به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۹
 
۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۶۳۸۲۳

انتقاد از دانشجويان معترض به‌شريعتمداري

انتقاد از دانشجويان معترض به‌شريعتمداري
گروه سياسي: محمد نوری زاد روزنامه نگار منتقد در سايتش نوشت: چند روز پیش دانشجویان موافق و مخالف، سخنرانی آقای حسین شریعتمداری را در دانشکده ی حقوق دانشگاه تهران بر آشفتند. من وقتی عکس ها را دیدم به خود گفتم: ما حالا حالاها تا رسیدن به پله ی نخستِ مدارا و تحمل مخالف فاصله داریم. ایکاش دانشجویان معترض – از هر دو سوی – اجازه می دادند آقای شریعتمداری سخنش را با آرامش بر زبان بیاورد. ما باید نشان بدهیم که: با ادبیم. یقه دراندن و هوار کشیدن و اختلال در سخنرانی یک فرد – اگر چه مخالف – هرگز در شأن انسان خردمند نیست.
شاید دانشجویانی بگویند: وقتی برای ما فضا و فرصت نمی پردازند، ما نیز این فرصت را از طرف مقابل وا می‌ستانیم. که می‌‌گویم: پس چه فرقی میان ما و آنان؟ می‌گویم: ما در همه حال باید جوری رفتار کنیم که دوست داریم با ما رفتار کنند. به هم زدن مجلس حریف، کار ما نیست. اینجور کارها در تخصص دیگرانی است که نسبتی با خردمندی ندارند. ایکاش دوستان دانشجوی ما آرام و متین می‌نشستند و اجازه می دادند سخنران مجلس، هر آنچه در چنته دارد رو کند. ادبِ تحمل در همین صبوری‌های تلخ و جانکاه است. دوستان دانشجوی ما باید به طرف مقابل نشان می‌دادند که مدارا یعنی چه. نیز این بگویم که هیچ جامعه‌ای با رفتار هردمبیل به جایی نرسیده و نمی‌رسد. ما باید هماره به اصل نیک مان مراجعه کنیم. نه این که طرف مقابل به تنظیمِ رفتار ما توفیق یابد.

امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۰۹:۳۶
خوب مرد حسابی همه فرصت های اخلاقی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی را همین حسین شریعتمداری و اذنابش طی سه دهه از ملت دریغ کردند (271012)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۲:۴۱
خوبه الان داری حرفاتو میزنی!!! الان که دولت دولت شماس مشکل خرد و تعقل که انسان با شور دور از اونه شور بی شعور نتیجش میشه داعش!! (271054)
سپنتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۳:۴۵
انگار توی این مملکت زندگی نمیکنی شما...یه مورد نشون بده که بتونه بیاد توی رسانه میلی شما انتقاد واقعی کنه....تمام شبکه ها در اختیارتونه.روزنامه و مجله هم که با پول نفت بلندگوتونه الاماشالله دارین اونوقت یکی اومده اینجا چارتا گلمه نوشته میگی دولت دولت شماست و دیگه دنیا ب کاکمتونه و.... (271074)
زمان
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۹:۱۵
اين كار فقط مربوط به دانشجويان إصلاح طلب نمي شود. در سخنراني غفاري در شيراز برعكس اتفاق افتاد. چه اصولگرا چه إصلاح طلب فرهنگمان اين است. فقط صداي يك طرف براي جريان مخالف بلند تر است. ما همه سر و ته يك كرباسيم. (271149)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۰۹:۵۸
بهترين كار براي بالا بردن تحمل مخالف برگزاري جلسات مناظره است تا كم كم فرهنك تحمل مخالف در جامعه نهادينه شود (271013)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۳:۲۵
موافقم. یعنی این دانشجویان به این نقطه و دیدگاه نرسیده اند هوز؟ پس دیگه از مردم کوچه و بازار چه انتظاری میشه داشت؟ (271072)
زهره
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۹:۰۲
دانشجو و مردم كوچه و بازار فرق نمي كند. اموزش ابتدائي ما در تحمل مخالف اشكال دارد. اين گونه موارد بايستي از همان بچگي ياد داده شود. اموزش و پرورش وظيفه پرورشي خود را كه تحمل مخالف نيز يكي از انها است از ياد برده است. در كلاس معلم تك صدا فقط درس ميدهد. (271145)
سپنتا
Germany
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۰:۰۰
ضمن احترام به نظر آقای نوری زاد باید بگم این طرز برخورد مد نظر ایشان شایسته افرادیست که ذره ای وجدان هنوز دارند نه امثال آقای شریعتمداری.هنوز فراموش نکردیم سال گذشته که جلسه سخنرانی ایشان چقدر ملتهب بود و اساسا نتوانست صحبت کند روز بعد در روزنامه خود ب دروغ تیتر زد که دانشجویان شعار دادند حاج حسین دوستت داریم.ب نظر من بدتر از این هم باید با امثال ایشان برخورد شود (271014)
نوروز
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۰:۰۴
امثال ح.ش که در رسانه میلی و روزنامه ها و سایتهایی با گارد آهنین مونولوگ و تکصدایی دارن و هرچی بخوان به بقیه نسبت میدن و اغلب شایعه پراکنی میکنن، وقتی پا به دانشگاه میذارن باید توجه داشته باشن درصد ناچیزی از اونهمه یکطرفه به محکمه رفتنها دامنگیرشون میشه

اگه از بازخورد فرمایشات و بگم بگم هاشون واهمه دارن از پس همون تربونهای بیشمار که در اختیار دارن ادای ژولین آسانژ رو درارن(برادر حسین کم منبع خبری داشت حالا به ویکی لیکس هم استناد میکنه!!! (271017)
علی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۰:۱۱
وقتی حسین شریعتمدای به آقایان روحانی خاتمی هاشمی و میرحسین و مهدی کروبی توهین میکند و تهمت میزند طبیعی است که دانشجویان معترض هم سرو صدایشان در می اید
البته اعتقاد دارم باید آستانه تحمل خودمون را بالا ببریم و بسیج دانشجویی هم از افرادی که از دانشگاه چیزی نمیدانند نباید دعوت کنند (271020)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۰:۱۹
اقای عزیز جناب شریعتمداری سخنرانی نمیکرد فقط تهمت میزد (271023)
رض
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۰:۳۱
هر روز این اراجیف را در روزنامه اش از پول بیت المال چاپ میکنه. تحمل شنیدن نظر مخالف هم نداره. توجیه تون اصلا منطقی نیست! (271024)
ف.ش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۳:۳۹
اولا که صحبت های آقای شریعتمداری با سند انتشار پیدا میکنه،اگه تحمل سخن مخالف نداره، پس اون دانشجو کی بود که تو جلسه دانشگاه تهران حرف زد؟!
فرق است بین مخالف تا کسایی که پشت به تریبون در دانشگاه تهران تنها قصدشون برهم زدن جلسه بود،مخالف منطق دارد،حرف دارد،سند دارد... (271073)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۰:۳۹
آقای نوری زاد!
احترامت واجب، اما
مادر موضع قدرتی برابر نیستیم که بخواهیم مدارابیاموزیم.سکوت مادرمقابل شریعتمداری مساوی بود با موفق دانستن و تایید خزعبلات ایشان.ازآن گذشته ایشان سخنرانی نکردند، بلکه فقط تهمت بستند و فحاشی کردند درحالی که تمام سخنانشان دروغ محض و بدون استدلال بود. چراسکوت کنیم درحالی که تنها همین فضاهارا دراختیارداریم تا به اقتدارگرایان بفهمانیم مردم حرفهایتان را باور نمی کنند؟ (271026)
hadi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۰:۳۹
احسنت.جانم به فدای راه و منش علی و فرزندانش اون عزیزان حتی با کساییکه حکومت خدا رو غصب کرده بودن اونقدر مدارا میکردن که منه دوستدار راه علی نه یک شیعه عصبانیتم فروکش و فقط بعض گلویم رو میفشاره .دوستان بخونید در منابع اهل سنت که علی و فرزندانش چقدر با وقار و فهیم بودن (برخی خودشونو بالاتر از اون بزرگوار میدونن و علت شهادتش رو مدارا با مخالفین).باید برای مظلومیت و سختیهایی که کشیدن خون گریه کرد و خجالت کشید از اینی که هم اکنون هستیم (271027)
شیرازی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۰:۴۸
وقتی جایی نشستی که به محبوبانت توهین میشه و شما رو مسخره میکنن ساکت موندن تنها جرات سخنران رو برای توهین بیشتر میکنه.....ایشون باید متوجه میشدند که دانشجوها به چه موردی حساس هستند و تعصب دارن (271030)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۰:۵۷
بگیر و ببند و به هم زدن مجالس در تخصص دوستان اون طرفی‌هاست نباید به اینها بهانه داد تا در رسانه های پرتعدادشون و صدا و سیمای در اختیارشون در بوق و کرنا کنن که اینها به منتقد وقت صحبت نمیدن و سایت اصولگرای الف تیتر بزنه: «دموکراسی خوب است اگر حرف، حرف ما باشد». (271035)
الماسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۱:۰۴
اخه سخنرانی این اقا به حال جامعه مضر است ،چونکه ایشان ثابت کرده اند که نمیخواهد جامعه روی ارامش به خود ببیند ،ایشان همیشه درصدد تفرقه افکنی در بین جامعه است خوب به خاطر همین چیزها دانش جویان هم انطور برخورد کردند ،،در ضمن در هر سخنرانی ایشان حنما اتهامی به سید بزرگوار اقای خاتمی وهرد میکنند ،بیشاز ده سال است که ایشان اسم جورج سروس را بر زبان میاورد انهم الکی که مثلا بگن اقای شریعتمداری خیلی اطلاعات دارد بابا دیگه بس است بگذار قشر جوان با ارامش در دانشگاهها به فکر پژوهش واختراع واکتشاف باشند نه (271037)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۱:۲۸
حضور امثال اینها توهین به دانشگاه میباشد (271038)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۱:۴۲
ارزش گوش کردنم نداره سخنرانیش ! فقط اتلاف وقته !! (271041)
ابوالقاسم
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۱:۴۶
سلام ،
در تائید نظر اقای نوری زاد،من معتقدم،نه تنها نباید اختلال در صحبتهای ایشان و امثال ایشان بشود،بلکه باید در سکوت بگذاریم این افراد حرف بزنند،تا خالی و سطحی بودن عقایدشان روشنتر شود،البته اگر انها هم همینقدر معرفت داشته باشند،که نشان داده اند ندارند.وقتی اقای ازغندی در تلویزیون با مخاطب 80 میلیونی
صحبت میکند،شنوندگان،همان هایی هستند که در سالن اند!شاید 20 نفری هم پای تلویزیون!اینها نیک میدانند،مرد جمع و میدان نیستند،پس چرا ما بهانه به دستشان بدهیم؟شریعتمداری در کنار زیبا کلام،در یک جمع چه (271042)
نوروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۲:۵۲
اونوقت سکون و سکوت جمع رو نشانه حقانیت سخنشون میبینن
سکوت در برابر دروغگویی از دروغگو بودن بدتره.

والبته با سلام (271061)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۹:۳۶
متاسفانه ،حرف شما صحیح است،وباید برای انهم فکری کرد! (271156)
حسین
Europe
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۱:۵۶
دوست عزیز اگر کسی با قمه ب شما حمله ور شده شما میزاری بزنتت . این اقا هدفش اون روز دعوا بود ک خوشبختانه رفقامون ب مت مت انداختنش (271043)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۲:۰۵
رعایت ادب و و البته مدارا با مخالفان بسیار خوبه... ولی به نظر شما هنوز اقای شریعتمداری باید حرف بزنه و بقیه گوش کنن؟ ایشون سالهای ساله که دارن در کیهان حرف میزنند و ما فقط گوش میدیم... (271046)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۲:۱۳
اخه عزیزان این اقای شریعتمداری روزی نامه کیهانش را هر روز صبح مجانی برای بعضی ارگانها می فرسته وبهشون خط می ده
اخه کیهان که روزنامه نیست روزی نامه است وخط دهنده به بعضی ها (271047)
آرش
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۲:۳۱
ایشان بجز تهمت وایجاد نفرقه چه سخن مفیدی برای مردم گفته اند (271051)
صادق
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۲:۴۶
آقای شریعتمداری چرا سرنا رو از طرف گشادش میزنی
شما انقلابیگری رو با توهین و تهمت اشتباه گرفتی برادر (271057)
مهدی
United States
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۲:۴۶
به نظرم با شریعتمداری خیلی خوب رفتار شد حقش بیشتر ازین بود (271058)
آرین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۲:۵۵
آقای نوری زاد این آدم لیاقت مدارا را نداره.... فحاشند تا یک فرد منطقی....شما خودت خیلی وقته با این قماش درگیرید.... (271063)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۳:۰۴
دموکراسی،مدارا و آزادی بیان مربوط به کسانی است که به آن اعتقاد دارند و لااقل اجازه می دهند که دیگران حرفشان را بزند (271065)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۳:۰۵
جناب اقای نوری زاد نظر شما در جوامع دموکراتیک که پلورالیسم در ان موج می زند محترم است.در جامعه ما رسانه ها مطبوعات ورسانه به اصطلاح ملی در دست گروه خاصی است و فرصت از طرف مقابل برای بیان افکارشان می گیرد.گروه مقابل نیز تنها راه مقابله با مونوپولی را در برهم زدن سخنرانی می داند. (271067)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۳:۱۵
متاسفانه شرایط در دانشگاه ها به چاله میدان شبیه است تا یک جای فرهنگی از هر طیف که می آید بی نظمی در سخنرانی ایجاد میکنند فرقی هم نمیکند چپ باشد یا راست -اصلاح طلب باشد یا اصولگرا واقعا برای این قماش دانشجو نما باید تاسف خورد (271069)
ریحانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۳:۵۲
به نظر بنده کار دانشجویان سبز کمترین کاری بود که در مقابل دروغ تهمت و افتوا میشد انجام داد,سکوت در برابر دروغ یعنی قبول کردن ان دروغ (271076)
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۳:۵۷
یک وقتی هدف شنیدن حرفهای آقای شریعتمداریه، اونوقت حق با شماست... ولی دانشجوها هرروز نظرات آقای شریعتمداری رو تو کیهان می خونند و صرفا از این فرصت برای اعتراض استفاده کردند (271079)
سيدجوادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۴:۰۵
آقاي نوري زاد شما ديگه چرا؟!!!
مثل اينكه يادتون رفته كه همين چند روز پيش عده قليلي از دانشجويان افراطي و دوست و رفيقاي شريعتمداري موقع سخنراني حاج آقاي غفاري تو دانشگاه شيراز چه هياهويي راه انداخته بودن و بعد از اتمام مراسم همون دانشجوها صورتاشونو پوشونده بودن و با چوب و چماق و سنگ به جون ماشين حامل غفاري افتادن و داغونش كردن...! طوري كه نزديك بود خود آقاي غفاري و افرادي كه تو ماشين هستن صدمه ببينن.
بنظر شما اون حركاتي كه دانشجوهاي افراطي تو شيراز انجام دادن بد نبود؟!! (271081)
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۴:۲۹
زنده باد حاج حسین شریعتمداری که خار چشم دشمنان اسلام است (271086)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۴:۴۶
بر هم زدن سخنرانی افراد کار درستی نیست. حنی اگه سخنران حرف های غیرمنطقی و کذب بزنه، می شه با سوال و انتقاد پاسخش رو داد. هر چند به نظرم بهتره این طور جلسات به صورت مناظره برگزار شه تا تعادل برقرار شه. (271088)
Urmia
Germany
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۱۷:۵۱
حضور ايشون در دانشگاه اهانت به شعور جمعي و حيثيت علم و علم آموز است. واقعا هيچ آدم عاقل تري از ايشون نبود كه بياد سخنراني بكنه؟ ظاهرا هنوز مفهوم نخبه و نخاله تو محيط هاي سياسي و حتي علمي جا نيافتاده. يكي نيست بگه كه اين ادم مگه كيه كه بياد تو دانشگاه براي نخبه هاي كشور سخنراني كنه. دليلشم اينه كه اونايي رو كه ايشون بايد براشون سخنراني كنه تا شور موتورسواري(اونم از نوع ١٠٠٠) ورشون داره رو به روشهاي مختلف مانند بورسيه هاي غير قانوني و سهميه هاي الكي اوردن دانشگاه و تازه براشون امكانات هم دادن (271122)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۸ ۲۱:۰۲
اتفاقاً درمورد برادر حسین این رفتار زیرکانه بوده چون فرداش خبرگزاری فارس وکیهان می نوشتند تایید حرفهای حسین شریعتمداری توسط دانشجویان (271182)