به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۶۳۶۸۱
اعتماد در یک نگاه

سيف:​ شیوه صدور دسته چک تغییر می‌کند

گروه سیاسی: انتقاد از رسانه‌ای شدن مصوبات سری ، کشتار بی رحمانه کودکان و هاشمی رفسنجانی: دولت نجابت به خرج می دهد مهمترین خبرهایی که در صفحه نخست شماره روز چهارشنبه روزنامه اعتماد برجسته شد.
سيف:​ شیوه صدور دسته چک تغییر می‌کند
این روزنامه تیتر یک را به موضوع انتقاد از رسانه‌ای شدن مصوبات سری، اختصاص داد و نوشت: معاون اول رییس جمهور گفت: برخی کسانی که به دولت قبل علاقه دارند با اصرار بیان می‌کنند که در این دولت خلاف قانون عمل می‌شود. هرچه هم به آنها سند و پرونده نشان می دهیم بر صحبت های خود اصرار می‌کنند. اسحاق جهانگیری روز گذشته در نشست با مدیران بانک‌های دولتی و موسسات مالی و اعتباری با بیان اینکه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی با تایید رهبری در دوره تحریم‌ها ایجاد شده است، گفت: تمام مصوبات این ستاد سری است اما من نمی‌دانم چگونه مصوبات سری رسانه‌ای می‌شود؟ حتی از این اسناد هم خلاف واقع استفاده می‌شود و ما هرچه سند نشان می‌دهیم این افراد ادعاهای خود را دنبال می‌کنند.

روزنامه اعتماد با انعکاس عنوان کشتار بی رحمانه کودکان، نوشت: طالبان پاکستان با حمله به یک مدرسه در پیشاور ١٤٠ دانش آموز را کشت و ٢٥٠ نفر را زخمی کرد. خونسرد بودند، با اسلحه‌های پر از فشنگ وارد کلاس‌های درس شدند و این کودکان و نوجوانان معصوم را به رگبار بستند؛ ١٤٠ دانش آموز به همراه تنی چند از معلمان شان غروب خورشید دیروز را ندیدند، آنها بدون اینکه کوچک ترین نقشی در این ستیز قرون وسطایی داشته باشند، پشت نیمکت‌های مدرسه شان جان دادند. شاید باید جهان این روز سیاه، ١٦ دسامبر ٢٠١٤ را برای همیشه به یادش بسپارد؛ روزی که تروریسم روی خونبار و عریان خویش را به جهانیان عرضه کرد.

هاشمی رفسنجانی: دولت نجابت به خرج می‌دهد، تیتر دیگر این روزنامه است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این نکته که مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال ٩٢ به اندیشه اعتدال رای داده‌اند، به عملکرد دولت روحانی در این مدت اشاره کرد و گفت: با وجود همه افراط کاری‌هایی که تندروها برای ایجاد وقفه در کارها انجام می‌دهند، دولت با اندیشه اعتدالی که تدین شرط آن است، در برخورد با مخالفینی که لباس نقد می‌پوشند، نجابت به خرج می‌دهد. آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی شیوه ارایه گزارش دولت به مردم و بیان مفاسدی که صدای همه را بلند کرده، برخاسته از همان شعار اعتدال خواند و گفت: فقط گاهی قطعاتی از کوه یخ غرق در دریای فسادها گفته می‌شود و برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان، از بیان همه مسائل پرهیز می‌شود.

روزنامه اعتماد با بازتاب خبر رابطه میان دولت و سپاه بسیار خوب است، نوشت: فرمانده سپاه پاسداران بالاخره دیروز به شایعات پاسخ داد. شایعه‌آی که درست از روز همایش مبارزه با فساد اداری ورد زبان برخی مخالفان دولت شده بود تا شاید بهانه‌ای باشد برای حملات جدید به دولت. بازهم از یک جمله رییس جمهور مخالفان آن گونه که خواستند برداشت کردند تا بهانه جدیدی داشته باشند. با این همه روز گذشته سردار محمدعلی جعفری به این شایعات پاسخ محکمی داد و از روابط مثبتی که میان دولت و سپاه وجود دارد یاد کرده است. با این همه همایش روز گذشته فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا محلی شد برای پایان دادن به این شایعات. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همین مورد روز گذشته گفت: رییس جمهوری به سپاه اعتماد کامل دارد و رابطه سپاه با رییس جمهور بسیار خوب است.

این روزنامه با مطرح کردن موضوع شیوه صدور دسته چک تغییر می‌کند، نوشت: رییس کل بانک مرکزی درباره شرایط صدور دسته چک گفت: نظام بانکی باید شرایط اعطای دسته چک را به متقاضیان به شکل دقیق مشخص کند و بر حسب سابقه مالی باید دسته چک اعطا کرد. ولی الله سیف با اشاره به تعداد بالای چک‌های برگشتی گفت: برای ساماندهی در این حوزه ترتیباتی در نظر گرفتیم تا با راه اندازی سامانه‌آی به نام چکاوک جهت بررسی اعتبار مالی درخواست کننده چک مشخص و نتیجه بانک صادرکننده به شکل آنی اعلام شود. این سامانه هم اکنون در ١٢ استان کشور اجرایی شده و تا اسفند سال جاری در سراسر ایران اجرایی می‌شود.