به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۰
 
۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۸/۱۵ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۶۴۹۵

خیابان کوروش در شهرهای اسرائیل

گروه بين الملل: از کوروش - بنیانگذار سلسله هخامنشی - به عنوان بزرگ‌ترین پادشاه تاریخ ایران یاد می شود... اما او برای اسرائیلی ها هم شخصیتی برجسته است.
خیابان کوروش در شهرهای اسرائیل
 در بسیاری از شهرهای اسراییل خیابانی به نام کوروش - پادشاه بزرگ ایرانیان - وجود دارد. در تابلوی خیابان کوروش بیت المقدس زیر نام او توضیح داده شده: ‌پادشاه ایرانی، فاتح مشرق زمین. این خیابان که در بخش غربی (یهودی نشین) بیت المقدس واقع است و با بخش کهن آن فاصله زیادی ندارد چندان پر زرق و برق نیست و در آن چند مغازه کابینت سازی و عتیقه فروشی فعالند.
نوگا که ۳۵ سالخ است در خیابان کوروش، مغازه عتیقه فروشی دارد می‌گوید: کوروش پادشاه معروف ایرانی بود. فکر کنم عکسش هم وجود داشته باشد اسم این خیابان قبلا یک چیز دیگر بود اما ۵۰ - ۶۰ سال است نامش به کوروش تغییر پیدا کرده است.بسیاری از اسراییلی‌ها نام کوروش را در کلاس‌های تاریخ در مدرسه یا از کتب عهد عتیق شنیده‌اند.
یهودیان، کوروش را یکی از منجیان خود در طول تاریخ می‌دانند و معتقدند که بیش از ۲۵۰۰ سال پیش اجدادشان را از اسارت بابل آزاد کرد و به بیت المقدس بازگرداند.
بیت المقدس حدود دو قرن بخشی از امپراتوری هخامنشی بوده است - اما در ویرانه‌های شهر کهن بیت المقدس دیگر آثاری از دوران هخامنشی و معبد کوچکی که به روایت تاریخ، کوروش اجازه ساختش را به یهودیان داده بود، باقی نمانده است.در تل آویو، حیفا و ریشون لتسیون نیز خیابانی‌هایی به نام کوروش وجود دارد.خیابان کوروش در ریشون لتسیون بزرگ‌تر و نوساز‌تر است و با ساحل مدیترانه نیز فاصله زیادی ندارد.در شهر حیفا خیابان پلکانی کوروش در تپه‌های شمالی این شهر واقع است. شهرداری حیفا در سال ۱۹۴۹ میلادی - یک سال پس از تشکیل اسراییل - این معبر پلکانی را کوروش نام نهاد.
در بعضی از کتب عهد عتیق از جمله کتاب عذرا، بار‌ها از کوروش یاد شده و از فرمان او برای پایان دادن به بیش از نیم قرن تبعید یهودیان در بابل تمجید شده است.گذاشتن نام مشهور‌ترین پادشاه ایرانی بر خیابان‌های اسرائیل به خاطر جایگاه مهم او در تاریخ یهودیان و نمادی کوچک از پیوند دیرین یهودیان با ایران است.

علی
United Kingdom
۱۳۹۱/۰۸/۱۶ ۱۵:۱۴
چرا بعد از اسم کوروش پسوند بزرک رو نیاوردید؟؟؟؟؟ (10616)
حقی
۱۳۹۳/۰۵/۰۹ ۰۹:۲۴
کوروش بیدار شو ... (243011)
anti benjamin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۱۳:۴۰
با این کارا نمیشه چهره کودک کش اسراییل رو تطهیر کرد کورش هم الان تو اون دنیا از اینا متنفره مطمئن باشین... (244033)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۳۰ ۱۷:۰۳
شما ارتباط داری با روح کوروش بزرگ عایااااااا؟؟؟؟؟؟
چرا حرف مفت میزنی؟
از کجا میدونی و اینقدر مطمنی؟ (252579)
شهره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۱۱:۳۶
شما نمیخواد از جانب کورش نظر بدی تو واسه خودت متنفر باش با بقیه کاریت نباشه (255083)
زضا
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۱۷:۲۴
شما ازروی ناآگاهی از اسرائیل طرفداری می کنید . درهمه جنگها تلفات غیرنظامیان از نظامیها کمتر است ، غیر ازجنگ اسرائیل وفلسطین که تلفات غیر نظامیها چند برابر افرادنظامی است وصدها کودک در بین کشته شدگان است . زیرا نیروهای اسرائیل عمدا غیرنظامیها را میکشند .وهمیشه اسرائیل خانه های فلسطینی هارا خراب می کند وزمینهای آنهارا مصادره می کند وبه جای آن شهرک یهودی نشین می سازد . (255136)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۳ ۱۲:۱۳
همه هموطنان ما از جمله هموطنان یهودی برای ما عزیزاند .منظور دوست ما این است که روح کوروش از رژیم صهیونیستی متنفر است . (255810)
shahin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۱۴:۴۶
کورش اگه دوست داری بیدار شو همه خوابیدن (244225)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۹:۲۰
در جایی شنیدم که کلمه قریش معرب کوروش است و اصل این طایفه از یک ایرانی به نام کورش بوجود آمده است (248568)
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۰۸:۱۳
عزیز دلم کلمه قریش ازقرش یعنی کوسه آمده است توهرچه میشنوی باور میکنی . (252264)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۱:۴۶
تو ايران همين رو هم نداريم (243408)
علی
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ۱۲:۳۷
در شهرستان میبد روستای زرتشتی نشین مزرعه کلانتر خیابان کوروش داریم که بسیار زیباست (243868)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۰۱:۰۹
در اهواز سالهای سال است که یک محله بزرگ و تقریبا مرفه ((کوروش)) نام دارد، دم اهوازیا گرم...بزن لایکو به افتخار اهواز (243981)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۱۴:۴۶
با اجازت كورش نام زمان شاهي اون منطقه است الان بش ميگن كوي ملت
اصلا تو وطن كورش خياباني به اين نام نداريم
ولي تا دلت بخواد عزالدين قسام داريم (244224)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۳ ۱۶:۱۹
ما توی اندیمشک در محله ساختمون انتهای خیابان کارگر یه خیابون به نام کوروش داریم اما افسوس چه بد جایی است اونجا (254255)
ايران دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۳ ۲۰:۱۰
دوست عزيز درست كه تابلو شهرداريش كوي ملت نام دارد اما شما تو اهواز از هركسي سراغ كوي كوروش رابگيري بهتر بهت آدرس ميدن تا كوي ملت افتاد الان (254279)
طـــــــــــــــــــاهـــــــا
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۱۵:۳۴
جای تاسفه که در اسراییل که الان ما دشمن خطابش میکنیم اسم خیابوناشونو میذارن کورش اونم دقیقا بعد از اینکه فلسطین رو گرفتن -قبل از اون اعرابی که ایقد حمایتشون میکنیم این اسم بزرگ و جهانی رو نگذاشتن رو خیابوناشون ـولی توی مملکت خودمون اسمی از کورش نیست!!! اگه هم هست اسم زمان حکومت پهلویه! (255117)
سینا
Romania
۱۳۹۳/۰۶/۱۳ ۱۶:۳۱
لیاقت پارسیان بیشتر از اینهاست.تمدن واقعی ایران روی خیلی را رو باید پایین بیاره (250206)
محمد از اهواز-کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۵ ۲۳:۴۹
البته خواستن اسمشو بذارن کوی ملت! اما "ملت" فقط میگن کوروش!! (250440)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۵ ۱۸:۴۶
گل گفتی.دلم خونه از غریبی این بزرگمرد تو خاک خودش. (253046)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۱۷:۰۳
برای اون عزیزانی که منفی دادن میگم.همه جای دنیا شخصیتهای برجسته شون رو دایم ازش یاد میکنن نمونه اش مغولستان که به چنگیز خونریز افتخار میکنه!کره ای ها که از یه آشپز مشهورشون در تاریخ که آدم بااراده ای بوده فیلم میسازن!حالا ما فیلم که نمیسازیم بماند روزجهانی کوروش بزرگ تو تقویممون نیس.......... (253952)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۱۰:۱۱
بزرگوار تو ایران کسی مخالف کورش نیست چون عده ای از این نام سو استفاده میکنن به اجبار نام این پادشاه بزرگ بایکوت میشه (255070)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۸:۳۷
يه مورد جالب توي اين چند سال توي متن جامعه ايران ديده ميشه كه به نظر مياد نه تنها اثر مثبتي نداره بلكه تأثير منفي اون بسيار زياد و ويران كننده است. امروز خيلي از هم وطنان ما با اين توجيه كه ما ايراني هستيم، ما تاريخ چند هزار ساله داريم، ما دين كهن داريم و... دارن متن جامعه رو به سمت تعصبي ميبرن كه اصل قضيه رو زير سؤال ميبره. بعضيا ميگن اسم عربي روي فرزندمون نميذاريم چون ايراني هستيم ولي همينها احساس ميكنن استفاده از كلمات لاتين توي صحبت كردن باعث كلاس و شخصيت ميشه. همينها دائم موسيقي غربي گوش (243706)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ۱۱:۲۹
خوب دلیلش رو هم می نوشتین باران جان....وقتی مردم رو به زور میخواهند ببرند بهشت.......!!! (243854)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۰۹:۳۰
فک نکنم منظورشون بهشت بردن باشه (244203)
۱۳۹۳/۰۶/۰۶ ۰۶:۵۸
کی میحواهد مردم را بزور ببرد بهشت ؟ فعلا که رئیس جمهورتان مردم را به جهنم حواله میدهد (248609)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ۱۳:۲۴
من با کسانی که در ارتباط هستم این نتیجه شما رو ندیدم اکثر ادم های که میگن نباید کلمات عربی به کاربرد همین رور هم در مورد زبان های دیگر میگن و استفاده نمیکنن . جالبه اکثر این افراد ادم های اندیشمندی هستن که اکثر به 3 -4 زبان تسلط دارند . اما ذکر این نکته ضروری هستش که زبان عربی در ساختار و در کلمات اصیل ایرانی که ما معادل ان را داشتیم نفوذ پیدا کرده . به عنوان مثال ما ((درود همان سلام هستش که ما استفاده میکردیم ))این کلمات باعث اسیب جدی به پارسی ما شده (243880)
محمد
United States
۱۳۹۳/۰۷/۰۱ ۱۲:۵۵
لابد اگه برم سوپری باید بگم < درود بر تو یه ماست پرچرب بده > (252690)
مهدوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۲۲:۴۹
مگه چه اشکالی داره - اگه زیاد استفاده بشه عادی و مرسوم میشه (254030)
لادن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۲ ۱۴:۲۶
قبل از اینکه به سلام ودرود فکر کنی به سلامتی ت فکر کن چقدر وزیر بهداشت بگه ماست پرچرب نخور برادر من نخور دیگه (254111)
شهره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۱۱:۴۰
برو بگو سلام ماست پر چرب بده . . .
درود بسیار زیبا تر از سلام است (255084)
mr2
۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۱۸:۴۵
برا تو که فرهنگ مملکتت در حد ماست وشیر و سوپری فرقی نداره جی بگی
اصن کسی ازت توقع این جیزا رو نداره (255148)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۳ ۱۱:۳۹
دقیقا درست اشاره کردی موافقم (244980)
غـــــــــز ل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۸:۲۰
نام عربی روی بچه هاشون هم نذارند همه ی واژگان ما ایرانی ها عربی شده و بدا به روزگار ما واژه های انگلیسی و آموزش آن اگر برای یادگیری زبان بین همه ی کشورها باشه بسیار خوب و اگر برای ادا و افه باشه همچون زبان بیگانه ی عربی است و هیچ تفاوتی نداره.. آهنگ غربی هم از پیشرفته ترین آهنگها و هنرهای روزگاره لیکن اگر به آهنگ بد و گمراه کننده گوش دهند خود و آینده ی خود را تباه کردن و اینا هیچ کدوم با نام بزرگ کوروش که در همه جای دنیا به بزرگی و دانش یاد میشه نداره چه دشمنی با هم میهن خود داری که سربلند زیسته (245427)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۱۱:۳۳
باران جان وطن بزرگت رو به یه طرز تفکر حقیر نفروش ما ایرانی هستیم اسممون هم باید ایرانی باشه همینطوریکه اعراب هیچوقت اسم غیر عربی نمیزارن.درود بر کورش کبیر .اسم فرذند من انوشیروانه افتخار میکنم . (249485)
۱۳۹۳/۰۷/۰۱ ۱۰:۴۷
اسم های اصیل و حتی اسمهای محلی را برداشتند تا جایی که بعضی شهرها سه تا میدان هم نام دارند ! تو همه فیللمها خلافکارها شدند پیمان و فرید و هوشنگ و جمشید. اسم خیابونها به زور عوض می شوند ؟ مردم هنوز تخت طاووس و عباس اباد گفتن رو ترجیح میدن. البته این اتفاق در رژیم میرپنج خیلی بدتر بود برای همین الا میدان امام حسین همه جا این اسم رو داره. (252686)
مهدوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۲۲:۵۱
جالبه روزنامه جام جم یه ویژه نامه حوادث داره اسم تمام قاتلا فارسی هستن! (254032)
Urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۴ ۱۰:۱۳
يكي از اونايي كه منفي دادن لطف كنن توضيح بدن كه چيه اين كامنت بد بود كه بهش منفي دادن؟ (252911)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۹ ۱۰:۵۰
فول لایکی ب مولا (253618)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۲۲:۰۸
باران عزیز میدونی دلیلش چیه.دلیلش اینه مذهبیون افراط میکنن در نتیجه طرف مقابل به هر شکلی میخواد مخالفت خودشه نشون بده.وقتی تو کشورمون از هیچ هزینه ای برای کارهای مذهبی دریغ نمیشه اما تا دلت بخواد تاریخ ایران مورد بی مهری قرار میگیره نتیجه اش میشه این.شما با این کاراتون بیشترین ضربه رو به دین میزنین و بدتر از اون کشور رو از نظر اعتقادات دوقطبی کردین. (255163)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۶ ۱۳:۱۴
همونطورکه در تابلو هم نوشته شده کورش درسته نه کوروش (245468)
۱۳۹۱/۰۸/۱۷ ۰۲:۰۱
راستی تو ایران خیابانی به اسم کورش داریم؟ (10708)
مهرداد
United States
۱۳۹۳/۰۵/۱۵ ۱۶:۲۷
اسم مجتمع ما کوروشه. (243541)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۱۴:۴۷
چون خصوصيه (244226)
احسان .
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ۱۴:۱۲
کوروش رو ولش کن ،مگه عارته اسم کوچه و خیابونت با اسم پدر یا برادر یا عمو و...شهیدت نورانی بشه،
همون شهیدی که فقط 2 دهه هست از شهادتش میگذره.
وای ما ملت چیکار داریم با خودمون میکنیم،
نکنه این عذت زیادی داشتن داره دلمونو میزنه.
کوروش من کسانی ان که واسه یه شب راحت خوبیدن من دارن مرزامو با جونشون محافظت میکنن. (247509)
۱۳۹۳/۰۶/۰۲ ۱۳:۰۰
هردوشون عزیزن.هم این شهدا هم کورش.هردوبراایران سربلندی وافتخاراوردند روحشون شاد (247974)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۰۰:۰۷
اول برو نوشتن عزت را یادبگیر بعد بیا نظر بده . (248735)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۰۸:۴۹
تو تا حالا دیکته 19 نداشتی دگه همش 20 بوده که داری غلط دیکته میگیری؟ (248764)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ۱۶:۳۸
کسی که کامنت می فرستد خودش را بایک معلم یا بایک سخنران باید مقایسه کند نه بایک دانش آموز . (250067)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۱ ۱۳:۲۵
شاعری بود لغاتی که معنی اش رابلد نبود درشعرش بکار می برد ،بعد می رفت معنی آن لغات رامی پرسید تابداند شعرش چه معنی می دهد .کسی که متنی را بنویسدوکلماتی در آن ّبکار ببرد که املای آنرا نداند مثل همان شاعر است . (251149)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۳ ۱۲:۴۲
من دردیکته نمره 19 وکمتر از 19 هم میگرفتم ، اما در انشاء غلط املائی نداشتم . (251273)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۷ ۲۰:۴۷
فارسی را پاس بدارید ، نظریات کسانی که غلط املائی دارند نمایش ندهید . روحش شاد دبیر ادبیات ما که چه اهمیتی برای زبان فارسی غائل بود . (253390)
طــاهــــــــــا
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۱۵:۴۵
تو که گفتی نظر اونایی که غلط املایی دان نمایش ندین پس باید نظرتو نمایش نمیدادن چون بجای قائل نوشتی غائل!!! (255119)
پسر ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۲ ۱۵:۲۹
یعنی توی عمرت اشتباه تایپی نداشتی؟
حرف نداری الکی گیر نده (252764)
mz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۰۹:۲۶
البته که عارمون نیست و افتخار میکنیم همه ایرانیهای اصیل هویت غیرت و میهن پرستی ما هستن . همه شهیدای ما که برای خاک و ناموس و وطن جونشون رو فدا کردن رو تخم چشم ما جا دارن . اما فکنم آوازه و نام کورش کبیر لرزه به اندام شماها میندازه و قلقلکتون میده آخه شماها همین داعشیهای ملایم هستید (251771)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۶ ۱۲:۱۳
جناب mz يكم واضح تر حرف بزن كي داعشي ملايمه؟
خيلي بده آدم به ديگران تهمت بزنه!
خيلي بده آدم شناختي از مذهب رسمي كشورش نداشته باشه
يه چيزي توي شيعه داريم بهش ميگن مرجع تقليد و مجتهد
هركي كه شيعه باشه لازمه به متخصص ديني مذهبش مراجعه كنه و اين روز ها با فتواهاي صد من يك غاز داعشي ها و وهابي ها ارزشمندي اين مراجع شيعه رو بيشتر درك مي كنيم
هم داعش هم شيعه مقلد عالم دينيشون هستن ولي اين كجا آن كجا
نكنه بعضي ها تحمل بعضي احكام ديني براشون سخته و با اتهام زني به داعش گرايي مي خوان زيرابي برن؟ (253173)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۶ ۱۲:۲۷
راستي يادم رفت بگم من به عنوان يك ايراني مسلمان و شيعه به كوروش و تاريخ گذشته كشورم افتخار مي كنم
و از شنيدن نام و يادش نتنها لرزه اي احساس نمي كنم بلكه به فرهنگ مردم اون زمان و ارزش ها ، سنت هاو اخلاق گرايي شون مي بالم
بعضي ها دلشون مي خواد از تاريخ ايراان تنها اسم چند شاه و مكان باستاني نمايش بدن ولي تاريخ ايران رو بايدبا فرهنگ مردمش و ارزش ها و سخت كوشي يكتا پرستي ايثارگري و جانفشاني مردمانش درك كرد
من با توجه صرف با نام كوروش و مكان هاي باستاني و...مخالفم اين ها مقدمه شناخت بيشتره همين (253177)
شهره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۱۱:۴۵
محمد22
تو که دم از درک میزنی برو اطلاعاتتو بالا ببر بعد بیا اینجا کامنت بده انموقع ما یکتا پرست بودیم خودمون (255085)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۰ ۰۹:۵۱
مگه من گفتم نبوديم؟
يك بار ديگه نظر منو بخون لطفا !!
گفتم اخلاق گذشتگانمون خوب بوده و يكتا پرست بودن ما هم همون راهو بريم!
قبول كنيم كه مردم ايران وقتي زور مسلمان شدن از سرشون برداشته شد بيشتر به اسلام علاقه مند شدن تا وقتي كه اون سوء استفاده كننده ها و قدرت طلب ها بازور مي خواستن مردم رو مسلمان كنند
اگه مردم ايران باستان اسلام رو قبول نمي كردن حالاما يك اقليت مسلمان توي كشور داشتيم يا حتي ممكن بود نداشته باشيم
مگه از حمله مغول ها چي مونده يا از حمله اسكندر چي باقي موند؟
هيچي!چون مردم نخواستن! (255325)
Urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۴ ۱۰:۱۹
تو طول تاريخ خيليا برا اين کشور کشته شدن . . . تازه اون موقع سهميه و بنياد شهيد و ... نبود كه از خانواده شون حمايت كنه و اتفاقا خانواده شون هم باهاشون ميمرد. وليكن هيچ دوره اي هم شبيه الان نبوده كه افرادي كه خودشون چيزي از دست ندادن و اتفاقا كلي هم چيز بدست آوردن از اسم اين كشته شده ها اينقدر سواستفاده بكنن. (252912)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۵ ۱۸:۵۹
احسان عزیز هیچ کدوم از دوستان درباره این که اسم خیابون یاکوچه شون به نام شهیدانمون باشه اعتراضی ندارن چرا که اونها ثابت کردن فرزندان کورش در هر برهه زمانی که باشه نمیذارن بیگانه ها به ایرانمون چشم طمع داشته باشن.درود بر کورش و فرزندان باغیرتش که نذاشتن قادسیه دوم به چیرگی دوباره عربا ختم بشه. (253048)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۰ ۱۶:۱۸
درود بر شهدای عزیز . شهدا ما را حلال و شفاعت کنید. خدا کورش را هم بیامرزه (253830)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۰ ۱۶:۱۴
احسنت عالی بود (253828)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۰۸:۴۷
اره داریم تو کرج میان جاده خ کورش
دادا میتونی تو گوگلم سرچ کنی میبینی چقد کوچه به نام کورش داریم
بابا انقد جون مادرتون جو ندین (248763)
آرین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۰۶:۱۵
اون خیابون داریوش هست که البته اسم جدید و رسمیش قائم هست! (252112)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۳ ۲۱:۱۴
درست میگین.هست.اما آیا این وظیفه ما نیست که یک میدان یا یک خیابان بزرگ در شان او به نامش نامگذاری کنیم مانند آنچه برای شخصیتهای مذهبی انجام شده.مثل ولیعصر و امام حسین و جوادیه و...بااحترام به همه بزرگان دینی و ملی تا این توازن برقرار نشه این تفاوتها احساس میشه. (255874)
بهمن
۱۳۹۱/۰۸/۲۰ ۱۰:۵۷
بله تو اهواز یک منطقه داشتیم به اسم کوروش که چند سالی هست به کوی ملت تغيیرش دادن................. (11014)
شاهرخی
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۰:۱۲
معلومه داریم
توو همین خرم آباد ما هم خیبان کورش هست هم داریوش حتی اوستا هم داریم! (112519)
سيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۳:۵۷
سيد جان خيابون كورش رو كه سي ساله به اسدآبادي تغيير نام دادن (243412)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۷ ۰۱:۱۳
اینا واسه چی منفی میدن؟؟؟ چشمتون کور ما کورش داریم شما ندارید زورتون میاد؟ (243758)
۱۳۹۳/۰۵/۲۳ ۲۳:۰۹
چرا منفی.چون از اسمشم واهمه دارن (245243)
فدایی کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۳ ۱۵:۳۲
منفی دادم چون آقای شاهرخی اشتباه اطلاعات دادند...برخی مسئولین از جنس پایدارچی اسم خیابان کوروش کبیر-و همینطور مصدق عزیز- را در تمامی شهرها عمدا "حذف" کردند حتی در خرم آباد-تغییر به اسدآبادی-. (248196)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ۰۶:۴۳
زنده باد قوم بافرهنگ لر ومردم فهیم خرم آباد (243832)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۹:۵۸
اگر یهودیها را میکشت بهتر بود.درود بر کوروش (170300)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۷ ۰۰:۱۲
اگر كشتار ميكرد؛كه بزرگ نمي شد. از توهينت متاسفم. (243742)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۰۲:۲۳
بنده خدا توهين نكرده ، عبارت اولش سوالى است ، علامت سؤال نگذاشته ، از عبارت درود بر كورش مشخصه ، (244192)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ۱۳:۲۵
در افکارت تجدید نظر کن چقدر شبیه به داعش ها هستین (243881)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۷ ۰۹:۲۵
درود بر کوروش بزرگ ای کاش نام گذاری خیابانها و مدارس و... به اسامی زیبای ایرانی نامگذاری میشدند . . . (242957)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۳ ۰۲:۴۴
اساسا شاه و دیکتاتوری چیز خوبی نیست و حاکمی که با رضای مردم انتخاب بشه بهتره البته کوروش رو دقیقا نمیشناسم (243200)
وحيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۳ ۱۶:۲۰
كوروش بزرگ رو نميشناسي پس لطفا اظهارنظر نكن (243315)
جمهوری خواه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۰۳:۵۸
اگر تاثیر فرهنگی کورش بر اروپا نبود شاید الان هنوز اروپایی ها سیستم جمهوری را اختراع نکرده بودند
سیستم پادشاهی برای من و کلا برای نسل ما سیستم مردودی است (متولدین 1350 به بعد) اما اینکه انتقادت به کوروش این باشه که چرا از سیستم جمهوری استفاده نکرد به قدری خنده داره که میتونه برنده جایزه برترین جوک سال باشه. (243402)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۰۸:۵۵
در قرآن از ذوالقرین به نیکی یاد شده ، بنا به نظر برخی از مفسران از جمله علامه طباطبائی ذالقرنین همان کوروش است .ودکتر باستانی پاریزی تاریخدان مشهور کتابی تحت عنوان ذوالقرین یا کوروش کبیر دارد . (243407)
غــــــــــــز ل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۸:۲۶
می بینین که در کتاب عهد عتیق یهودیان هم نام کوروش هست پی کوروش بزرگ بود و هست و خواهد نامش بلند چون سرداران پاک دارس زمین ...سرزمینم روزی نامت را چنان که سزاوار تست بلند خواهیم دید و فراگیر که هر کس ترا به یاد آورد بدان ببالد :) (245430)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۷ ۰۰:۲۰
ديكتاتوري بد است.هركسي مي تواند خوب باشد؛نمونه اش كورش.ما كه بخيليم. ولي دنيا تماما مي گويند. (243746)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ۱۳:۲۹
تاریخ از چند پادشاه به نیکی یاد کرده ؟؟؟؟؟؟؟؟ (243883)
معراج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۳۱ ۰۰:۵۹
اگه تاریخ نویسان افراطی باشن که همه پادشاهان بد بودن ولی اگه به وجدان خودت رجوع کنی بیشتر پادشاهان خوب بودن غیر از قاجاریه (252638)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ۰۶:۴۴
علی جان اول بشناس بعد اظهار نظر کن (243833)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ۱۱:۳۷
علی آقا شاید ایرانی نباشند که کورش کبیر را نمی شناسند !!!! البته خوبه که به دمکراسی اعتقاد دارند !!! (243856)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۴ ۲۳:۳۳
کورش دیکتاتور نبوده مستر کورش کبیر مولد چیزی به اسم دموکراسی بوده (248455)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۵ ۱۹:۱۲
کتابای زیادی درباره این بزرگمرد نوشته شده.من با کتاب کورش کبیر درقرآن مجید فک می کنم نوشته فریدون بدره ای بود که با این مرد بزرگ آشنا شدم.و اون قدر شیفته اش شدم که شد همه فکروذکرم و هر کتابی که می دیدم درباره کورشه می خوندم.بهت توصیه می کنم بخونیش. (253051)
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۲۰
واقعا برات تاسف خوردم که کورشو نمیشنایی،به توام میگن ایرانی؟؟؟؟؟ (254671)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۸ ۰۱:۳۰
کوروش از روی انسانیت اونارو از بردگی در بابل نجات داد ودر مورد همه ادیان رئوف بود ومیگفت همه در برگزاری آئین خویش آزادند , اما اینا واقعا لیاقت این بزرگواری رو نداشتن . (242982)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۲ ۱۴:۱۸
یهودیان واقعی لیاقت همه چیز رادارندومورد احترام مسلمانها هم هستند .حساب دولت اسرائل از یهودیت جداست . (243185)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ۱۳:۳۱
اسرائیل نام حصرت یعقوب است (243884)
ایرانداد دوستدار کورش بزرگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۸ ۰۳:۳۰
درود خدا بر کورش بزرگ, زنده باد ایران زمین مهد تمدن و انسانیت و حقوق بشر. (242988)
مخالف تعصب
Canada
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۰۶:۲۰
اینایی که منفی میدن فازشون چیه؟ (244197)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۱۰:۴۹
فازشون اقایون راستی اند یا پان ت... (245639)
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۶ ۱۷:۵۸
پندار نیک
گفتار نیک
کردار نیک
جونم کورش کبیر (245550)
پارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۸ ۱۵:۴۳
درود بر کوروش کبیر بنیانگذار نظام عدالت و دادگری و نابودگر نظام برده داری (242991)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۹ ۲۰:۱۷
پیام کورش برای مردم جهان :ما برای آزادی مردمان آمدیم، که جز آزادی آواز دیگری نیاموخته ایم، و آواز دیگری نخواهیم آموخت . (243043)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۸ ۲۳:۳۲
ازنظر برخي فضلا ! شاه ها كه چيزي نمي فهميدند؟؟؟؟ تارييخششون هم كه ازكتابهي درسي ابتدايي حذف شد ديگه سر چي چتنه مي زنيد. (243005)
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۹ ۲۳:۴۱
از بچه های خودم راجع به بابک و مازیار که می پرسم نمی دونن کیند . . . چه شد که فرهنگ و ملیت خودمون را به فرزندانمان فراموشاندند؟ (243054)
مهدی
United States
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۲:۳۳
سلام ودرودبه کوروش بزرگ
من یک فرهنگی ام وبه تاریخ کشورم- پادشاهی-میبالم ..متاسفانه نسل جديد باتاریخشون بیگانه اندو ازاین بابت متاسفم.چندسال پیش درس تاریخ روازدانش آموزام امتحان گرفتم ونکته ی جالب آن نمراتی بودکه بچه هاکسب کردند.اکثرا"ارتاریخ اروپانمرات عالی گرفتن اماازتاریخ کشورمون 10-12 (248998)
کورش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ۱۹:۰۰
توی شهر خرم اباد لرستان یه منطقه به نام کورش وجود دارد. (243118)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۲ ۰۰:۲۵
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش بازجوید روزگار وصل خویش.
با حذف و تحریف نمی شود گذشته ملتی را تغییر داد.کسانی که در پی تغییر و تحریفند همیشه ته چاهند.
امروالقیس شاعری بود که معاصر ظهور دین اسلام بود و اسلام نیاورد و از او به نام شاعر گراه نام برده می شد ولی وقتی از حضرت علی (ع) می پرسند شاعرترین شاعران کیست؟ نمی گوید : فلان شاعری که از مسلمانان و طرفدارن او است بلکه می گوید شاعر ترین شاعران، امرو القیس است.
ما چقدر از سرمایه های انسانی را با مدیریت غلط و کج سلیقگی فراری دادیم؟ (243154)
۱۳۹۳/۰۵/۱۲ ۰۲:۴۲
کوروش کاش الان بودییییییییییییییییییییییییییی (243162)
مستعار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۲ ۱۳:۱۶
باز خوبه یه جایی هست که تاریخ ایران را زنده نگه داره هرچند خودمون می خواهیم فراموش کنیم (243179)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ۱۱:۴۲
ما نمی خواهیم بعضی ها میخواهند...!! (243858)
کیانوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۳ ۰۹:۴۵
زنده باد نام و یاد کورش کبیر (243221)
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۰۸:۳۵
جالب بدونیم کسانی که در مورد کورش نظر منفی چه ملیتی دارند .
و طرز فکرشون چیه (243404)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۱۲:۱۱
1- یک مشت افراطی مرتجع 2- یک مشت تجزیه طلب معلوم الحال که آبشخور آنها کشورک های اطراف ایران بزرگ است,همان هایی که مثل خیلی چیزهای دیگه میخواستند کورش را هم به خودشان منتسب کنند ولی نتونستند چون کورش خیلی بزرگه و ممکن بود توی گلویشان گیر کند. (244209)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۱۸:۰۶
بنده جواب سوال آقا فرشید را دادم و با ایشان هم عقیده هستم. (244251)
دشمن نژادپرستی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ۰۹:۱۰
چقدر برخی طرفداران کورش حقوق بشری اند! اگه اینا قدرت بگیرن چی میشه...! (249919)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۴ ۰۲:۵۳
میشه لطفا واضح تر صحبت بفرمائید.البته اگر مایلید. (250240)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۳۱ ۰۶:۳۱
اگه دوست داران کورش بزرگ ((پسوند بزرگ بعد نام کورش فراموش نشود))قدرت بگیرند ایران آباد و برقرار و در یک کلام گلستان میشود. (252641)
ازادی خواه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۵ ۱۳:۴۵
کاملا موافقم عالی بود (256228)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۵ ۱۹:۲۶
از همه عزیزان میخام اینقدر باغضب نسبت به هم حرف نزند.ماهمه یک ملتیم از یک خاکیم از یک ریشه ایم.بیاید با منطق نظراتمون رو بدیم و تلاش کنیم بادلیل و برهان هم دیگروقانع کنیم.به خدا نه کوروش نه محمدوعلی با مخلفانشون این جوری برخورد نمی کردن.امیدوارم روزی برسه که همه مون با هر تفکری بتونیم پیرو واقعیه این بزرگان باشیم. (253057)
سمانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۵:۱۶
به نظر من ما هم باید راه کورش کبیر را ادامه بدیم و به ادیان دیگری که در ایران زندگی می کنند احترام بگذاریم.این احترام باعث میشه از ما به خوبی یاد بشه. (243415)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ۱۳:۳۶
دقیقا ما باید احترام بزاریم و باید حرف دو طرف رو شنید (243888)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۱۶:۰۰
اول از خودت شروع کن وجدانن میتونین انتقاد دیگران رو تحمل کنین ما ایرانی ها فقط بلدیم حرف بزنیم اگه یه نفر کورش رو نقد کنه خونمون به جوش میاد کو عمل عزیز من تاریخ یعنی گذشته هر چی بود گذشت وما هنوز هم به دو هزار سال پیش دلمون خوشه آگاهانه چشممون رو به حقایق بستیم واز این خود فریبی کیف میکنیم همش میگیم کوروش کوروش وتاریخ چند هزار ساله ومیگیم که نباید تعصب بیجا داشته باشیم به نظرتون این خود تعصب نیست (245408)
غـــــــــــــز ل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ۲۰:۲۸
تعصب بیجا چرا ؟؟ مگه انسانهای بزرگ را دوست داشتن و به آنها بالیدن تعصبه؟؟؟
شما واژه ی تعصب رو بسیار بی جا و نامناسب آوردید....... با یاد آوری تاریخ و انسانهای بزرگ تعصبی نمی شویم با فراموشی آنها و راستیهای آنها دوباره بدیهای تاریخ ساخته می شود .... امروزی جای خود دارد و رویدادهای گذشته جای خود (245435)
سمانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۲ ۰۰:۵۸
گذشته هویت ماست. تا حالا فکر کردی چرا خانواده های بزرگ شجره نامه دارن یا داشتن.البته حرف شما درسته گذشته خوب نباید باعث بشه ما دست رو دست بزاریم و کاری نکنیم.ما هم گذشته آیندگان هستیم و ما هم باید قابل افتخار باشیم برای آنها.من شخصا نقد پذیر هستم. (247924)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۵ ۱۹:۴۰
آقاکاوه امام حسینم 1400سال پیش شهید شد اما افکار و باورهای درست ایشان باعث شد جاودانه بشه.درباره کورش هم همین حالت رخ داده.وگرنه خشایارشا هم پادشاه بزرگی بود اما به دلیل آتش زدن آتن کسی از او آنقدر که از کورش به نیکی یاد میشه ازاو یادنمیشه.پس این بزرگ منشی هاست که آدم ها رو ماندگار میکنه نه صرفا نام اونها. (253065)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۷ ۰۴:۲۹
اعظم خانوم
سلام,تا اونجایی که من تاریخ را مظالعه کردم خشایارشاه آتن را آتش زد برعکس تمام شاهنشاهان ایران زمین که هر کشوری را تصرف میکردند هیچ ویرانگری به جا نمیگذاشتند, در ضمن شما چرا پشیمانی خشایارشاه و دستور بازسازی آتن را نگفتید؟! اینگونه از تاریخ پرافتخار پادشاهی ایران زمین حمایت میکنید؟تا دوستانی مثل شما هستند ایران دشمن لازم ندارد. (253353)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۱۶:۰۵
ایرانداد عزیز.حق باشماست وبایدتاآخرشو یادآوری میکردم.اما غرض از این مثال فقط به این منظور بود که بگم طرفداری از کوروش بزرگ فقط از روی تعصب نیست چرا که در طول تاریخ پادشاهان زیادی داشتیم که هرکدوم در منش و شیوه حکومت یکی از یکی انسان تر بودن اما هیچ کدوم مانند کوروش لقب مسیح یا پدرایران نگرفتند.البته یکی از دلایلی که این مردآسمانی رو ماندگار کرد شاید این باشه که پایه گذار اخلاق در حکومت بود.ممنون از یادآوریت ایرانداد عزیز (253939)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۵ ۰۹:۰۷
اینکه کورش انسان بزرگی بوده و باعث افتخار ما ایرانیهاست هیچ شکی در اون نیست اینکه ما هم باید بیشتر تاریخ و افتخاراتمون رو بشناسیم و حداقل تو شهرمامون یک خیابون به ا اسم این بزرگان باشه هم حرف صحیحی هست اما بهتر میدونین اگر اسرائیلیها از یک نام طرفداری میکنن،بخاطر سوء استفاده خودشون هست و بنظرم نباید از این نامگذاری اونها خوشحال شد. (243520)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۰۴:۰۴
آقا یا خانم ایرانی; نظر شما محترم, ولی میشه چند مورد یا حداقل یک مورد از این سوء استفاده اسرائیلیها را نام ببرید؟ عزیز من کورش اونا رو از بردگی و زندان پس نیم قرن نجات داده است پس واقعا در این مورد خاص انسانهای قدرشناسی هستند نه سوء استفاده گر!!! (243580)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۴ ۱۱:۱۰
سوء استفاده اون ها اينه كه با مربوط كردن يك بزرگ مرد آبرو مند به خودشون سعي مي كنن براي خودشون آبرويي درست كنن
چون همه آزادي خواهان دنيا و همه وجدا هاي بيدار دنيا حتي در بين يهودي ها از اين جناي كاران كودك كش بيزارن و آبرويي ندارن و حالا مي خوان با اسم كوروش بزرگ و ضد ستم گري براي خودشون آبرويي درست كنن كه حتما بيشتر خودشون رو بي آبرو مي كنن (248337)
مانی 01
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۶:۰۴
محمد22
یک سوال دارم اگر بتونی پاسخ بدی ممنون میشم.
تنها کشوری که تمام قد پشت سر فلسطینی ها ایستاده کشور عزیز ما ایرانه .حتی هم نژادها و هم زبونها و هم مذهبهای اونها یک هزارم کمک های ایران رو به فلسطینی ها نمی کنند با این حال چرا فلسطینی ها(مخصوصا غزه) حتی یک بار هم (برای تشکر الکی و نمادی)
نام درست خلیخ فارس رو استفاده نمی کنند؟بجای اون میگن خلیج ... (248869)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۰۹:۴۳
معلومه كه دلت مي خواد اهل نگاه استراتژيك باشي
اگه بخواي سياست مدارانه به مسئله نگاه كني بايد ببيني ما از اونا چي مي خوايم و چطور مي تونيم منافع خودمون رو تامين كنيم
منفت ما اينه كه اسرائيل كودك كش ضد بشر توان گسترش مرز هاش رو نداشته باشه وگرنه به كشور ما آسيب مي زنه
و اين كه اونا مي خوان ما چه منافعي رو براشون تامين كنيم
در ضمن اون ها گرچه براي منافع ما مفيدن ولي در بين همين عرب ها هستن و نبايد تنشي باهاشون داشته باشن
منم جاي اونا بودم همين كار رو ميكردم
وقتي با اسرائيل درجنگن دشمن اضافه نكنن!! (248974)
مانی 01
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۳:۱۷
محمد 22
نظر من در مورد اسراییل اینه که به زور تفنگ و قدرت در فلسطین مستقر شده اند با این استدلال باطل که ما زمانی اینجا ساکن بوده ایم و مقبره چند تا از پیامبران ما در اورشلیم و شهر های دیگر فلسطین است.این دلیل از نظر من مضحک و غیر قابل پذیرش است.این رو گفتم تا بدونی من طرفدار اسراییل نیستم.
برای من منافع ما ایرانی ها مهمه و بس .ضمنا در عین حال که مخالف کمک های زیاد به فلسطینی ها هستم بیشتر از ان موافق کمک به شیعیان لبنان هستم و دلیل محکمی هم دارم. (249165)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۱۲:۴۵
ماني 01
ضمن احترام به تفكر و نگاه شما
اگه ما بپذيريم كه شيعه!(واقعاشيعه) هستيم و حاكم شيعه(ولي فقيه) نائب امام معصومه و امام معصوم نائب رسول خدا هست(البته من در بحث و گفتگو با بعضي از اصلاح طلب ها فهميدم بعضي از آقايون اصلاح طلب اين موضوع اعتقادي و سياسي رو نمي پذيرن و خودم هم با تحقيق زياد قبول كردم) پس سرنوشت هر مسلماني جداي از مذهبش براي ما بايد مهم باشه
كمك يك شيعه به اهل سنت يك امر بدهيه!
كمك به فلسطين تكميل كننده كمك به شيعيان لبنانه
كمك هاي ما بيشتر انتقال تجربه و دانش مبارزه است (249490)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۵ ۱۹:۵۳
باهمه نظراتت موافقم به جز اون قسمت که گفتی باید به شیعیان لبنان کمک بشه.هرکشوری مسئول مردم خودشه.مگر اینکه مردم اون کشور راضی باشن که از اموال کشورشون به مردم دیگه داده بشه. (253070)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۰۹:۱۲
اعظم خانم دليل اينكه اين جوري موضع گرفتين كاملا مشخصه
چون مدام شعار دادن نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران اين ذهنيت براي شما ايجاد شد من به شما حق مي دم
ما مسلمان و شيعه هستيم و همه ما نظر امام علي(ع)درمورد حمايت از زن غير مسلمان در حكومت اسلامي رو شنيديم
درضمن كمك هاي ما به لبنان بيشتر تسليحاتي و تخصصي و آموزشيه و همين طور به غزه
و اين جداي از بحث اعتقادي از نظر راهبردي و دفاعي يك ضرورت خيلي جديه
ترجيح مي دين با اسرائيل توي مرزهاش درگير بشين يا توي كوچه هاي شهرتون؟
عمق استراتژيك يك بحث مهمه!!!! (253405)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۱۶:۲۰
آقای محمد22از نظر استراتژیک حق باشماست.اما اینکه چون فلان دین یا اعتقاد رو دارن پس از بیت المال صرف یه کشور دیگه کنیم رو قبول ندارم.همه ما میدونیم که کشور ما مردم ما جوونای ما دچار چه مشکلات اقتصادی هستن.ازنظر من نه غزه نه لبنان نه هیچ کجای دیگه دنیا بلکه اول ایران بعد بقیه کشورها.چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. (253942)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۲ ۰۹:۵۰
خانم محترم در مورد لبنان چي فكر كردين؟
لبنان سرزمين شير و عسله يعني بسيار حاصلخيز پرباران!
شيعيان لبنان منتظر پول نفت ما نيستن اونها سالها در رنج زندگي كردن و زحمت كشيدن و قناعت كردن آشنا هستن
ولي تجهيز حزب الله با ايرانه و اين نه دروغه نه غير منطقي
من هم همين نظر شمارو داشتم ولي كسي گفت خطبه غدير حضرت رسول رو بخونم و به عنوان شيعه(ولي امر)رو براي اطاعت كردن پيدا كنم
شما هم همين كار رو بكنيد
البته يكم با اصلاح طلبي سازگار نيست
با خيلي ها بحث كردم از اصول گرا تا اصلاحطلبش
تنرو يا كندرو (254073)
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۰۸:۵۵
خدمت اعظم خانم وسایر بزرگوارانی که با ایشون هم عقیده اند عرض می کنم مرز بندی جغرافیایی توجیهی نسبت به بی توجهی به اوضاع واحوال مردم دیگر خصوصا هم کیشان مان نمی باشد. ملت اسلام ملتی یکپارچه است ومنافع آنها به هم پیوند خورده . با همین مرزبندی های جغرافیایی است که اوضاع و احوال ملت اسلام اینگونه شده. در ضمن حکومت نماینده ملت است و طبیعتا اقدام آنها برای کمک به شیعیان لبنان ومردم فلسطین وسوریه وعراق مورد تایید ملت است . (254587)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۷ ۱۰:۴۵
کی گفته هر کاری که یک حکومت میکنه مردمش موافقند.این حرفها بوی خودکامگی میده.این طور که شما میگید مردم خادمان حاکمانند و اینکه مسئولان دائم میگن ما خادم مردمیم همش شعاره حرفه!! (254896)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ۰۵:۰۴
احسنت خیلی خوب پاسخ دادید.دست مریزاد. من نمیدونم محمد22 و مرضیه خانم با این تفکر افراطی که دارند توی این سایت اصلاح طلب دنبال چه هستند؟ (255175)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۰ ۰۹:۲۹
جناب ايران داد عزيز چرا وقتي توي بحث نمي تونيد طرفتون رو قانع كنيد بهش برچسب افراطي مي زنين؟تا كي مي خواين پشت اين برچسب مخفي بشين؟
اصلا گيريم من غير منطقي!!
شما بيا حرف منطقي بهتر ارائه بده ما با جان و دل مي پذيريم!
من شيعه هستم!با تفكر هم پذيرفتم!سرش جون هم ميدم
هرجاي افكارم كه غير منطقي و نا درست باشه اصلاح مي كنم!باشجاعت!
من كه گفتم اصلاح طلب هستم ولي نه تند و دنباله رو!!
با افكار و انديشه هاي خودم
دنبال شناختن دقيق تر اصلاح طلب ها هستم
من راهبردي(استراتژيك)(((فكر))) مي كنم نه حزبي!!
شما چي؟ (255317)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ۱۰:۳۳
يك چيزي كه ما اصلاح طلب ها هرگز با هاش كنار نيومديم ولي در شرايط لازم بهش تظاهر كرديم ولايت فقيه كه از نظر شيعان نائب پيامبر و امام معصومه!
و از اونجايي كه در حكومت پيامبر اختيار مصرف اموال عمومي با پيامبر بود در حكومت شيعه هم همين طوره
شما اسم اين كار رو به عنوان اصلاح طلب هر چي مي خواي بذار
من يك شيعه هستم وقتي (ولي امر) دستوري بده مي پذيرم! واجرا مي كنم(بدون چون و چرا) حتي جنگ و جان دادن و...(البته! اصلاح طلب هم هستم)
شما چه مذهبي دارين؟
تفكر سياسيتون چيه؟ (255185)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۱ ۰۲:۴۴
جناب استراتژیست!محمد22
احتمالا پیش خودت فکر کردی من یک یهودی هستم اون هم از نوع صهیونیست بله؟! جنابعالی یک اصولگرای افراطی هستی که خودت را اصلاح طلب جا زدی! شما مثل همه اصولگراهای افراطی هروقت کم میارید پشت ولی فقیه و رهبری قایم میشوید. اصلا من کی بحث مذهب و ولی فقیه کردم که شما با اسم بردن از این موضوع دارین سوء استفاده ابزاری میکنید؟ مطمئن باشید اصلاح طلبان دلسوزترین افراد برای جمهوری اسلامی و شخص رهبری هستند ولی تندروهایی مثل شما کارهایتان مثل دوستی خاله خرسه برای کشور و رهبری میباشد. (255437)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۱۱:۰۱
جناب ايران داد
من هرجايي افراط داشتم بهم بگين ممنون مي شم!
اعظم خانم گفت پول ايران رو به فلسطين ندن گفتم به نظر من توي فقه شيعه اجازه اين امر با رهبريه همين فقط نظر دادم
گفتم با اينكه اصلاح طلب هستم و شيعه دستور ولي فقيه رو مي پذيرم چون افكار استراتژيك دارم نه حزبي
اين نظرمنه شما نظر من رو نقد كن چرا اين همه تهمت مي زني؟دوستي خاله خرسه چيه؟
ما اصلاح طلب ها يه زماني مي گفتيم نه غزه نه لبنان من باهاش مخالف بودم
تهمت نزدم سوال كردم وقتي اگه با نظر من مخالفي خط فكريت چيه؟ چون يك شيعه مطيع رهبرش هست! (255630)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۰۹:۴۸
يه نكته ديگه
همين خالد مشعل بعد از جنگ 8 روزه پرچم معارضان سوري رو بلند كرد چون واقعا فكر مي كرد دولت مردان كشور هاي عربي راه نجات جلوي پاي اونا مذارن و كمكشون مي كنن وايران هم روابطش با حماس رو بسيار محدود كرد ولي بعدا ديدن كه نه خبري نيست
فقط اين ايرانه كه مي تونه كمكشون كنه حالا هم پشيمون شدن و برگشتن
بدست آوردن اين تجربه ها لازمه (248977)
mz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۰۹:۵۹
نه جانم سو استفاده برای چی . تو خیابون راه میری ی غریبه بهت سلام میکنه همیشه یادت میمونه . اونا هم یادشونه که نماد عدالت و نیکی تو دنیا چه لطفی در حقشون کرده . بنظر من بهتره از این ناراحت باشیم که تو تهران ی میدون یا ی خیابون اصلی بنام بزرگانمون نداری . دوست ایرانی گرامی !!!!!!! (251779)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۵ ۱۹:۴۸
من این طوری فک نمیکنم.چون همون طور که گفته شد این نامها از50-60 سال پیش یعنی مال زمانیه که حکومت ایران مخالفتی با این رژیم نداشت.پس دلیلی نداره این کارو برای سوء استفاده کرده باشن.در ثانی نام کورش در تورات اومده.همون طور که ممکنه ما یک نام از قرآن رو برای نامگذاری کوچه وخیابونامون انتخاب کنیم اونا هم انتخاب کردنو گذاشتن. (253067)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ۱۰:۱۹
دليل اينكه ميگيم اونها سوء استفاده كردن ربطي به روابط با ايران نداره
تازه واحد پول صهيونيست ها شكل هست كه نام پول زمان هخامنشيان بوده
اون ها خيلي دلشون مي خواد خودشون رو با كوروش و ... گره بزنن تا با تبليغ كوروش و جوانمردي اون يكم اعتبار بدست بيارن
كل هاليوود دست صهيونيست هاست اون وقت خودشون در مورد خشايار شاه فيلم 300 رو مي سازن (توسط والت ديزني ساخته شده)
يك سوال از اهالي اون خيابون در مورد نوع رفتار با ساكنان قبلي همون خيابون و نظر كورش درمورد رفتارشون مي شد بد نبود! (255184)
پدارم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۱:۰۶
فلسطین اشغالی نه اسراییل (243612)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۱۰:۱۱
آقا پدرام بعضي دوستان هموطن برخلاف شما و بسياري از آزادي خواهان مسلمان و غير مسلمان جهان، اشغال نظامي و جنايت كارانه كشور فلسطين و تاسيس كشور جعلي اسرائيل رو به رسميت مي شناسن!!!
چون مي خوان با جهان تعامل داشته باشن و اون جنايتكار هم جزء جهانه!!!! و تازه اين نكته از درخواست هاي مهم كدخداي جهانه!!!
لطفا .......
بهار توقع ندارم نظرم رو منتشر كني!!!!! مثل قبلي!!! (245631)
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۵:۴۷
محمد 22
وقتی صدام اعدام شد همین فلسطینی های عزیز چند روز عزای عمومی اعلام کردند و در فراق صدام سوختند!
و همین چند روز قبل عکسها و فیلم هایی از فلسطین منتشر شد که پرچم داعش رو در دست گرفته بودند. داعشی که شیعیان رو نا مسلمان و واجب القتل میداند و زنان و بچه های شیعیان سلاخی شده رو در بازار برده فروشها میفروشد.صدام هم که صدها هزار ایرانی را کشت. (248863)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۰۹:۳۲
همه اين حرف هايي كه شما شنيدي رو من هم شنيدم
صدام و داعش دست پرورده يكي هستن و هدفشون هم ريختن خون بي گناهان و شيعيانه
لطفا لطفا همه چيز هايي كه در مورد مسائل جهاني و حتي مسائل داخلي مي شنويم رو اول خوب خوب تحليل كنيم ببينيم اين نكته گفته شده چه نتيجه اي در آينده داره!!!
بعد نكات و نشانه هاي متضادش رو پيدا كنيم تا توي اين هياهو هاي رسانه اي سرمون رو كلاه نذارن
من هم شنيدم فلسطيني ها هم داعشي هستن ولي باز هم شنيدم كه مسجد هايي با اسم امامان شيعه دارن يعني دوتا مسئله متضاد
حالانوبت تحليل شنيدهاست (248972)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۳۱ ۰۶:۳۷
آقا محمد22
یعنی شما 10 درصد هم احتمال نمیدی که اون مساجد را ایران برای فلسطینی ها ساخته باشد؟ (252642)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۵ ۱۰:۰۳
به فرض ايراني ها براي اونا ساخته باشن طرف اين كار رو كفر مي دونه اونا مثل ما نيستن. سر عقايدشون و حلال و حرامشون محكم ايستادگي مي كنن.
اگه اين تفكر رو قبول نداشتن سرش بحث و معامله نمي كردن!
تازه قبر جد پيامبر هم اونجاست كه از زيارتگاه ها و مراكز مورد احترامه كه اين احترام در تفكر اهل سنت جايگاه داره ولي در تفكر وهابيت داعش جايي نداره
شما هم يكم احتمال بده اين تفرقه رو روباه پير استعمار گر داره راه مي ندازه ! سخته؟ (252968)
ایـــــــــرانی
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۱۶:۱۲
البته که جزء جهانه.
حالا اینکه نامشروع و غاصب هست رو کاری نداریم،ولی هست.تمام دنیا به رسمیت شناختنش به جز چند کشور انگشت شمار.اگه یه کسی موقع خورشیدگرفتگی بگه الان شبه،تو میگی چون گوینده اش رو قبول دارم پس شبه.آیا این عاقلانه اس؟!!!! (255124)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۰ ۰۹:۳۵
جناب ايراني:
كسي به شما اصرار نكرد اين روش جنايتكارانه در تاسيس كشور رو به رسميت نشناسي!!
آزادگان دنيا خود به خود اين كار رو مي كنن و سر همين موضوع حتي جون هم مي دن مثل (((راشل كوري)))
اسرائيل غاصب خورشيد نيست كه ما با تاييد و تكذيب افراد تائيد يا تكذيبش كنيم
حرف حق رو مي زنيم حتي اگه همه همين حرف رو نزنن و اين كار شجاعت و آزادگي و رادمردي مي خواد!
هميشه همرنگي با جماعت راه درست نيست (255319)
سهند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۷ ۰۸:۲۷
هر قوم و هر کسی خود را برتر از انسانها و اقوام دیگر بداند در واقع پست ترین هست (243776)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۷ ۱۸:۵۸
در مورد مختار و ...صد فیلم وسریال دیدیم اما در مورد مفاخر ایرانی هیچ (243809)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۱۷:۳۲
از مصر و یونان فیلم ساختیم اما از کورش نه (244818)
کنترل پروژه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ۰۹:۴۶
خیلی ببخشیدا
حالا از کجا معلوم این کورش همون کورش کبیر ماست؟ (243839)
ج.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ۲۱:۵۰
كورش اسطوره يكي استو بس. طفره نرو. (243964)
مدیریت کنترل پروژه!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۳ ۱۵:۴۷
کلی مدرک و سند هست عزیزم از اسلام تا یهود. (248202)
مرتضی
Romania
۱۳۹۳/۰۶/۱۳ ۱۵:۰۵
تو دیگه چقدر پرتی! (250188)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ۱۰:۰۶
رحمت خداوند بر روح ان بزرگ مرد جها ن پادشاه ایران زمین کوروش (243841)
عا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۳ ۲۳:۱۵
انسان خوب همیشه حتی بعد از رفتنش مردم به نیکی ازش یاد میکنن حتی اگر سالها نباشه.ولی انسانهای ستمکار بعد از رفتنشونم سالها اه لغنت پشتشونه (245244)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ۱۱:۰۵
خ شریعتی قبلا کوروش کبیر بود بیایید به این نام صدا کنیم (243850)
حافظ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ۱۱:۳۸
جنگ هفتاد ودوملت همه را عذر بنه چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند (243857)
anti benjamin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۱۳:۳۹
با این کارا نمیشه چهره کودک کش اسراییل رو تطهیر کرد کورش هم الان تو اون دنیا از اینا متنفره مطمئن باشین... (244032)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۶ ۱۱:۴۹
مثل اينكه طرفداران صهيونيست ها از حرف( آنتي بنجامين) خوششون نيومد
اگه مي دونيم كوروش مرد اخلاق و انسان دوستي بود
پس چرا نبايد از اين جنايت كارا كه 1.5 ميليون نفر رو توي يك باريكه براي هقت سال بدون آب و غذا زنداني كردن بدمون بياد و يا چرا كوروش ازشون متنفر نباشه؟؟؟
كوروشي كه ما ميشناسيم حتما از جنايت كار بيزاره!!!! (245464)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۳ ۰۴:۳۰
کورش میانه ای با نفرت و بیزار بودن از کسی ندارد, دل کورش سرشار از عشق و دوستی است. (248115)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۴ ۱۱:۰۵
دل كوروش قطعا پر از عشق بود وگرنه اين همه زحمت نمي كشيد تا لشكر براي نجات انسان هاي در بند ظالمان به جاهاي مختلف دنيا بفرسته و سختي جنگ رو به جان بخره تا نجات مظلومان باشه
خيلي زشته تصور كنيم كوروش كنار باغچه اش نشست و با آب دادن به گل ها و عشق ورزيدن به انسان ها اينقدر ارجمند شد
به نظر من اين نظر شما توهين به كورشه و من از اين توهين بيزارم
اگر اخلاق و ضد اخلاق نباشه فرقي بين انسان و حيوان نيست
اگر اخلاق نبود كوروش به مردم دگر كشورها چيكار داشت
اخلاقي بودن به معني بيزاري از ضد اخلاق ها هم هست (248335)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۷ ۰۴:۴۷
آقای محمد22
اصلا حرف من اشتباه! از کاربران محترم میخوام بدون تعصب به حرف من مثبت یا منفی بدهند: (دل کورش میانه ای با نفرت ندارد) کاربران عزیز بهار نیوز آقا محمد میگه این حرف بنده توهین به کورش بزرگ است و آقا محمد از این توهین من بیزار است(خدای من بنده چه توهین بزرگی کردم و خودم خبر ندارم آقا محمد منو از خواب غفلت بیدار کرد) دیگه شورشو درآوردی محمد (253354)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۷ ۱۲:۰۶
چه توهيني؟
اينكه تصور كنيم كوروش بيخيال ظلم ستم گر بر مظلوم بود آيا با كوروشي كه ما مي شناسيم متفاوت نيست؟
اون چيزي ك من مي دونم و همه درموردش نظر دادن اينه كه كوروش بخش بزرگي از دنيا رو فتح كرد و به مردمش عدالت و آزادي ديني رو هديه داد و يكي از كساني كه آزاد شدند يهودي ها بودن
حالا ميگين كوروش در مورد ظلم به مردم فلسطين بي تفاوته؟واقعا كوروش از ظالم بيزار نيست؟
چطور يك عدالت گستر با ستم گري كنار مياد؟
قبلا گفتم باز هم ميگم اخلاق گرايي به معني بيزاري از ضد اخلاق هم هست
دراسلام(تولي و تبري) (253367)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۷ ۱۲:۱۵
چطور تصور مي كنيد يك عدالت گستر يك انساني كه از طرف خدا هدايت شده نسبت به ظالم بي تفاوت باشه ؟
چطور ما از شنيدم جنايت هاي داعش و اسرائيل و... ناراحت مي شيم ولي كوروش نمي شه؟چطور وقتي كودكان توي گرماي 2000 درجه بمب فسفر سفيد ميسوزن ما ناراحت مي شيم و از ظالم بيزار!؟
مگه بيزار بودن از ظالم از يك فطرت پاك و قلبي پر از عشق به خوبي ها و خوبي بينهايت يعني خدا سرچشمه نمي گيره؟
به نظر من شما فقط نام كوروش رو بزرگ مي كنيد و از بزرگ كردن افكارش هراس دارين و اين تحريف تاريخ و ظلم در حق گذشتگان و آيندگانه (253368)
گرشاسب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۹ ۱۹:۰۹
کوروش بزرگ فقط در سرزمین خود قریب است (244141)
کیومرث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۲۲:۱۴
شهرهای اسراییل یاشهرهای رژیم اشغالگر ونژاد پرست (244873)
تارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۲ ۲۰:۴۲
کیومرث عزیز طبق تاریخ فلسطین از زمان پیدایش یهودیت مال این قوم بوده . . . منتها عربها این زمینها رو 70 سال پیش به اینها فروختند بعد چند سال هم پشیمون شدند از اون موقست که میخوان پس بگیرن نمیتونن این تاریخی هم که ما میدونیم همه تحریف شدند و طبق معمول ما هم کاسه داغتر از آشیم (248068)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۴ ۱۳:۴۸
البته اين بستگي به اين داره كه تحريف رو از كي بپذيريم از انگليس جنايتكار يا اسرائيل غاصب
عزيز شما تاريخ معاصر رو از 100 سال پيش بخوني متوجه مي شي كه
وقتي مردم متوجه يهودي بودن خريداران شدن بهشون زمين نفروختن و اونا همين 3 درصد رو از فئودال ها و زمين داران بزرگ با زور خريدن
گرچه پيشنهاد خريد كلش رو به پادشاه عثماني دادن و اون قبول نكرد
لطفا تاريخ تحريف شده امثال بي بي سي رو به عنوان واقعيت جا نزن
يك سند يا مدرك معرفي كن
خودشون مي گن با زور گرفتيم شما كاسه داغتر از آش شدي؟ (248360)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۰:۰۹
وقتي سهراب عزيز مي گه چشم ها رو بايد شست جور ديگر بايد ديد
اين رو در نظر گرفته كه مخاطب مي دونه قبلش بايد( چشم ها رو باز كرد)
اگه تارا چند تا مدرك از خريد همه سرزمين فلسطين و عدم جنگ و فراري دادن مردم دارن ما تحريف شنيده ها خوشحال مي شيم ببينيم شايد از اين نا آگاهي دربيايم
چون ترويج اطلاعات نادرست ظلم در حق مردمه (248492)
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۰۹:۰۶
احسنت . مسئله همین است آقای محمد . نوع نگرش ها باید اصلاح بشه (254590)
mz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۰:۲۲
خب حالا بحث داغ تاریخ شد . حتما میدونیم که همه این ماجراها بخاطر بیت المقدسه . حتما این رو هم میدونیم که خداوند تبارک و تعالی همون موقع تکلیف قبله و این جنگ و جدال رو مشخص کرده . مگه نه اینکه بدستور خداوند مسلمانها باید رو به سمت مکه قبلشون رو برگردونن . بابا چی میخایم . این نزاع برای همینه و بس (251786)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۶ ۱۲:۴۳
وقتي دشمن داري و دشمنت رو نشناسي بزرگترين اشتباه رو مرتكب شدي!!!
قبل از كنار اومدن با صهيونيست ها يكم در موردشون تفكرات ديني شون و برنامه هاي دراز مدت و ميان مدت و كوتاه مدتشون تحقيق كن بعد نظر بده
تفكر اسرائيلي ها استقرار در سرزمين نيل تا فرات ه يعني بخش بزرگي از ايران رو هم مي خوان اتفاقا همون بخشي كه صدام مي خواست به عراق ملحق كنه تقريبا خوزستان و بوشهر
هدف بزرگشون تسلط بر كل دنياست و 300 ساله دارن با برنامه تلاش مي كنن
اگه متوقفشون نكني فردا پس فردا دم خونتونن اونوقت چي؟ (253180)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۷ ۰۵:۰۱
آقا جان! چرا الکی جو میدی؟! خودت میگی از نیل تا فرات که شامل شرق مصر, فلسطین اشغالی,اردن,لبنان,سوریه و غرب کشور عراق تا ساحل رود فرات که حتی به بغداد هم نمیرسد.حالا شما از کجا میگی شامل بخش بزرگی از ایران هم میشود. با این نظرت فهمیدم که دیگه با حضرتعالی بحث نکنم سنگین تر هستم.عزیز من بنده جغرافیام توپ توپه و بدون نقشه اینو توضیح دادم.حداقل یه نگاهی به نقشه خاورمیانه می انداختی. (253355)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۷ ۱۲:۳۹
عزيز اسمش رو گذاشتن نيل تا فرات و دو خط آبي روي پرچمشون هم واسه همينه
اونا تا نصف خليج فارس يعني حتي كويت و بخشي از عربستان رو مي خوان
و خواستن با سلفي ها و داعشي ها به صورت غير مستقيم بر اين منطقه مسلط بشن ولي ايران نذاشت يعني همون طرح (خاور ميانه بزرگ آمريكا)
جغرافيام خوبه
چرا شما هراس دارين كه در مورد صهيونيست ها تحقيق كنيد؟
آمريكا ظاهر يك جريان مخفي ستم گره كه قصدش تسلط بر كل دنياست و براي اهداف صهيونيستها برنامه ريزي ميشه
درمورد دستورات ديني صهيونيست ها بيشتر تحقيق كن بويژه تلمود
بعدبيا بحث (253369)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۰ ۱۵:۳۶
من نه علاقه ای به ژریم صهیونیست دارم و نه هراسی.مثل اینکه شما بیشتر میترسی که میفرمائید: اگر متوقفشون نکنیم فردا پس فردا دم خونتون هستن. اصلا مورچه چیه که کله پاچه ش چی باشه! شما خیلی دارید بزرگشون میکنید. در ضمن اسرائیل با داعش متحد بشه دیگه از اون حرفاس! (253818)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۲ ۱۰:۰۳
داداش شما چرا خوابي؟
بله چشم بستن از دشمن ترس داره؟اسرائيل چهارمين ارتش دنياست!
چند هزار تانك مركاوا داره و بيش از 200 بمب اتم و...
جنگ نرم و اقتصاديش هم خيلي خطرناك تره
ولي ميشه جلوش ايستاد البته با ايمان به خدا
همين كه هراسي ازش نداري يعني اينكه اونارو نميشناسي!
اقدامات داعش منافع كيو تامين ميكنه؟البته غير از اسرائيل؟
يكم استراتژيك فكر كن
وهابيت و سلفي گري داعش،حاكمان عربستان و...جزئي از قدرت آمريكا و اسرائيل و انگليسه
سخته قبول كني؟
داعش تداوم خوارجه كه مديريت و منافعش مال دشمنان دين خداست! (254075)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۳ ۰۴:۲۳
ما نفهمیدیم بالاخره تو با خودت چند چندی؟ یه بار میگی چرا از اسرائیل میترسی؟ یه جای دیگه میگی اگر از اسرائیل نمیترسی اونا رو نمیشناسی! و توی خوابی! ببخشید شما یه چیزی میگین که فقط حرفی به هر جهت زده باشین.اگه کامنت های قبلی خودت را نگاه کنی فقط پارادوکس می بینی. (254168)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۴ ۰۹:۰۹
من از دشمن نمي ترسم ولي قدرتشون رو هم ناديده نمي گيرم
جنگيدن با اسرائيل به آدم هاي باايمان به خدا نياز داره!
اينكه با خوشخيالي اسرائيل رو دشمن ندونيم در نتيجه ازش نترسيم يك كار غير منطقي و ناآگاهانه است
نترسيدن از دشمن نيرومند و تقابل با اون كه از روي شجاعته چيز ديگه اي هست
شما كه ازش نمي ترسي در مورد كتاب مقدس و عقايدشون تحقيق كردين؟جشن پوريم چي؟
با آگاهي اين همه هشدار دشمني اون ها رو نديده مي گيرين؟
درمورد صبرا و شتيلا چيزي شنيدي؟
درمورد بمب فسفري توي شهر چي؟
درود بر رئيس جمهور آرژانتين! (254309)
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۰۹:۱۱
این همه رویگردانی از واقعیت ها از اون حرفاس. (254592)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ۰۹:۴۷
خانم محترم اصلاح طلب بودن نياز به يك سري پيش نياز ها داره و با يك سري چيز ها سازگار نيست شما سخت نگيرين و تعجب نكنيد
كلا حزبي فكر كردن عوارض داره
واسه همين خيلي از اطرافيان اصلاحاتي من خود منو يك اصلاح طلب نمي دونن چون بعضي چيزا هيچ رقمه تو كت من نميره كه واسه اونا خيلي مهمه
حالا ميگم منو قانع كنيد مي گن تو قانع بشو نيستي (255180)
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۰۹:۱۰
یعنی جنابعالی مشکلی با این موضوع نداری؟ یعنی شما از نسل کوروش کبیرید یا سلطان محمد که با پیشروی افغانها دلخوش به کاخ اش بود که هنوز اشغال نشده. (254591)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۴ ۱۳:۵۸
سنت خدا از زمان حضرت موسي تا آينده اينه كه سرزمين قدس به دست بندگان صالح خدا باشه و طبق دستورات ديني خود يهودي ها، اونا حق ورود به قدس رو ندارن ولي گروهي از افراطي ها براي اهداف شومي اين بدعت رو وارد دينشون كردن كه به قدس مهاجرت كنن
همين الآن خيلي از يهودي ها اونو نمي پذيرن و باهاش مخالفن
البته از نظر اونا همه دنيا با حيوانات اهلي و وحشي اون مال يهودي هاست و انسان هاي غير يهودي در حد حيوانات اهلي برده اونا هستن 80 درصد برده داران آمريكاي زمان معاصر يهودي بودن
فروش برده جنسي الآن در اسرائيل هست (248362)
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۰۹:۰۵
خانم تارا ، در اظهار نظر تاریخی داشتن مطالعه از منابع صحیح مهم است .عربهایی که زمینهاشونو چند درصد جمعیت بوده اند ؟ آیا اصلا فکر کرده اید که همان چند در صد چرا فروختند ؟ بر اثر فشار زیاد و ترور ها و ضرب وشتم هایی که از سوی صهیونیستها میدیدند این اقدام ناخوشایند را انجام دادند. حمایت ارتش انگلیس از صهیونیسها و فشار های خارجی نیز مزید بر علت بود. در ضمن اکثریت ساکنین فلسطین در زمان اعلام حکومت صهیونیست ها ، همان فلسطینیان بوده اند. خوب است واقعیت هار را همان گونه که هست درک کنیم . (254589)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۳ ۲۰:۳۳
درود بر کورش کبیر لایق ترین حاکم ایران (245209)
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۶ ۰۸:۵۱
سلام خدا بر پیامبرخدا ذوالقرنین کوروش کبیر (245459)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۶ ۱۱:۴۵
عزيز جو گير نشو كوروش بنده صالح خدا بود ولي پيامبر نبود (245463)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۱۶:۵۳
علما از جمله علامه طباطبايي به پيامبر ذوالقرنين اذعان دارند. غل غلي قبولش نيست. (247847)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۱۱:۵۳
آیت‌الله سیدمصطفی محقق داماد، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی،با استناد به آیات قرآن«ذوالقرنین»را دارای قدرتی متأثر از خداوند معرفی کردوگفت: قدرت وی ناشی از قدرتی است که خداوند به او داده و ذوالقرنین دارای رحمت و کرامتی ملهم از سوی خداوند است.ايشان با تأکید بر اینکه بر اساس آیات قرآنی،ذوالقرنین یک شخص مؤمن وخداپرست بوده است،ابراز داشت:به هیچ عنوان نمی‌توان نظری در خصوص پیامبری ذوالقرنین ارائه کرد....و برخی محققان،تنها درخصوص تطبیق نشانه‌های ذوالقرنین بر کوروش نظر داده‌اند
بحث علميه دليل بيارين (249488)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۱ ۱۹:۵۵
پاسخت رو از علامه طباطبایی بگیر که صدتا از این هیات علمی های سهمیه ای و گزینشی حکومت در حد یک تار موی ایشان هم نمیشن . (251163)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۰:۲۲
این هیات علمی سهمیه ای حد اقل چند بار تفسير الميزان رو خوندن و به عنوان منبع تحقيق استفاده كردن
من خودم هم مراجعه كردم و مطالعه كردم
نظر استاد بزرگوار و محترم رو درست ديدم
شما كه توهين مي كنيد بهتره قبل از اينكه از راه شنيدن ذهنيت ها نتيجه بگيري يكم مطالعه كني
من به تاريخ گذشته كشورم مي بالم كه سرشار از علم گرايي و اخلاق گرايي و يكتا پرستي بود و دلم مي خواد من هم همين راه رو برم ولي بعضي ها با سكولاريسم و تعصب درحالي كه از گذشته دم مي زنن راه ديگه اي رو ميرن (251561)
mz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۰:۴۲
کسی که منادی عدالت و درستی و راستی تو دنیا هستن پیامبر محسوب میشه . حالا خوبه تو قرآن هم امده . جیگر !!! (251789)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۰۹:۲۱
من نديدم توي قرآن هركي كه منادي حق و حقيقت باشه پيامبر به حساب اومده باشه
خود قرآن از ذوالقرنين به عنوان عبد صالح يعني بنده نيك خدا ياد كرده
درضمن بحث پيامبر بودن يا نبودن اصلا مهم نيست چيزي كه مهمه و خدا خواسته ما ازش درس بگيريم عملكرد ذوالقرنين بوده و قرآن در همين حد كافي دونسته ما هم به جاي رفتن دنبال چيز هايي كه ضروري نيست بريم دنبال عبرت گرفتن از تاريخ
اگه اين مسئله مهم بود خودعلامه طباطبايي در موردش اظهار نظر مي فرمودن
چيزي كه ما بايد بريم ياد بگيريم اينه كه ذوالقرنين چه فكر وعملي داشته (252267)
شیرازی
United States
۱۳۹۳/۰۵/۲۶ ۱۸:۳۱
ایران باستان را با عربستان قاطی نکنیم. اینکار در تاریخ برای این شده تا آثار تاریخی ایران از دست داعش واران زمانها به امان بماند وگرنه چندین بار تخت جمشید با خاک یکی می شد. این هم از هوش است ایرانیان برای نگهداری از میراث خود. (245555)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۱۲:۰۳
يعني بحث پامبري و آمدن پيامبران براي هدايت انسان ها از سوي خدا مخصوص عربستانه؟ دراسلام راستين هيچ كجا به نابودي آثار ديني غير مسلمانان توصيه نشده و كار داعش گرچه اسم اسلام رو يدك مي كشه ولي به تفكرات صهيونيست ها شبيهه و بويي از اسلام نبرده!
درضمن اولین کسى که گفته كوروش ذوالقرنينه سرسیداحمد خان هندى هست و علامه طباطبايي همين چند سال پيش اين نظر رو پذيرفتن لطفا علمي بحث كنين
ايرانيان از باستان يكتاپرست بودن و اين افتخار بزرگيست (249489)
اسمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۶ ۱۲:۲۷
توی شهر خرم آباد در استان لرستان یک محله قدیمی وجود داره به اسم کوروش ...... البته اگه د ر همه شهرهای ایران اسم این افتخار آفرینان تاریخ ایران روی خیابونا، محله ها و میدونا گذاشته بشه شاید بی مهری که به تاریخ ایران شده کمی التیام پیدا کنه... متاسفانه از روی غرض ورزی برخی افراد افراطی تاریخ قدرتمند این کشور داره گم میشه .... تلاش کنیم کوروش و داریوش رو بیدار نگه داریم... ایرانی با توام....... (245466)
کیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۶ ۱۴:۵۴
وقتی نظرها و لایکها رو خوندم فهمیدم اکثریت جامعه جهل و تعصب بیجا رو کنار گذاشتن و این تفاوت ایران با کشورهای تازی است.درود بر کوروش بزرگ نه کبیر و دوست داران اون (245490)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۲:۱۷
اگه عاشق كوروش و فرهنگ باستان هستيم خوب پس چرا اونو اجرا نكنيم؟
از نشانه هاي فرهنگ ايران جايگاه ارزشمند زن توي اون هست كه وقتي شما خسرو شيرين يا شاهنامه رو بخونين متوجه ميشين كه نگاه هاي شهوت آلود به زن و بزك كردن زنان و يا جلوه گري و....توي فرهنگ ايراني جايي نداره
حتي توي تخت جمشيد چهره يك زن از نزديكان شاه ديده نمي شه درحالي كه در تمدن هاي جاهاي مختلف دنيا اين موضوع هست!
يعني ايراني ها به پوشيده بودن زن در عين حال آزادي و قدرت فكر اون پايبند بودن
نمونه اش نبرد گردآفريد و سهراب توي شاهنامه (245884)
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۷:۵۸
برادر محمد222 تا همین قرن اخیر (کمتر از 80 یا 90 سال قبل)در هیچ کشوری از دنیا زنان حتی حق رای نداشتند ولی امروزه در همان کشورهای فاسد غربی زنان بهترین استادان دانشگاه هستند و هیچ نگاه شهوت الودی جرات نگاه کردن به انها را ندارد ولی در کشور ما اگر یک زن حتی محجبه اگر اتفاقی تنها در ایستگاه اتوبوس نشسته باشد دهها موتور و ماشین کنارش می ایستند و پیشنهاد های بیشرمانه میدهند! پس اشکال عمده را در جای دیگر باید پیدا کرد. (245996)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۰۸:۱۹
آقا خسرو!
راهي كه من از روانشناسها و جامعه شناسهاي غير لائيك و و حتي با گرايش هاي سكولار شنيدم اينه كه1 به كودكانمون احترام به خانم ها رو ياد بديم 2به نوجوانان مان اهميت پاكدامني و عفت رو آموزش بديم تا در جواني و بزرگ سالي بشه ازشون انتظار داشت كه حضور خانم ها در جامعه فقط به خاطر اينه كه اون ها هم انسان هستن و حق شاد بودن فكر كردن و نظر دادن و حتي كار كردن رو دارن و هيچ جايي براي مسائل غير اخلاقي نيست اين زماني امكان پذيره كه خانم ها با ظاهري عادي درجامعه ظاهر بشن نه با ظاهري...حرف زياده! (247698)
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۲۲:۴۸
اقا محمد
احترام گذاشتند به بانوان به حرف نیست بلکه در عمل است . شیوه فکر شما و امثال شماانسان رو به یاد طالبان و داعش می اندازه که هر کس مخالف انها فکر کند (نه عمل) با سر بریدن و داغ و درفش مواجه میشود.شما حتی در نوشته تان کودکانمان را تماما مذکر فرض کرده اید !! درست است در غرب فساد از ایران بیشتر است ولی بیشتر زنان انجا به خانواده خود پایبند هستند و به شدت هم در جامعه کوشا هستند و مردان مریض هم نمی توانند به انها کوچکترین نظر بدی داشته باشند چون قانون و جامعه تمام قد از انها حمایت میکند. (247909)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۴ ۱۰:۴۲
از اينكه ما رو به طالبانيسم متهم مي كني خيلي ممنونم چون دقيقا به اين نتيجه مي رسم كه راهي براي مخالفت علمي و رد منطقي حرف من ندارين
من كه حرف غير علمي نمي زنم
گفتين براي خانم ها مزاحمت ايجاد ميشه گفتم اگه به پسر ها خوب آموزش بديم و ارزش هاي اخلاقي رو در وجودشون تقويت كنيم مشكل حل ميشه
البته بازم گفتم كه خام ها هم بايد نكات اخلاقي لازم رو رعايت كنند تا اين آموزش ها نتيجه بده وگرنه...
خانم ها در غرب كوشا هستن درست ولي اين كه در ايران خانم ها در عين متانت كوشاتر هم هستن درست تره!بويژه در روستا ها (248331)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۵ ۲۰:۴۲
پوشش تاثیرداره ولی به نظرم فکرآلوده ازاون خطرناکتره.من یه خانمم وبه اقتضای مکان یاشرایطی که داشتم هم چادروتجربه کردم هم مانتو.هم مانتوی باآرایش بودم هم بی آرایش.شایدجالب باشه براتون درهمه این حالتاازمزاحمها آسوده نبودم.یکی کمی بیشتریکی کمتربوده امادرهرحال بوده.این تجربه به من میگه فکرهاآلوده شده.همه دنیامردم به ماهواره و اینترنت وموبایل دسترسی دارن امااین مردم ماهستن که مثل اسفنج ازفرهنگ تهی شدن وهرآب کثیفی روبه خودشون میکشن. (253078)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۶ ۱۳:۰۲
اعظم خانم از اينكه نظر دادين ممنونم
شما خانم هستين و بهتر درك مي كنيد
من تصور مي كنم اگه خانمي با حجاب باشه و حالا چه كم يا زياد جلوه گري نكته مزاحمت ها هم براش كمتره
به نظر من حجاب يه چيزه جلوه گري و توجه ديگران رو جلب كردن يه چيز ديگه
به نظر شما اگه خانم ها با حجاب تر باشن و حريم ها رو بيشتر حفظ كنند به بيمار دلان فرصت كمتري براي ايجاد مزاحمت داده نميشه؟
آيا بي حجابي به جامعه آسيب نمي زنه؟
آيا بي حجابي به افراد بيمار فرصت بيشتري نمي ده؟آيا منع كردن افراد از چيزي كه در جلوي چشمشون هست راحته؟ (253186)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۱۶:۳۵
آقای محمد22من حرفتون رو قبول دارم خودمم گفته بودم که حجاب تاثیر داره.اما نگاه من از یک زاویه دیگه است.حرف من اینه خیلی از خانومها مثه من وظیفه مون رو به درستی انجام میدیم.اما حداقل حق ما اینه که از بین چادر و مانتو یکی رو انتخاب کنیم و تو جامعه اذیت نشیم.اما این بعضی آقایون هستن که به وظیفه دینی شون عمل نمیکنن و چشم و فکرشون رو ازآلودگی حفظ نمیکنن.این حرف من نیس قرآن هم برای مردان قانون داره. (253945)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۲ ۱۰:۳۳
دقيقا من هم به شما حق ميدم
چرا راه دور بريم قرآن هم همينو گفته يك سري افراد (محدود)دردلشون بيماري هست!
واسه همين بخصوص در اماكن عمومي حجاب تنها راه حفاظت از خام ها معرفي شده
به نظر من وقتي يك خانم از خونه بيرون مياد ديگه بحث خانم يا آقا كنار ميره و يك انسانه.
انساني كه نياز به تفريح شادي كار تحصيل و...داره
ولي بيحجابي و جلوه گري خانم ها درتضاد با اين تفكره
و شرايط رو براي بقيه خانم ها كه به اين تفكر پايبند هستن ناامن مي كنه
محل نشون دادن زيبايي خانم ها نزد محارمشون هست نه درجامعه وخيابون (254083)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۶ ۱۳:۱۳
دقيقا من هم با نظر شما موافقم
توي كامنتهاي قبلي هم گفتم به نظر من اول از همه بايد آموزش ها رو به بچه هامون درست كنيم بعد از اون پوشش خانم نتيجه مي ده
و گفتم حتي اگه آموزش ها هم مناسب باشه ولي خانم ها پوشش و ظاهر مناسب نداشته باشن حتي اگه منظور بدي نداشته باشن همه آموزش ها به باد ميره.
دقيقا به نكته درستي در مورد فرهنگ اشاره كردين
وقتي به ابعاد فرهنگي شاهنامه و خسرو شيرين و ...فكر مي كنم اشك توي چشم جمع ميشه
چرا بعضي ها فقط دنبال بزرگ كردن نام ها و بناهاي باستاني هستن ولي به ميراث فرهنگي بي توجه (253189)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۴ ۱۰:۵۴
راستي يادم رفت بگم
اگه در جامعه شناسي خانواده در زمان معاصر در غرب نگاهي بندازيم به نكات جالبي از شدت استحكام خانواده ها و ميزان پايبندي اون ها دستگيرمون ميشه
البته در ايران هم طلاق رو به زياد شدنه ودليلش ضعف فرهنگ ما نيست بلكه ضعف در نحوه عمل به فرهنگه كه مي خوايم ما هم غربي بشيم
مشكل اينه كه در ليبراليسم غرب هنوزنتونستن بدون دين برنامه عملي براي اداره جامعه و پويايي اون پيدا كنن
زوال فرهنگي و اخلاقي بويژه ناپايداري خانواده به ضعف جامعه منتهي ميشه!
رعايت زوركي قانون با اخلاقي فرق داره (248332)
شمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۴ ۱۳:۰۰
خسرو خان شما یه جوری حرف می زنی که انگار بین اونها زندگی میکنی اگه واقعا نگاه شهوت الود به زن ندارن چطور میشه اینهمه ابتذال از دل این جوامع غربی در حال صادرات هست (248354)
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۴ ۲۱:۵۵
شمه خانم و محمد 22
دنیا انقدر کوچک شده که بهش میگن دهکده !من یک سوال ساده دارم چرا امثال شما و محمد 22 تا موقعیتی براشون فراهم میشه (یا برای فرزندانشون) رهسپار و مقیم امریکا و اروپا میشن.مگر اونجا پر از فساد و ابتذال نیست چرا برای زندگی خارج از کشور .عربستان یا امثال ان را انتخاب نمیکنند؟ اگر کسی بخواهد خودش را از کژی حفظ کند به راحتی میتواند (248440)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۰۹:۴۰
والله ما نه خودمون اونجا رفتيم نه بچه هامون رفتن من به ايران و فرهنگش با همه تبليغات منفي اي كه ميشه عشق مي ورزم
2 من مسلمان هستم اگه لازم بدونم و بخوام علمم رو زياد كنم سفر به اروپا و آمريكا خيلي هم خوبه چون از نظر علمي خيلي جلو هستن
يه استاد روانشناسي رو ميشناسم كه بعد از تحصيلات حوزه دكتري روانشناسي رو توي آمريكا گرفت!بدون بورسيه
من بحث علمي كردم البته فقط چند اشاره كوچيك
توهين كردن و تهمت زدن نشونه ناتواني در بحث علميه
جبهه گيري سياسي كاري از پيش نمي بره
زنده باد فرهنك غني ايراني و اسلامي (248488)
محبوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۱۵:۱۸
فسادعربستان بیشتره برادر من...بعدشم مهم کسب علم هست ورفاه...رفاهی که باپول خودت تامین شده حالا امریکا باشه یاجای دیگه....یه زمانی ازتمام دنیا میومدن بخارا و ایران وافغانستان...همونجاهایی که الان جهان سومه...حالام اونجاها خوبه...بیخودمتعصب نباشین (249518)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۵ ۲۰:۳۰
آقای محمد22بااینکه من خودمو منطقی مایل به وطن پرست میدونم.امااعتقاد دارم ظاهر مناسب و عادی میتونه یک درصدی از این وضع جامعه رو بهتر کنه نه همه رو.
فک میکنم موثرترین دارو نه تنهابرای این معضل بلکه برای خیلی بی اخلاقی ها ازفحاشی ها نگاههای کثیف روابط اداری آلوده گرفته تا اسراف و آلودگی محیط زیست و خیلی فرهنگهای غلط ریزودرشت دیگه فقط و فقط برگشت به فرهنگ غنی ایرانی با مطالعه و برنامه های تلویزیونی وترویج فرهنگ ایرانی ممکنه. (253077)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۲ ۱۱:۰۶
ما از نظر كار فرهنگي واقعا ضعيف عمل كرديم و جاي چون و چرا و توجيح نيست
سنت هاي گذشته ما بسيار ارزشمند و انساني و مفيد براي جامعه هستن
ولي غرب گرايي همون هايي كه دم از كوروش و باستاني گرايي مي زنن به جامعه ضربه مي زنه
درهمه عروسي هاي سنتي اقوام مختلف عروس پوشيده و با لباس هاي زيبا هست ولي الآن زيبايي رو منتقل كردن به صورت و پوشيدگي اي وجود نداره تا...
اين دوري از سنت ها چه نتيجه اي داره؟
بجاي توجه صرف به اسم پادشاهان و بنا هاي باستاني به سنت ها مون رجوع كنيم كه از همون گذشته ها برامون مونده !!! (254091)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۷ ۱۰:۵۶
باید اینو بپذیریم که متاسفانه بسیاری از مذهبیون ما و ملی گرایان ما پیرو واقعی نیستند.شاهد این نظر وضعیت جامعه است.همه انرژی مون رو صرف مقابله با باورهای گروه مقابل میکنیم به جای اینکه پیرو واقعی کوروش بزرگ یا حضرت محمد باشیم.این بزرگترین درد ماست.همون طور که امام علی درسخنانش از افراط و تفریط ابراز انزجار میکنه همون طور که کوروش بزرگ بادشمنانش مدارا میکنه. (254900)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ۰۹:۲۳
تاريخ اگه براي عبرت گرفتن به كار نياد به چه دردي مي خوره؟
امام علي (ع) در نامه شان به امام حسن(ع) تاكيد كردن چنان تاريخ گذشتگان رو خوندن كه انگار با اون ها زندگي كردن و از اين راه درس ها و عبرت هاي بسيار آموختن
از اين مطلب بالاتر داريم؟
من يك اصلاح طلب ملي گرا هستم و از گذشته ام درس مي گيرم درعين حال دلم مي خواد يك مسلمان خوب باشم
اونايي كه ملي گراي سكولار هستن بيان بگن كي و كجا اجداد ما بي دين و مذهب بودن كه من هم به اون روش زندگي روي بارم!
ايراني هااسلام رو دوست داشتن البته بدون حاكمان ظالم (255179)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۰۸:۳۳
شما حتما داستان خسرو و شيرين رو با نگاه كنجكاوانه نسبت به فرهنگ و روابط اجتماعي مردم در ايران باستان بخون يا حتي شاهنامه رو
تا بدوني در فرهنگ ايران باستان و حتي دوران كوروش و.. مسئائل غير اخلاقي چقدر ناشناخته و دور از ذهن بود
و اين از استوار بودن يك فرهنگه و من به اون مي بالم
يعني شما ميگي در كشور هاي ديگه و حتي پيشرفته كه زن ها حجاب ندارن وضع خوبه و حتي خوبيشون بابت اين شرايطشونه؟
حتي توي اون كشور ها عادي بودن و جلوه گري براي زنان متفاوته همون طور كه اينجا هست! وجلوه گري بده و بدي مياره (247703)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۰۸:۵۱
پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک!
هم براي مرد هم براي زن
اگه خانمي با جلوه گري درجامعه ظاهر بشه به همه آمزش هاي نيك جامعه آسيب مي زنه و اين براي يك جامعه اخلاق گرايي مثل ايران خوب نيست!
حضور در جامعه امري شخصي نيست بلكه اجتماعي و نيازمند قانونمندي
اين حرف من نيست شما با هر جامعه شناس و روانشناس غير لائيكي صحبت كنيد هرچي گفتن من همون رو مي پذيرم ولي بعضي ها هستن اصرار دارن نپذيرن و آزادي رو با بي حجابي يكي بدونن و حرفشون هم اينه كه توي غرب اين جوري پيشرفت كردن
پوشيدگي و حجاب ويژگي فرهنگ ايرانه (247707)
کیان اصلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۶ ۱۷:۰۹
نمیدانم کجای این حرف زیبا مسخره است که علامت تعجب گذاشتیمحمد 22.
به هر حال دشمنی با تاریخ پر افتخار ایران توسط بعضی ها(متاسفانه معدودایرانیانی که همداستان تازیان شده اند)چیز تازه ای نیست مثلا در یکی از شهر های غربی کشور نام میدانی را آریوبرزن گذاشتند ولی یک عده نگذاشتند نام این سردار پر افتخار ایرانی که تا اخرین قطره خون از خاک و ناموس ایران در برابر اسکندر جانانه دفاع کرد و اخر هم کشته شد بر این میدان بماند (248678)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۰۹:۵۷
سلام و درود بر هموطن كيان اصلي
من براي تاكيد از علانت تعجب استفاده كردم و هرگز هرگز قصد تمسخر رو نداشتم و اصلا از علامت تعجب چنين برداشتي نكردم
با اين وجود عذر خواهي مي كنم اگه حرفم شبهه دار بوده
به اخلاق گرايي در ايران معتقدم و براش هزار تا دليل دارم
در تاريخ نگاري معاصر بيشتر به فرهنگ و شرايط اجتماعي گذشتگان توجه ميشه اميدوارم ما هم به اين نكات توجه كنيم چون اين ها سرمايه هاي گران بهايي هستن و چراغ راه آينده براي زندگي بهتر (248979)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۶ ۱۸:۱۱
خدا قوت آقا محمد 22
تا حالا کامنت های خودت را شمردی درباره همین کورش عزیز؟ معلومه کورش را دوست نداری و کورش فقط یک بهانه س برای شعار دادن علیه اسرائیل. باباجان بگذار بقیه هم نظر بدهند.
بگذار جا برای نفس کشیدن بقیه هم باشه. تنگ هر نظر 3تا جواب میذاری اون هم با حداکثر حروف که بهار اجازه داده است. (248679)
محممد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۰۹:۱۹
من كه جلوي نفس كشيدن كسي رو نگرفتم ولي وقتي مي بينم كلي نظر منطقي مي ذارم البته به نظر خودم منطقي!! و با توهين و تهمت جوابش رو مي گيرم از هرچي بحث منطقي هست بيزار مي شم
خوب حرف منو نمي پسندين حرف بهتري گفته بشه نه توهين!!!!
نگفته هاي زيادي دارم كه گمان نكنم خيلي ها با پيشداوري و ذهنيت هاي منفي نمي خوان بدونن
وقتي من حرف روانشناس و جامعه شناس هايي كه استاد خودم بودن يا استاد استادمن بودن رو مي گم چرا بهش منفي مي دن؟؟؟
با علم هم دشمني؟!؟! (248971)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۱۴:۵۴
آقا محمد22
با سلام بنده به هیچ عنوان قصد اهانت نداشتم و اگر از حرف بنده این تعبیر را داری عذرخواهی میکنم,شما در حالی ما را به پیشداوری و ذهنیت منفی متهم میکنید که خود شما با دید منفی به نوشته من نگاه کردی,در ضمن در این مملکت کاری کردند که دیگه همه با دید منفی به مسائل کشور نگاه میکنند و حرف سیاستمداران را باور ندارند.مشکلات اقتصادی هم دل و دماغی برای مردم نگذاشته است. (249252)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۱۵:۲۲
نمیفهمم این همه مخالفت باشما برای چیه...به یه نتیجه رسیدم خیلی متعصب وعصرحجری هستیم...همونایی که مخالفت کردن یبارهم خسرووشیرینونخوندن.... (249523)
آناهيتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۰۹:۴۴
خدا رو شكر ، جناب كوروش زنده نيست و اين روز رو نديد.
چون به جاي اينكه اين ملت پارس باعث سربلندي اون باشند ، باعث سرشكستگي اويند. (247721)
کیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۳ ۲۲:۵۲
ما فقط به حرف به کوروش افتخار میکنیم، اما در عمل............... (248297)
ساداكو sadako
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۴ ۱۱:۲۹
قبلا ً خيابان كورش كبير از خيابان پيچ شميران شروع ميشد تا ابتداى خيابان دربند در تجريش ادامه داشت ٠پس از انقلاب خيابان كورش كبير بنام خيابان دكتر على شريعتى تغيرنام داد ٠ فكر ميكنم اين خيابان طولانى ترين خيابان تهران بعد از خيابان ولى عصر (ع) ميباشد ٠ (248342)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۴ ۱۹:۴۲
هرگز نخواب کوروش ای مهر آریایی....بی نام تو وطن نیز نام و نشان ندارد (248411)
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۰۹:۱۸
کوروش بزرگ بود ومایه ی مباهات ما . اما وطن تنها با نام کوروش و به واسطه او وطن نشد .در این زمان هزاران هزار ایرانی سربلند داریم که نام ایران را پر آوازه کرده اند . ما زنده ایم وپر افتخار (254595)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۲۲:۳۵
درست میگین.داریوش و آریوبرزن و انوشیروان و بابک و ابومسلم و رستم وجمشید
و و و...
اما شما میشه بگین از بودجه ای که برای مسائل فرهنگی اختصاص داده میشه برای این تاریخ و فرهنگ غنی تو این کشور چقدر هزینه میشه؟!!
چند تا فیلم و مستند مذهبی ساخته شده؟چند تا فیلم تاریخی ساخته شده؟
چقدر روی مناسبتهای دینی مانور داده میشه؟چقدرمناسبتهای ملی تبلیغ میشه؟
خودتون هم این تبعیضها رو مثل ما احساس میکنید اما نمی پذیرید.کاش میدونستید چه ستمی در حق اسلام و ایران می کنید!!! (255166)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۳ ۱۰:۲۳
احسنت .... (255790)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۶ ۰۹:۲۳
متاسفانه در مملکت ما عده ای با کورش دشمنی دیرینه دارند و حتی حاضر نیستند نام کورش را بر زبان بیاورند و یا بر روی یک مدرسه روستایی بگذارند (248617)
کیان اصلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۵:۳۲
من در عجبم که یک عده چطور نام خود را ایرانی میگذارند ولی با تمام افتخارات ایران (بخصوص قبل از اسلام) مخالفند یا بهتر بگویم از ان متنفرند.
کافیه به کامنتها و منفی و مثبت های بالا نگاه کنیم تا طرز فکر این عده را ببینیم.
ولی خوشبختانه اکثریت مردم ایران تحصیل کرده هستند و هر کجا نور دانش و علم باشد جهل و خرافات جایی برای جولان و فریب مردم ندارد. (248860)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۰:۵۳
برداشتتون درست نيست
من و همه كساني كه مي شناسم به ايران قبل از اسلام علاقه دارن
اگه تاريخ رو دقيق بخونيم متوجه مي شيم ايراني ها قصد جنگيدن با دين جديد رو نداشتن چون با تبليغات مسيحيت اون زمان در ايران كه از روم اومده بودن منتظر آمدن اين دين بودن
فقط اندكي از درباريان كه با مردم همراه نبودن قصد جنگ داشتن
ولي كساني كه اسم اسلام رو يدك مي كشيدن قصد كشور گشايي داشتن و سوء استفاده كردن
سربازان ايران رو در مقابل مسلمانان با زنجير مي بستن تا فرار نكنن(جنگ زنجير ها) (248985)
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۳:۳۸
مسلمانانی (در حقیقت همان مسلمانانی که کودتا چی بودندو خلاف وصیت پیامبر عمل کردند)که خلاف اموزه های پیامبر ص رفتار کردند و دست به کشور گشایی زدند . . . با سپاهی از ایران مواجه شدند که عملا چیزی از قدرت و سازماندهی نداشت چون علاوه بر مشکلات داخلی سپاه ایران درست قبل از حمله تازیان شکست خیلی سخت و مهلکی از سپاه روم خورده بود و عملا چیزی از سپاه ایران باقی نمانده بود تا از زنان و کودکان ایران عزیز دفاع کند (249169)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۰۹:۰۹
به نقل از دكتر رجبي دواني استاد دانشگاه :خسرو پرويز دستور داد در سراسر ايران بهترين سوار كاران و جنگاوران رو جمع كردند به خصوص سواراني از هند و مازندران
از بين آنها 10 هزار نيروي ورزيده رو انتخاب كردند تا جلوي اعراب رو بگيرند
وقتي اين گروه با اعراب مواجه شدند فرمانده ايراني با فرمانده آنها گفتگو كردو با چند شرط از جنگيدن با آن ها خودداري كرد
1اين گروه جزء شهروندان حكومت اسلامي باشد
2درجنگ هاي داخلي اعراب مداخله نكنند
3 دركنار قبيله پيامبر جديد ساكن شوند
اعراب در شرط سوم ايراني ها رو فريب دادند (250727)
شیرین
Canada
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۲۲:۲۲
ای کاش به جای خواندن و نوشتن این نظرات، کمی شاهنامه خوانده بودیم که هم ایرانی است و هم ایمانی. (248932)
فتانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۰۸:۱۱
آه کوروش بزرگ کاش بودی و می دیدی که انسانها چه خوی های درنده ای پیدا کرده اند انسانیت سالهاست که مرده و عشق در کوچه ای بن بست به دنبال راهی برای رهایی میگردد کاش کوچه های بن بست را به نام تو نام گذاری میگردند تا عشق راهی برای رهایی داشت (249185)
تورج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۰۸:۳۶
ای بهار مرد نکونام نمیرد هرگز مرده آنست که نامش به نکویی نبرند

چرا هنوز دنیای ابر قدرت امروز از امپراطوری به خواب رفته ایران وبیدار شدن دوباره اش بیم دارد آیا این اژدهای خفته روزی بیدار خواهد شد تا طومار ظلم جهانی را در هم بپیچد.... (249476)
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۱۵:۰۸
بهار عزیز من دیروز معنی عدالت را فهمیدم با دوستم دانشگاه آزاد اردبیل رفتم،استادی رو نشانم داد گفتن مدیر گروه 4 رشته است و چند کار اداری در دانشگاههای دیگر داره هم استاد راهنماست هم دروس کارشناسی و ارشدهای رشته های مختلف تدریس میکنه خواهش میکنم رسیدگی بشه حداقل بعد از خودش 14 شغل جدید ایجاد میشه (249515)
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۱:۳۷
در جواب اونی که منفی داده باید بگم همین استاد ،اساتید به نام که در فرانسه درس خونده و صاحب چندین کتاب معتبر ارشد هم هست و اساتید بنام دیگر رو هم کاری کرده این دانشگاه نیان و با استاد دیگر کل کلاسهای ارشد و کارشناسی را تدریس میکنند. از مسولین میخوام در مورد صحت گفته هام تحقیق کنند ممنون بهار عزیز (249582)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ۲۲:۱۰
با سلام
من هم با نظرات این دوست موافق هستم من هم این استاد رو میشناسم دانشگاه آزاد اردبیل رو قبضه کرده و به دلیل رابطه با مسئولین دانشگاه هیچ اتفاقی نمیافته برعکس روز به روز کاراش بیشتر میشه با تشکر از بهار که حرف ما رو به مسئولین میرسونه (250112)
محبوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۱۵:۱۵
کوروش یهودیا روآزادکرد والان هم باعث افتخارشونه یعنی فهمیدن قدردان باشن نه مث ما که دیگه درسشم نداریم...ما لیاقتشونداریم..بعضی جاها هنوز لیاقت اسمشودارن (249517)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۴ ۰۹:۵۰
وقتی یه عده الم کوروشو اونقدر بالا می برند که می خواهند با اعتبارش به منافع خودشون برسند مثل جریان انحرافی یا اینکه اونو در برابر مخالفین سیاسی خودشون قرار بدهند، از اون طرف هم یه سری تفریط می کنند مثل همین چیزایی که دوستان می گویند.
والا کوروش کبیر کجا و خیلی از این آقایون کجا! (251412)
ناشناس
Germany
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۵:۴۳
امیدوارم نام این بزرگمردبحق نام فرزندانمان باشدتانامهای اقوام دیگر (249667)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ۰۲:۰۷
بزرگش نخوانند اهلِ خِـرَد/// که نامِ بزرگان به زشتی بَـرَد (249896)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۳ ۰۰:۰۱
ماازاعراب بیشتر ضربه خوردیم تایهود همین فلسطین یه روزی برایمان شاخ خواهدشدکافیست قدرت بگیرند وبه ما خواهندگفت فورس مجوس (250129)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۴ ۰۹:۳۵
نقد دشمنی آشکار یهود و ول کنیم،دشمنی احتمالی فلسطین در آینده رو بچسبیم!
البته داعش حسابش جداست و مثل امام علی باید تا آخرین نفر این خوارج رو کشت.
سران فلسطینی همینجوریش هم توسط اعراب به طرفدار ایران بودن متهم اند.نمی تونند همه ی تکیه گاههاشون رو نابود کنند و فقط به ایران دل ببندند.این برای ایران هم کلی هزینه داره............................................................. (251410)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۳ ۱۴:۴۲
کورش خوب بوده درست اماامروزه متاسفانه توایران یه عده به اصطلاح تغییرعقیده دادندمثلاذرتشتی شدندعقایدشون محترم اماشعارشان گفتاروپنداروکردارنیک است اماعمل انها کاملابرعکس خیانت٬دروغ٬دزدی٬و....انجام میدن هردوره ای خوبی وبدیهایی داره امااگه خوب ببینیم بهترین دوران ایران همین الانه شرایط کلی رودرنظربگیرین اگه کورش وامثالهم خوب بوده به خوبیهاشون عمل وبدیهاشون عبرت همین (250186)
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۳ ۲۲:۰۴
اشتباه متوجه شدی برادر, اونهایی که خیانت و دزدی میکنند و بی شرمانه دروغ میگن کسان دیگری هستند.شما بهتره در مورد کوروش صحبت نکنی! (250233)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۴ ۰۳:۱۱
یک عده زرتشتی شدند چه ربطی به کورش بزرگ دارد؟! اون دزدها که اموال عمومی را تاراج کردند که همه دیگه میشناسن و یکبار هم نگفتند ما زرتشتی هستیم. در ضمن با مدرک ثابت کن که بهترین دوران ایران الان هست.با حرف زدن که نمیشه. (250241)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۴ ۰۹:۱۷
درتهران هم ما خیابانی به نام کورش داشتیم که شد خیابان شریعتی . درصداوسیماهم هرچی قاچاقچی ومنفور است اسمش را اسامی ایرانی میگذارند که عکس قضییه است اثبات ان صفحه حوادث روزنامه ها میباشد برای ماموریت خارج از کشور درمصاحبه عقیدتی سیاسی مصاحبه کننده مرا به خاطر اسامی ایرانی فرزندانم داشت محاکمه میکرد واقعا ما افراطی نیستیم نژاد خود را دوست داریم (250242)
۱۳۹۳/۰۶/۱۵ ۱۸:۱۷
درود بر کوروش بزرگ (250399)
سما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۱:۱۹
بچه هااااااااا گیر دادین به اسم خیابون بیاین مثل کوروش باشیم مثل اون زندگی کنیم الگومون باشه نه اسم خیابونمون نه تاریخمون....باید شروع کنیم (250832)
سپیده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۳ ۱۲:۳۸
باهات موافقم حالا که اجاره نداریم اسمشو بگذاریم بیاین سیرتشو حفظ کنیم و کورش وار زندگی کنیم اینو که دیگه نمی تونن ازمون بگیرن و با چیز دیگه ای جایگزین کنن (251270)
mz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۳:۱۹
سلام به همه ایرانی ها فدای ایرا ن و ایرانی درسته من به ایرانی بودن خودم به قداست کورش کبیر ایمان دارم . برای پیشرفت ایران هر کاری از دستم بر بیاد انجام میدم اسم پسرم روهم گذاشتم مانی و اسم دخترم رو گذاشتم مانا . زنده باد ایران (251821)
هوخشتره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۰۰:۳۹
بهار،تورا هم شناختیم نظرهای ضد اسراییلی چندان با منشت نمی خوره ،هنوز هم میگم،خاک پاک دانشمندان هسته اییی ما هنوز خشک نشده. (251972)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۵ ۲۱:۰۲
هوخشتره عزیز بهار فقط یه اطلاعاتی داده و یه تلنگری به خودمون زده که ناسپاسی مارو بهمون گوشزد کنه.همین.اصن اسم اسرائیل توی این خبرمهم نیس مهم اینه که یه جایی خارج از ایران قدر اونو میدونن اما تو کشور خودش غریبه.این اوج مظلومیته به خدا. (253083)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۱۳:۰۶
شخصیتی برجسته نیست برای اونا..یه ذره تاریخ یهود خونده باشید میفهمید که پادشاهان هخامنشی بدلیل ادعای یکتا پرستی یهودیا دبا اونا کاری نداشتن...البته بعد ها که به دلیل نفوذ یهودیا به دربار هخامنشیان ( بعضی ها میگن خاخام منشیان) ، هامان ، وزیر زیرک ایرانی رو میکشند و دستور قتل عام 80 هزار ایرانی رو تو روز 13 فروردین میگیرند از پادشاه..به همین خاطر هر سال 13 فروردین تو خیابون راه میفتن و هامان سوزان را ه میندازن...و ما از خونه میریم بیرون برای یاد آوری قتل عام اون روز (252172)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۳۱ ۰۶:۵۶
این خزعبلات تاریخی را از کدام عطاری پیدا کردی؟ شاهنشاه ایران زمین دستور دادند که مردم سرزمینی که خودش در آن حکومت میکند را قتل عام کنند؟؟؟!!! آن هم به سفارش یک خاخام؟! یعنی این حرف ها مرغ پخته را هم به خنده میاره. (252645)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۵ ۲۱:۰۵
من عاشق تاریخ ایران باستانم به ویژه هخامنشیان امااین اولین باریه که همچین چیزی میشنوم!!!!تو چه کتابی همچین چیزی نوشته؟من که بعید میدونم همچین چیزی باشه. (253084)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۷ ۰۵:۱۹
ایرانی جان
همیشه در کنار کتب تاریخی مستند بودند کتبی که فقط جعلیات تاریخی برازنده نام آنهاست که بنظر آقا فرشاد از همان جعلیات یه چیزهایی که باب طبعشان بوده را استخراج کردند. (253356)
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۹ ۱۸:۴۹
اگه یه دفعه ثابت بشه که خشایار شاه این کاررو کرده واقعا دنیا سر خیلی کوروش دوستان خراب میشه... ولی بااین حال واقعیت را باید پذیرفت به نظر من یه تحقیقی درمورد جشن پوریم دراسرائیل بکنید بد نیست... (253680)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۴ ۰۹:۲۲
به نظر من كل داستان سرايي تورات از ايراني كشي دروغه!ولي
همين چند روز پيش نخست وزير انگليس اين سالگرد موهوم رو به صهيونيست ها تبريك گفت و كلي قول حمايت درتقابل با ايران به اونا داد
عملكرد چند هزار سال پيشش قابل نديد گرفتنه و لي خط فكري الآنش هم قابل نديد گرفتنه!
دوستان اصلاحاتي ما كه بوغ و كرناي رسانه ايشون رو تركونده بودن در قضيه ي ديدار رئيس جمهور محبوب با نخست وزير انگليس چرا اين تقابل انگليس و اسرائيل با ايران عزيز رو بوغي نكردن؟
چرا اين دشمني اسرائيل با ايران رو نبينيم؟ (254311)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ۰۵:۳۹
آقا بهروز چگونه ثابت میکنید؟سند حرفتون چیه؟ (255177)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۵ ۲۱:۴۴
احسن بر هموطن فهمی و روشنفکر (256309)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۳ ۲۱:۳۳
تو کتابی درباره13بدر خوندم چون ایرانیان باستان اعتقاد دارن پس از12000سال رستاخیزه که 13روز نوروز به همین معناست و روز سیزدهم به نشانه روز رستاخیز مردم میرن بیرون.اگه اشتباهه اصلاح کنید چون مطمئن نیستم درست باشه. (255876)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۲۱:۰۵
ميخواستيد اسم هاشمى را روى خيابان هايش بگذارد؟ (252248)
نیکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۳۰ ۲۳:۴۶
یک طرحی داشتند اسم کورش از کتاب تاریخ مدارس حذف کنند بعد بیان اینجا براش خیابان به اسمش درست کنند (252636)
فرزان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۳۱ ۱۰:۰۰
وطن پرستان حقیقی آلزایمر نگرفتند که ترور دانشمندان هسته ایی را فراموش کنند،
خدا آن روز رانیارد که جمعیت صهیونیستها به چند صد میلیون برسد،آن وقت خواهی
دانست. (252652)
ایمان جیرفتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۶ ۰۱:۲۲
دوستان یه سوال؟اگه اون دنیا ازمون بپرسن کجایی هستین و جواب بدیم ما هموطن ها و محبین کوروش بزرگیم عاقبت بخیر میشیم؟دیگه ازمون احیانا نمیپرسن چطوری زندگی کردی و از این صحبتها؟یوقت نپرسن تو دنیا اگه کسی ظلم کرد و مظلومی کمک خواست کمکش کردی یا نه؟ من که میگم از کوروش کبیر بپرسید.ما کوروش رو میشناسیم.خودش باید جوابگو باشه. (253119)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۱۸:۴۲
کوروش به معنای فرزند آفتاب است
کور به معنی فرزند و وش به معنی خورشید
که این دو واژه در لهجه لری هم در حال حاضر استفاده می شود (253496)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۹ ۲۳:۳۹
خداوند کاری به عرب یا فارس یا قومیت انسان ندارد.ملاک عمل طبق دستورات دین است.خداوند ملت واحده را می خواهد همان چیزی که قرآن به آن اشاره دارد.مسلمان نه فارس یا عرب و .....حالا اون دنیا بگیم ایران و آریایی یا عرب عاقبت به خیر میشیم!!!!!!؟؟نزد خداوند ملاک تقوا و عمل به دین است نه نژاد.... (253738)
اردشیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۱۴:۳۵
سلام دوستان خوبم از اینکه با هر عقیده و باوری که دارید به خاطر عزت و سر بلندی ایران عزیز تلاش می کنید به همه شما عشق می ورزم به نظر می آید در مطالعه یک موضوع تاریخی باید دو موضوع را در نظر گرفت 1-زمان 2-مکان باتوجه به این دو عامل کورش بزرگ در دوران عصر خود یک نابغه بی نظیر بود بیایید به نوادر تاریخ ملی ودینی خود احترام به گذاریم اینها گذشته ما هستند گذشته ما شناسنامه و هویت ما است. (255107)
یزدان
۱۳۹۳/۰۷/۲۰ ۱۲:۳۰
سلام.متاسفانه ما هنوز هم یادنگرفتیم درمسایل ملی باهم متحد باشم.چرابجای اینکه همش از دریچه احساسی و...به موضوع نگاه کنیم و بهم بپرییم، ازدید میهن پرستی نگاه نمیکنیم؟
کشورهای دیگه رو نگاه کنید.اگه یکی به اسطوره هاشون،به مملکتشون،به منافعشون توهیین کنه چششو در میارن.حالا خودشون با هم هراختلافی که می خوان داشته باشن.کوروش کوروشه.حالاهرکی هرچی میخواد بگه.اما کاش باهم باشیم،نه مقابل هم. (255381)
ویز ویز
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۱۰:۵۴
با درود به اونایی که از اسراییل متنفرند.لازم به ذکر است که در حدود هفتاد سال پیش اجداد فلسطینیان تمام خاک مملکتشان را به مبلغی گزاف فروختند. حالاکه میخواهند آنجارا آباد کنندفلسطینیها نمیگذارند.درضمن تمام مردم فلسطین غیر نظامی هستند ...خوب معلومه که هرچی بمب برسرشان بریزند تلفات غیرنظامی بیشتره....باسپاس فراوان (255627)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۱۲:۵۳
تمام انسانها باهم برابرند هیچ بدی وجود ندارد (255647)
محمد22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۳ ۱۴:۲۱
آقا رضا اين برابري در هنگام تولد هست
بعد ها انسان ها با اختياري كه در انتخاب راه درست و غلط دارن رتبه بندي ميشن
شايد طرف توي گوشه دنيا مسلمتن نباشه يا مسحي و... نباشه ولي اون هم مي دونه بعضي كار ها درسته بعضي كار ها غلطه يا اينكه اگه فكر كنه يه چيزايي بفهمه
بهتره بگيم هيچ كس بد به دنيا نمياد (255828)
دلارام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۵:۳۲
افتخارم این است که دو پسر به نامهای کورش وداریوش دارم چون هر وقت که صدایشان می کنم به یاد تاریخ تمدن 2500 ساله سرزمینم می افتم با فرهنگ تمدن و منشور حقوق بشرش که برسردر سازمان ملل است (255950)
hamid ando
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۵ ۰۱:۲۱
کورش بزرگ بیادتان می اورم تا همیشه بدانیدکه زیبا ترین منش آدمی،محبت اوست پس محبت کنید چه به دوست چه به دشمن که دوست را بزرگ کند و دشمن را دوست. (256199)
اهور ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۵ ۱۴:۰۹
آقای «ویژه،ویژه»صحبتات مرا به یاد گوینده رادیو اسراییل ،امیر انوشه میاندازد،
یاشایدخود،گوینده،باشی،ما ایرانیها ختمیم،خودتی... (256230)
اهورا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۵ ۱۴:۳۱
آقای ویژه ویژه،حرفات ما را به یاد گوینده رادیو اسراییل،امیر انوشه میاندازد شاید هم خودش باشی،ماایرانیها ختمیم.کوچکتر ازآنی که حرف تو دهن مابیندازی... (256233)