امام مشهور بود. اکنون ممکن است اختلاف سلیقه‌ای پیش بیاید اما اینکه از ابتدا کسی را نفی کنیم صحیح نیست.