به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۶۵۱۵۶
ابتکار در یک نگاه

انتقاد بی سابقه آیت الله از رسانه ملی

گروه سیاسی: مذاکره مکتوب ظریف پاسخ گرفت، شاخ غول علاء الدین شکست و روایت حداد از بی بصیرتی اصولگرایان خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز شنبه محسوب می شود.
انتقاد بی سابقه آیت الله از رسانه ملی
این روزنامه تیتر یک را به عنوان مذاکره مکتوب ظریف پاسخ گرفت، اختصاص داد و نوشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان چندی پیش در نامه‌ای خطاب به همتایان خود در کشورهای مختلف جهان، دیپلماسی هسته‌ای کشورمان را دنبال کرد. ظریف با ارسال نامه ای، همکارانش را بر سر مساله هسته‌ای ایران به شهادت گرفت و از حق ملت ایران در بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای دفاع کرده بود. وزیر امورخارجه کشورمان در این نامه از آنچه که برخی تلاش‌ها در آمریکا و اروپا برای حفظ و تقویت رژیم تحریم‌ها خوانده شده، ابراز تاسف کرده و به این ترتیب با توجه به زمان باقی مانده برای دست یابی به توافق جامع در مذاکرات هسته‌ای با همتایان خود اتمام حجت کرد. اما این نامه که بعد از گذشته 2 هفته از زمان ارسالش منتشر شد بی پاسخ نماند. منابع آگاه از پاسخ کشورهای مختلف به این نامه ظریف خبردادند.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع شاخ غول علاء الدین شکست، نوشت: روز گذشته حکم تخریب طبقه منفی 3 و هفتم پاساژ علاء الدین اجرا شد. پاساژی که 18 سال پیش در تقاطع خیابان‌های حافظ و جمهوری ساخته شد و خیلی زود تبدیل به قلب بازار گوشی همراه ایران شد. دلیل تخریب عدم ایمنی و ساخت و ساز غیر مجاز اعلام شد. شهرام گیل آبادی، رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در جریان تخریب طبقه هفتم علاءالدین گفت: مبارزه با فساد اداری و مالی جز سیاست های قطعی شهرداری تهران است و یقینا با متخلفان در بیرون و درون مجموعه برخوردهای لازم انجام می شود. ممکن است در آینده شاهد اجرای احکام قانونی در مورد سایر ساختمان هایی که تخلفاتی دارند، باشیم. وی به برخی حمایت‌ها از مالک این پاساژ و ایجاد ارعاب و تحریک خبرنگاران اشاره کرد و گفت: ظرف مدت کوتاهی 170 خبر درخصوص این بنا مخابره شده که حاکی از حمایت برخی قدرت ها از مالک این پاساژ است.

این روزنامه با انعکاس موضوع روایت حداد از بی بصیرتی اصولگرایان، نوشت: در ششمین کنگره جمعیت ایثارگران میزگردی با موضوع وحدت با حضور حجت الاسلام رضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، محمدنبی حبیبی دبیرکل جمعیت موتلفه، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران و حجت الاسلام آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری برگزار شد. بخش دیگری از صحبت‌های جالب توجه این همایش، از زبان رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس شنیده شد. غلامعلی حدادعادل در حاشیه همایش سراسری جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت وگو با آنا در تشریح موانع وحدت اصولگرایان گفت: هوای نفس و بی بصیرتی از موانع وحدت اصولگرایان است. وی در عین حال اعتقاد دارد که امید زیادی است که اصولگرایان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی به پیروزی برسند.

انتقاد بی سابقه آیت الله از رسانه ملی، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی بعد از بیش از چهارسال به بهانه همایش پیامبر رحمت و مدارا در دانشگاه تهران حاضر شد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در شرایطی که بیش از یک سال پیش به دلیل کهولت برای انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شد، همچنان با شادابی دیدارهای مختلف انجام می‌دهد، در جلسات مجمع شرکت دارد و سخنرانی می‌کند. وی در سخنان خود در این همایش دروغ، ظلم و زندانی بی دلیل را از عوامل تفرقه برشمرد. وی همچنین در انتقاد از صدا و سیما اظهار کرد: متاسفانه این روزها شاهد پخش علائم تفرقه از صداوسیما هستیم که این کار خدمت به انقلاب و کشور نیست.

این روزنامه با انتخاب موضوع ضاربان حادثه گلپایگان دستگیر شدند، نوشت: فرمانده انتظامی اصفهان از دستگیری ضاربان حادثه گلپایگان در عملیات ضربتی پلیس اصفهان خبر داد. سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به دستگیری عاملان حادثه گلپایگان اظهار داشت: بامداد دیروز در عملیاتی که صورت گرفت 2 نفر فراری حادثه گلپایگان در عملیات ضربتی در یکی از مناطق استان اصفهان شناسایی شدند. وی افزود: این 2 نفر که مسلح بودند ساعت 30 دقیقه بامداد شب گذشته با پلیس درگیر شدند که از این میان یکی از آنها کشته شده و دیگری دستگیر شد.