به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۶۵۰۵۳
امیدواریم که دولت توجه بیشتری به حوزه زنان داشته باشد؛

بی‌مهری‌ها نسبت به حوزه زنان جبران شود

گروه جامعه: در پی انتقادات شهیندخت مولاوردی- معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده- از عملکرد برخی نهادهای دولتی در حوزه زنان، یک فعال حوزه زنان گفت: همه زنانی که در چارچوب قانون اساسی کار می‌کنند و تمام تشکل‌های شناسنامه‌دار از دولت می‌خواهند که هرچه زودتر کمبودها و بی‌مهری‌ها نسبت به حوزه زنان جبران شود.
بی‌مهری‌ها نسبت به حوزه زنان جبران شود
فاطمه راکعی گفت: با توجه به فعالیت معاونت امور زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری، دعوت نکردن مولاوردی به عنوان معاون رییس جمهوردر امور زنان و خانواده به جلسات سیاستگذاری برنامه ششم توسعه یک اهانت ساختاری است و چنین برخوردی از دولت تدبیر و امید انتظار نمی‌رفت. وی در ادامه گفت: بسیاری از کارشناسان حوزه زنان کمبودها و تبعیض‌های قوانین موجود را رصد می‌کنند و کارشناسان کافی در معاونت امور زنان و خانواده فعالیت می‌کنند و به مولاوردی مشاوره می‌دهند، البته معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده جزو بهترین افرادی است که می‌داند چگونه موضوع زنان در قانون دیده شود، هرچند که با تلاش‌های صورت گرفته موضوع زنان در قانون پنجم توسعه کم و بیش دیده شد، اما 30 درصد از پیش‌بینی‌های انجام شده تحقق پیدا کرد.

راکعی افزود: از انتقادات خود از وضعیت انتصاب زنان در پست‌های عالی مدیریتی در دولت یازدهم به علت مشکلات و اهرم‌های فشار بردولت گذشتیم. در این شرایط انتخاب مولاوردی به عنوان معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده موجب خوشحالی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شد، چراکه او شخصیتی بسیار متعادل، عمیق و متخصص در حوزه خود است.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در ادامه گفت: ما منتظر بودیم که مولاوردی چه اقداماتی را انجام خواهد داد و اجازه چه فعالیت‌هایی به او داده می‌شود. اگر چه می‌دانستیم مشکلاتی وجود دارد؛ اما برای جامعه زنان بسیار دردناک است که پس از گذشت بیش از یک سال از عمر دولت یازدهم به معاونت امور زنان تا این اندازه بی‌مهری شده است. وی با اشاره به مشکلات زنان گفت: زنان در چارچوب قانون اساسی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند که محقق نشده‌ است؛ البته در قانون‌های مدنی و جزایی نارسایی‌هایی وجود دارد که باید اصلاح شود.

وی با اشاره به دیدگاه رییس جمهور به زنان گفت: با توجه به آنکه رییس جمهور هیچ وقت به زنان بی‌اعتنا نبودند و دغدغه‌های بزرگی در این حوزه زنان دارند، امیدواریم که دولت توجه بیشتری به حوزه زنان کند. راکعی در پایان با بیان اینکه بسیاری از ایرادهای مطرح شده از سوی مولاوردی متوجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است، اظهار کرد: آقای نوبخت-رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی- در مجلس ششم حضور داشت و برای زنان احترام زیادی قائل بود و گمان می‌کردم که این احترام به معنای وجود دغدغه‌های مشترک برای احقاق حقوق زنان است. بنابراین از او خواهش می‌کنم که کمبودها را جبران کند.
مرجع : ایسنا