به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۴ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۶۳۴۴۴
اعتماد در یک نگاه

سقوط قیمت نفت و کاهش شاخص بورس

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد روز دوشنبه در صفحه نخست به موضوع های جزییات تغییر قانون انتخابات و سقوط قیمت نفت کاهش شاخص بورس پرداخت.
سقوط قیمت نفت و کاهش شاخص بورس
این روزنامه تیتر یک را به جزییات تغییر قانون انتخابات اختصاص داد و نوشت: انتخابات در ایران با تغییر گره خورده است. تغییراتی البته پیشینی و در متن قوانین انتخاباتی. این بار سیاست‌های کلی، تمام انتخابات را شامل می‌شود، سلامت انتخابات را در مراحل مختلف تامین می‌کند و بسیاری از موارد دیگری که جملگی بر اجرای صحیح انتخابات تاکید دارد، را مورد توجه قرار داده که از همه مهم تر اهمیت دادن به نقش و جایگاه احزاب در انتخابات، مطابق با قانون اساسی است: سیاست هایی که اگر به تصویب برسد به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت حداقل به مدت ١٠ سال، ثبات در قوانین انتخابات شکل می‌گیرد.

روزنامه اعتماد به موضوع سقوط قیمت نفت کاهش شاخص بورس پرداخت و نوشت: طی چند ماه آینده آشفتگی خاصی در صنعت انرژی در مقیاس بین المللی ایجاد خواهد شد. با وجود آنکه فشار شدیدی بر تولید کنندگان وارد می‌شود، انتظار می‌رود با تداوم این روند سرمایه گذاری های مالی آتی در زمینه انرژی متداول وانرژی جایگزین کاهش پیدا کند. در صنایعی چون صنعت نفت که هزینه سرمایه گذاری بالاست، ذخایر طولانی مدتی صرف جبران این کارشده و با در نظر گرفتن شاخص های مهم ژئوپولتیک، قیمت های تعیین شده توسط بازار از اطمینان کافی بر خوردارنخواهد بود.

این روزنامه انفصال ابدی مرتضوی از قضاوت را بازتاب داد. حالازمانی است برای آغاز کردن پایان مردی به نام سعید مرتضوی. انفصال دایم از خدمات قضایی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی انتظار مردی را می‌کشد که نیمی از عمرش را در دستگاه قضا بوده است و بعد به دولت کوچ کرده است. روز گذشته خبری منتشر شد که به نوعی آغازی بود برای پایان دادن به مردی که این روزها بیشتر در راه دادسرا است. روز گذشته خبر آمد که حکم انفصال دایم سعید مرتضوی از قضاوت، حکم دیوان عالی کشور درباره سعید مرتضوی یکی از قضات متهم در پرونده حادثه بازداشتگاه کهریزک مبنی بر انفصال دایم از خدمات قضایی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی، برای اجرا به اجرای احکام ارسال شد.

رییس سازمان انرژی اتمی: برخی موضوعات پرونده هسته‌ای بسته شده است تیتر دیگر روزنامه اعتماد است. علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان در گفت وگو با برنامه من طهران شبکه خبری العالم با اشاره به حضور نمایندگانی از سازمان انرژی اتمی در گروه مذاکره کننده، اظهار داشت: بحث آب سنگین، فردو، غنی سازی و تحریم‌ها مطرح شده که به صورت کلی عرض می کنم در این موارد خیلی به هم نزدیک شده ایم و در بعضی موضوعات پرونده بسته شده است.

این روزنامه تیتری را به موضوع نشان حقوق بشر اسلامی بر سینه وزیربهداشت اختصاص داد. سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت و چشم پزشک ٥٥ ساله خراسانی با پشت سر گذاشتن چهار رقیب و کسب بیش از ٧٠امتیاز برای فعالیت های بشر دوستانه خود، برنده دومین جایزه کمیسیون حقوق بشر اسلامی شناخته شد.