به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۶۵۲۵۳

سلیقه پشه‌ها در علاقه‌مندی به انسان‌ها!

گروه علمی: دانشمندان استرالیایی بر این باورند که توانسته‌اند به کشف این که چرا پشه‌ها به برخی افراد بیشتر از سایرین علاقه‌مندند، نزدیکتر شوند.
سلیقه پشه‌ها در علاقه‌مندی به انسان‌ها!
محققان دریافته‌اند که پشه‌های ماده نیش می‌زنند و اینکه نژادهای مختلف از سلیقه‌های متفاوتی برخوردارند. یک پژوهشگر دیگر مدعی شده که مصرف نوشیدنی‌های الکلی می‌تواند فرد را برای برخی نژادهای پشه جذابتر کند. دکتر کامرون وب بر این تصور است که تیمش توانسته جواب علمی‌تری برای آنچه برخی افراد را برای پشه‌ها وسوسه‌انگیزتر از سایرین می‌کند، شناسایی کند.

وی اظهار کرد: ما تصور می‌کنیم این امر به دی‌اکسیدکربنی که ما بازدم می‌کنیم و همچنین ترکیب شیمیایی که آنها از پوست ما استنشاق می‌کنند، مرتبط است. حدود 5000 استرالیایی در سال به بیماری عفونی منتقل شده از پشه موسوم به ویروس رودخانه راس مبتلا می‌شوند. این در حالی است که افراد گاهی به روشهای گیاهی مانند خوردن سیر و اجتناب از خوردن قند زیاد متوسل می‌شوند.

متخصصان توصیه می‌کنند که از خالی بودن باغچه‌هایشان از پشه با تخلیه گیاهان گلدانی و ظروف گیاهی اطمینان حاصل کنند. آنها همچنین توصیه می‌کنند که از مواد دافع پشه مانند دی‌ای‌ای‌تی استفاده کنند.
مرجع : ایسنا