به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۶۴۸۲۸
علی کفاشیان تشريح كرد:

دلایل کناره‌گیری علی کریمی از تیم ملی

گروه ورزشي: رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که علی کریمی فکر کرده است از وجودش در تیم ملی به خوبی استفاده نمی‌شود. وی همچنین دلیل عصبانیت کی‌روش را نیامدن علی کریمی دانست.
دلایل کناره‌گیری علی کریمی از تیم ملی
به گزارش مهر، علی کفاشیان در حاشیه رونمایی از فرش ویژه جام ملت‌های آسیایی در خصوص آخرین وضعیت علی کریمی ضمن بیان مطلب فوق گفت: شب گذشته کی‌‌روش با من تماس و سراغ علی کریمی را ‌گرفت که من هم گفتم از او اطلاعی ندارم. من به کریمی زنگ زدم ولی نتوانستم او را پیدا کنم.

وی اضافه کرد: علی کریمی بدون اطلاع هم در محل تمرین حضور نیافت و در حالی که کارت طلایی هم صادر شده بود، به فرودگاه نیامد. آقای کی‌روش هم از این موضوع بسیار ناراحت بود و نمی‌دانست مشکل چه بوده است. ما آماده‌ایم مشکل را رفع کنیم تا دوباره کریمی را به استرالیا اعزام کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که کریمی در گذشته هم سابقه داشته و با مربیان به مشکل می‌خورده، اینگونه توضیح داد: در هر صورت وظیفه ما بود از کریمی به عنوان یک بازیکن خوب و مستعد دعوت کنیم که با پیشنهاد و پذیرش کی‌روش، او به عنوان مربی به تیم ملی آمد اما نتوانستیم از وجودش تا این لحظه در استرالیا استفاده کنیم.

کفاشیان در مورد اینکه کی‌روش چند بار با مربیان ایرانی به مشکل برخورده، یادآور شد: من چیزی درباره اختلاف بین این دو نفر نشنیده بودم و همه کارها با هماهنگی پیش می‌رفت. کی‌روش، کریمی را دوست داشت و از این اتفاق شوکه شده است و حتی از عدم حضورش اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وی در مورد اینکه کریمی به خاطر دعوت نشدن محمد نوری به تیم ملی قهر کرده است، تصریح کرد: این دعوت شدن کریمی دست ما نبود و ما وظیفه‌مان را تا آخرین لحظه انجام دادیم، تیم را بدرقه و برای موفقیت‌شان دعا کردیم اما سایر اتفاقات در خصوص دعوت از یک بازیکن، به کادر فنی برمی‌گردد.

علی کریمی در صفحه شخصی‌اش جمله‌ای را نوشته که از کفاشیان در مورد استنباطش از این جمله سئوال شد و وی گفت: فکر می‌کنم کریمی احساس کرده از وجودش در تیم ملی به خوبی استفاده نمی‌شود ولی قطعا انسان در جایی که کار می‌کند باید صبر و حوصله داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: اگر مشکل این بود، کی‌روش به من می‌گفت. من چیزی نشنیده‌ام و باید سئوال کرد. کفاشیان در مورد عصبانیت کی‌روش هم تصریح کرد: او عصبانی است و من می‌خندم تا خوشحال شود. حتما دلیل عصبانیتش هم نیامدن کریمی بوده است. واقعا دلیل دیگری ندارم که برای عصبانیت به کی‌روش بیان کنم. ایشان حتما نگران بوده و ما سعی می‌کنیم مشکل را برطرف کنیم.

آیا نشستن علی کریمی روی نیمکت، دلیل نیامدنش به تیم ملی بوده است که وی به این سئوال این گونه پاسخ داد: نمی‌دانم که کی‌روش درباره نیمکت چه تصمیمی گرفته بود و در این مساله دخالتی نمی‌کنم. کفاشیان درباره تغییرات رخ داده در فدراسیون فوتبال، اضافه کرد: تغییرات در راستای یکسری فعالیت‌های جدید صورت گرفت و افراد جدیدی به فدراسیون آمده و می‌آیند. آیت‌اللهی استعفا داد و یک نفر به جای شجاعی، نایب رئیس بانوان معرفی شد. تغییرات همیشه است از پایین تا بالا که خودمم هستم.

وی در مورد اینکه احتمال کنار گذاشتن مهدی محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال هم وجود دارد، تاکید کرد: تغییراتی در پست دبیر کلی داریم و از آقای نبی می‌خواهیم فعلا به عنوان سرپرست به فعالیتش ادامه دهد. از امروز ایشان به عنوان سرپرست کارشان را انجام می‌دهند هر چند از عملکردشان راضی بودیم ولی در جای دیگر از حضورشان استفاده خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه می‌توان از پتانسیل‌های موجود در فدراسیون در جاهای دیگر استفاده کرد، ادامه داد: فضای موجود به نحوی است که می‌توان در جای دیگر خدمت کرد. در آینده هم ممکن است تغییرات جدید رخ دهد. کفاشیان در پاسخ به این سئوال که این تغییرات به توصیه وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است، اظهار کرد: این تغییرات برای بهتر شدن است و حتی توصیه رسانه‌ها هم در آن انجام می‌شود.

وی در مورد اینکه به استرالیا سفر می‌کند، تصریح کرد: برای شرکت در کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا هشت روز دیگر به استرالیا می‌روم و بازی اول را خواهم دید.
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا امیدوار است تیم ملی بتواند از جام ملت‌ها نتیجه خوبی بگیرد؟ یادآور شد: بچه‌ها انگیزه خوبی دارند و مصمم هستند تا از اعتبار خود دفاع کرده و به جایگاه خوبی دست یابند که امیدوارم حداقل بتوانند به جمع چهار تیم برتر برسند.

کفاشیان در پاسخ به این سئوال که آیا در صورت ناکامی تیم ملی، احتمال برکناری خودش هم وجود دارد، تصریح کرد: نتیجه گرفتن یا نگرفتن تیم ملی به تغییرات در فدراسیون مربوط نمی‌شود. ما وظیفه‌ای داریم اما نتیجه دست خداست.

وی اضافه کرد: همه کشورها زحمت می‌کشند تا در جام ملت‌ها نتیجه بگیرند اما تیم‌هایی که در بین سه تیم برتر قرار نمی‌گیرند، آیا فضای فدراسیون‌شان عوض می‌شود؟ بار دیگر تاکید می‌کنم اعضای مجمع عملکرد رئیس و هیات رئیسه فدراسیون را در مجمع بررسی می‌کند و اگر خوب بود، به آن رای داده و در غیر این صورت رئیس جدید را انتخاب می‌کنند. در مجموع برکناری رئیس فدراسیون فوتبال با توجه به تصمیم مجمع خواهد بود.

کفاشیان در پایان در خصوص اینکه در صورت صعود تیم ملی به جمع چهار تیم برتر و یا فینال جام ملت‌های آسیا، احتمال حضور رئیس‌جمهور و یا وزیر ورزش و جوانان در استرالیا وجود دارد، گفت: چیز خاصی در این خصوص پیش‌بینی نشده و من خبری از آن ندارم.

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۷:۲۳
این علی کریمی با آدم و عالم مشکل داره (273687)
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۰:۳۱
چندتا از نظرات کاربران فوتبالی ترین سایت ایرانو می ذارم تا بدونید که تمام این مسایل یک باعث و بانی داره و اون جواد نکونامه. کسی که بازوبند کاپیتانیو تو دولت احمدی نژاد از کریمی گرفت؛ پیام صادقیان را خط زد،و حالا بازهم علی کریمی را کنار گداشت برا آینده مربیگریش (273783)
رامین فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۰:۳۹
آزمون:دلمون تنگ میشه برای اسطوره.آقای نکونام خیلی ممنون هوای جوونا رو داره
نطرات سایت 90tv.ir
مهاجر
دستش درد نكنه سردار اما درك كنيد ديگه بخش دوم نمي نوشت خوب از تيم شخصي نكو خط مي خورد۱۶۱+
زهرا
نگاه چقدر از جواد میترسن. نو روزگاری ک اختیار سرمربی هم دسته بازیکنه. باید هم سردار بترسه ۱۵۴+
طرفدار حق
تا جواد نکونام باشه تیم ملی همینه باند ،باندبازی
نمی دونم این امیرحسین صادقی بعد از چندین سال به تیم ملی دعوت میشه که با نکونام همون فصل هم بازی بودن و در جام جهانی فیکس هم بازی میکنه ۹۰+ (273787)
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۲:۱۱
چون زیر بار زور نمیره داداشم . مثل بقیه خودفروخته نیست ! (273837)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۷:۲۸
حالا انگار چه شخصیت مهمی بودن آقای علی کریمی! هر کی ندونه فکر میکنه آلکس فرگوسن بوده! کار کی روش به کجا رسیده که محتاج علی کریمی شده! زکی (273690)
ﻣﺤﻤﺪ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۲:۴۲
ﻋﻠﻲ ﻛﺮﻳﻤﻲ ﺗﻨﻬﺎ اﺳﻂﻮﺭﻩ و ﭘﻠﻮاﻥ ﺯﻧﺪﻩ ﻭﺭﺯﺵ اﻳﺮاﻥ ﻫﺴﺖ (273846)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۷:۳۵
کفاشیان ول کن فدراسیون نیست حتی اگر تیم ملی ازگروه خود بالا نیاید که احتمال آن وجود دارد . (273695)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۹:۳۵
کفاشیان نه!
شـــــــــــادابیان!!! (273753)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۸:۰۸
ایشان انقدر از رابطه و لابی گری در فدراسیون مطمئن هستند که اگر فوتبال ایران را هم نابود کنند باز هم هستند عجب ... (273706)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۸:۴۳
علی کریمی هم دیگه شورشو درآورده انگار بچه است یا قهر میکنه یا حاشیه درست میکنه عادت کرده نازش رو بکشن پول بی زبون بیت المال رو خورده حالا خودشو میگیره جناب اسطوره بچه که نیستی قهر میکنی تو این شرایط این کارا چیه هر روز خودتو خرابتر میکنی (273722)
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۹:۳۸
وقتي چيزي نميدونين خيلي خوبه كه اظهار نظر هم نكنيد (273754)
ناشناخته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۹:۵۵
بابا من ميدونم كه در فدراسيون را بايد گگگگل ماليد....... (273760)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۹:۵۶
علی کریمی از نظر کارای اجتماعی و رک گوییش محبوبه ومنم این ویژگیشو دوست دارم.اما واقعا گاهی کارایی میکنه که آدم میمونه طرفداریشو کنه یا مخالفش باشه!!!آخه در این شرایط این چه کاری بود کرد.این تیم مال75میلیون آدمه.اسم مقدس ایران روشه.فقط میتونم بگم امیدمونو ناامید کرد!! (273762)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۰:۳۹
بابا ما نه شیر شتر میخوایم نه دیدار عرب لطفاً به آقایان بفرمائیدتکلیف مردم را با هزینه های بی حد وحصر از کیسه ملت روشن کنند
آقا از چند شبکه بطور زنده بجای اجرای وظایف قانونی آمده همش از فرمانده ناجاو
وظیفه عمومی تشکر میکنه که بی قانونی کرده و استثناء قائل شده مگر مملکت مقررات نداره
جنابعالی بجای انجام وظیفه همش از دیگران تقدیر وتشکر کن
مگر ۴۰ سال المپیک نرفتیم چه اتفاقی افتاد
آقای عزیز خانه فوتبال از پای و بست ویران است (273788)
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۲:۵۷
یعنی وقتی از قدیم گفتن پول زیادی فساد میاره نمونه عینی همین فوتبال و عواملشه...حیف بیت المال و حیف جوونایی که این آدمارو بزرگ و به اصطلاح اسطوره کردن...تنها راه حمایت نکردنه که بفهمن خیلی مهمم نیستن! (273854)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۳:۳۳
شماها که دم از بی صبری کریمی می زنید چرا ندانسته قضاوت می کنید.حتی حاضر نیستید لحظه ای صبر کنید تا واقعیت موضوع برایتان مشخص شود.البته با کار کریمی هم موافق نیستم و توصیه می کنم سریعا خود را به تیم برساند. (273868)
دانیال دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۳:۵۰
کریمی نرفت چون مر میدون نیست. ترسید!
تیم ضعیف و ناقصه. بازی تدارکاتی نداشته بازیکنان بی تعصب و پولکی شده اند.
نرفت تا به خیال خودش در شکست های احتمالی سهم نداشته باشه. (273877)
امید
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۳:۵۸
وقتی باامثال کریمی بحث می کنند می گویندبه خاطروطن به خاطرتیم ملی امدم ولی درحساس ترین زمان به تیم ملی ضربه می زنندماکه نمی دونیم مشکل چیست ‌ولی اگرایشان به وطن خودش علاقه داشت کنارتیم می م‌ندتامثل مقدماتی جام جهانی سه گل ازبحرین نخوریم ،متاسفانه اینهفقط تازمانی وطنوطن می کنند که منافعشان ایجاب می کند (273885)