به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ساعت ۰۱:۴۳
کد مطلب : ۶۴۷۴۰
یاس و نا امیدی جوانان را تهدید می‌کند

ما هنوز در مبارزه با ماهواره سیر می‌کنیم!

گروه جامعه: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بيان اينكه یاس، ناامیدی، بی هویتی و سرخوردگی از آسیب هایی هستند که جوانان را تهدید می کند، گفت: زمان مبارزه با ماهواره گذشته، چرا که تکنولوژی های جدید آمده و ما متاسفانه هنوز در مقوله مبارزه با ماهواره سیر می کنیم.
ما هنوز در مبارزه با ماهواره سیر می‌کنیم!
سعید شبستری خیابانی درجلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان افزود: شبکه های مجازی رشد سریعی کرده اند و با بحث فیلترینگ نمی توان با این شبکه ها مقابله کرد و تا زمانی که فرهنگ استفاده ازاین شبکه ها و ماهواره ها را درجامعه نهادینه نکرده ایم، با مشکلات مختلفی مواجه خواهیم بود. دولت وجود جوانان را فرصتی برای کشور می داند و مطالبات آنها باید به نحوی تامین شود که مشارکت دادن جوانان در امور به نوعی تامین بخشی از مطالبات آنان است.

شبستری خیابانی اظهار کرد: جوانان سرمایه های اجتماعی هستند و می توان با اعتماد سازی، آنها را در امور مختلف مشارکت داد. آینده متعلق به جوانان است و آنان روزی عهده دار سکان مدیریت این کشور می شوند، از این رو باید نیازهای آنها را احصا و تامین کنیم و در این خصوص نباید با اطلاعات و اندیشه های گذشته وارد شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ماهواره اشاره کرد و گفت: زمان مبارزه با ماهواره گذشته چرا که تکنولوژی های جدید آمده و ما متاسفانه هنوز در مقوله مبارزه با ماهواره سیر می کنیم. شبکه های مجازی رشد سریعی کرده اند و با بحث فیلترینگ نمی توان با این شبکه ها مقابله کرد و تا زمانی که فرهنگ استفاده از این شبکه ها و ماهواره ها را در جامعه نهادینه نکرده ایم، با مشکلات مختلفی مواجه خواهیم بود. اگر با جوانان ارتباط نداشته و فضا را برای مشارکت آنها فراهم نکنیم، به طور حتم جوان به مسایل دیگری گرایش خواهد یافت.

وی به توانایی ها و ظرفیت های بخش غیردولتی در امور جوانان اشاره کرد و افزود: هنوز فضا برای فعالیت این بخش در کشور باز نشده است، اما دولت به دنبال فعال کردن این بخش است. معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی به خطرات و آسیب های مختلفی که جوانان را تهدید می کند اشاره کرد و گفت: امروز قطع ارتباط روحانی مسجد با جوانان جای تاسف دارد و همین امر فضا را برای افرادی که باورهای غلط مذهبی و فتواهای بی اساس می دهند، بازتر و جوانان را دچار خوف کرده است.

ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۲:۱۲
یک جوری می فرمایید آینده متعلق به جوانان است انگار کارخانه ها وشرکت ها همینطور ریختن و منتظر استخدام کردن ما هستند...!این جوانان با این اقتصاد آینده ای ندارن کاش دانشگاه ایرانیان یه رشته ی" اختلاس داری "بذاره ما هم یاد بگیریم خیلی بازار خوبی داره! (273478)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۳:۰۷
افرين عجب حرفي زده واقعا بجاي درك جوونا فقط فكرمحدودكردنشون هستند كه اين امر فقط جوونا رو از حاكميت فراري ميده و مجالي واسه سواستفاده كنندگان ميده ،خداكنه كه خيلي زود حاكميت دست از تقابل برداره و بجاي اين كار به مشكلات جوانان رسيدگي كنه واغوش خودشو واسه طيفهاي مختلف جوان بازكنه نه اينكه فقط يك گرايش فكري ومذهبي خواص رو دردانه بشماره وبقيه را ساختارشكن و .... (273479)
سولدوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۷:۰۰
مذهب به مانند دیوار ناگسستنی در مقابل فساد و لغزشها عمل می کند ولی کاش که مساجد و منبرها بدون ریا و بدون دخل دولتی اداره می شدند. از زمانی که حضور در مساجد و منبرها عامل استخدام و..... شدند معنویات جامعه به تمسخر گرفته شد و در پی آن دین گریزی به شکل حال در جامعه رشد پیدا کرد. (273486)
تلویزیون ایران
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۷:۵۸
ماهواره ابزارشرک وبی دینی وبی هویتی نیست بعضی هادرحکومت وارونه می بینندوقتی شبکه های استانی ازطرفداران پربیننده برنامه های بومی خوددر سراسرایران حرف می زنندوپیامک ایشان ازشهرهای دوردست رامی خوانند فکرنمی کنندکه استفاده ازماهواره(البته بعدمثبت)راتبلیغ می نمایند. اگر صداوسیماسریال های پرمحتواازبطن مشکلات وآسیب های اجتماعی جامعه پخش کندیااخباردنیا وایران راوارونه جلوه ندهد(اخباروضعیت بحرانی ودرحال فروپاشی غرب علی الخصوص امریکا)کمترکسی ازماهواره استفاده می نماید. درضمن بااین سرعت پیشرفت تکنولوژی ... (273499)
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۸:۲۹
باید با مردم به گونه ای رفتار کرد تا اگر زور نباشد هم همان رفتاری را بروز دهند که مورد انتظار باشد نه آنکه رفتار دوگانه داشته باشند . (273504)
محبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۱:۰۳
شما را به خدا به فکر شغل جونا باشید که میشه گفت شغل داشتن جونا 90 درصد مشکلات حل میشه (273533)
دهه ی 60
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۱:۰۵
دنیا روز به روز پیشرفت میکنه و ایران روز به روز پسرفت! هنوز نمیدونیم پراید رو باید تولید کنیم یا نکنیم! ماهواره رو جمع کنیم یا جمع نکنیم !!! و الی آخر ! (273535)
صنعتگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۳:۳۲
من اخیرا پکن بودم وبا چشم خودم پیشرفت چینیها وپسرفت خودمون رو دیدم.خیلی سرخورده شدم! (273605)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۵:۵۴
آینده مال ماست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کجایی شما اینا حال رو هم از ما گرفتن چه آینده ای . تو کشور ما یه فیلم که کوچکترین ایراداتی از نظر شرعی و اخلاقی و عرفانی و خانوادگی نداره نمیتونه اکران شه اونوقت میفرمائید آینده مال ماست ؟ ما اگه الانمون اینچوری باشه آیندمون هم پیداست (273661)
m_s
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۸:۲۲
افسوس كه اين مزرعه را آب گرفته / دهقان مصيبت زده را خواب گرفته
تحريمها كاغذ مچاله شده است!!! (273714)
ﻣﺤﻤﺪ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۲:۵۱
اﮔﺮ ﺟﻮاﻧﺎﻥ ﻣﺎ ﺑﺼﻴﺮﺕ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺷﻚ ﻧﻜﻨﻨﺪ ﺑﻴﻜﺎﺭ ﻧﻤﻴﻤﻮﻧﻨﺪ اﺣﺘﻤﺎﻻ ﻳﻪ ﻛﺎﺭﻱ ﻭاﺳﺸﻮﻥ ﭘﻴﺪا ﻣﻴﺸﻪ ﺩﺭ ﺭاﺳﺘﺎﻱ اﻓﺰاﻳﺶ ﺑﺼﻴﺮﺕ (273852)