به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۷:۳۳
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۶۴۷۶۶
آرمان در یک نگاه

مگر خبرگان بدون هاشمی قابل تصور است؟

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز سه شنبه به بازتاب عنوان های تغییر لحن آشکار درباره ایران و 94هزار میلیارد سپرده در اختیار 6 موسسه غیرمجاز پرداخت.
مگر خبرگان بدون هاشمی قابل تصور است؟
این روزنامه تیتر یک را به موضوع تغییر لحن آشکار درباره ایران، اختصاص داد و نوشت: پس از روی کارآمدن دولت اعتدالی در ایران و نزدیک شدن اوباما به سال‌های پایانی ریاست جمهوری خود و عدم حصول تغییری ملموس و دندانگیر که کفه اوباما و دموکرات‌ها در معادلات انتخاباتی آتی را سنگین کند، کم کم تغییرات در ادبیات رییس جمهوری آمریکا شکل و شمایل تازه تری به خود می‌گیرد آنچنان که اوباما در گفت وگو با رادیو ملی آمریکا در آستانه آغاز سال تازه میلادی خاطرنشان کرده است: ایران کشوری بزرگ و تاثیر گذار است. و در ادامه نیز احتمال بازگشایی سفارت آمریکا در ایران را تا پایان دوران ریاست جمهوری خود دور از ذهن ندانسته است. کلمات و واژگانی که لااقل در ظاهر تفاوت اساسی و بنیادین با سخنان روسای جمهوری قبلی آمریکا داشته و مبتنی بر احترام متقابل و پذیرش جایگاه راهبردی ایران در منطقه است.

روزنامه آرمان به انعکاس عنوان 94هزار میلیارد سپرده در اختیار 6 موسسه غیرمجاز، پرداخت: اکبر کمیجانی قایم مقام بانک مرکزی گفت: با وجود اینکه آمار دقیقی از موسسات پولی و اعتباری غیرمجاز وجود نداشته و حتی تعداد صندوق‌های قرض الحسنه نیز به طور دقیقی روشن نیست، اما همین کافی است که بگوییم شش موسسه مالی غیرمجاز حدود 94 هزار میلیارد تومان از سپرده‌های مردم را در اختیار دارند که با وجود اینکه 15.1 درصد از کل 670 هزار میلیارد تومان نقدینگی را دربرمی‌گیرد، اما به تنهایی در بازار پولی نقش مخربی دارد.

این روزنامه با انتخاب موضوع 9دی؛ تجلی اتحاد ملت ایران، نوشت: پتک جمهوریت بر سر اشرافیت به منظور پاسداشت حماسه عظیم 9 دی برگزار شد و سیدنظام الدین موسوی، محمدحسن رحیمیان، غلامعلی حدادعادل و محمدحسین صفارهرندی در سخنانی به دلایل ضرورت پرداختن مستمر به این موضوع پرداختند. غلامعلی حداد عادل نماینده مجلس اظهار کرد: 9 دی لبریزشدن کاسه صبر ملتی است که شاهد بود عده‌ای می‌خواهند با انقلاب آن ملت بازی کنند. مردمی که در محضر امام، رهبری و شهدا تربیت سیاسی شده بودند جمع بندی درستی پیدا کردند و در روز 9 دی که امتحان بزرگ ملت ایران بود آنها سرافراز شدند. 9 دی بر اقتدار جمهوری اسلامی افزود و روز تجلی بصیرت مردم ایران بود که نباید آن را فراموش کرد.

مگر خبرگان بدون هاشمی قابل تصور است، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. مجید انصاری در گفتگو با آرمان گفت: آیت ا... هاشمی به عنوان کسی که سالیان سال ریاست مجلس خبرگان را عهده دار بود، مطمئنا امروز یکی از شخصیت‌های بارز و برجسته خبرگان و حضورشان باعث وزن این مجلس است کما اینکه سایر علمای بزرگواری که در مجلس خبرگان هستند، هر کدامشان وزنه علمی و اجتماعی هستند. آقای هاشمی شخصیت بزرگی است که فراتر از این حرف‌ها باید مورد ارزیابی قرار بگیرد. ایشان به تعبیری شناسنامه انقلاب هستند و از دوران جوانی در خدمت امام(ره) و نهضت امام بودند.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع تقوی در سامرا خون داد تا در ایران خون ندهیم، نوشت: دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به شهادت سردار حمید تقوی در عراق گفت که اگر تقوی‌ها در سامرا خون ندهند ما باید در سیستان، آذربایجان، شیراز و اصفهان خون بدهیم. دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر تعهد جمهوری اسلامی برای دفاع از حیثیت، وحدت و امنیت جهان اسلام، پیگیری سیاست اسلام هراسی از سوی نظام سلطه را که با ایجاد و بزرگنمایی وحشیگری گروه‌های تروریستی تکفیری دنبال می‌شود را روی دیگر سکه مقابله با بیداری اسلامی عنوان کرد.