به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۶۵۳۳۴
پس از 5سال به جرم احمدی‌نژاد اعتراف می‌کنند

اصولگرایان حقیقت را قربانی مصلحت کردند

گروه سیاسی: قائم مقام حزب اعتماد ملی با تأکید بر اینکه "نوع مردم معتقدند آغاز بحران های سال ۸۸ به دست احمدی نژاد رقم خورد"، گفت: کسانی که روزی حقیقت را قربانی مصلحت کردند امروز بعد از پنج سال به آن اعتراف می‌کنند.
اصولگرایان حقیقت را قربانی مصلحت کردند
حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا درباره اظهار نظرهای جدید و تغییر رویکرد این روزهای صدا و سیما و برخی شخصیت‌ها درباره حوادث سال 88 اظهار کرد: من بعید می‌دانم هیچ اقدام عملی به دنبال این نظریات باشد، ولی قضاوت نوع مردم غیر از قضاوت رسانه‌های حاکمیتی یا برخی شخصیت‌هاست. وی تأکید کرد: نوع مردم معتقدند آغاز اختلافات و بحران‌های سال 88 به دست آقای احمدی‌نژاد رقم خورد. از نظر فقهی و هم از نظر حقوقی می‌گویند کسی که سبب باشد یا بر یک اقدام سبقت بگیرد، تقصیر و گناهش مضاعف است.

منتجب‌نیا تصریح کرد: ما نمی‌گوییم که همه گناه‌ها را به گردن آقای احمدی‌نژاد و دولتش بیندازند بلکه تأکید داریم اگر می‌خواهند افرادی را مسئول بدانند و بر اساس آن قضاوت کنند، عدالت را رعایت کنند. وی ادامه داد: شخص آقای احمدی‌نژاد در ایام تبلیغات انتخاباتی، در رسانه ملی اتهاماتی را به کاندیداها و غیرکاندیداها وارد کرد و از افرادی مانند آیت‌الله هاشمی و آقای ناطق نوری نام برد. ولی بعد از آن نشنیدیم که کسی از او سؤال کند یا مورد مؤاخذه قرار گیرد.

احمدی‌نژاد در مناظرات نشان داد واجد حداقل‌های تقوا برای ریاست جمهوری نیست
منتجب نیا با تأکید بر اینکه "احمدی‌نژاد باید پاسخگو می‌بود که به چه مجوزی، در آن شرایط آن هم در صدا و سیما، نسبت‌های ناروا و زشت علیه شخصیت‌های انقلاب وارد کرد"، گفت: کسی که کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود قطعا باید حداقل تقوا و امانتداری را داشته باشد ولی آقای احمدی‌نژاد با آن برخوردها نشان داد که حتی واجد حداقل‌ها هم نیست. قائم مقام حزب اعتماد ملی با اظهار تأسف از اینکه "هنوز هم بزرگواران اصولگرا حاضر نیستند این موضوعات را مورد اعتراف صریح قرار دهند"، گفت: وقتی درباره آن اظهارنظر نمی‌کنند قطعا برخوردی هم صورت نخواهد گرفت.

وی تأکید کرد: ما تغییر رویکردها را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم ادامه داشته باشد. اگر بخواهیم حداقل انصاف را در نظر بگیریم باید همین روند در پیش گرفته شود و رفتار متعادلی نسبت به کسی که سبب این جریانات شده در مقابل کسانی که می‌خواستند از خودشان دفاع کنند، داشته باشیم.  وی در عین حال، این اظهارنظرهای جدید را بیشتر گذرا دانست و گفت: من هنوز هم باورم نمی‌شود که آنها این را قبول داشته باشند و رویش تکیه کنند. این هم صرف گفتن کنایه و اشاره و گذراست. رسیدگی به جرم به این بزرگی به این شکل نباید باشد. بعد از آن ماجرا، آقای احمدی‌نژاد چهار سال مدیریت کرد و همه از او حمایت کردند.

احمدی‌نژاد در عین محرز بودن جرم اتهام زنی، چهار سال دیگر مدیریت کرد
منتجب‌نیا با تأکید بر اینکه "جرم آقای احمدی‌نژاد در اتهام زنی به اشخاص، محرز است"، گفت: کسانی که امروز حرف‌های جدید می‌زنند، در آن ایام به دلیل مصلحت، از احمدی‌نژاد حمایت کردند و نخواستند این حقیقت را ببینند که احمدی‌نژاد در تبلیغات انتخاباتی چه کرده است. در واقع دوستانی که روزی حقیقت را قربانی مصلحت کردند امروز بعد از پنج سال به آن اعتراف دارند.  وی ادامه داد: این آقایان، اکنون بعد از پنج سال یادشان آمده است که زمانی ایشان چنین جرمی مرتکب شده است. البته امروز هم امیدواریم که آقایان سر انصاف آمده باشند و بخواهند درصدی از عدالت را اجرایی کنند. باید دید که این گفته‌ها در عمل هم مشاهده می‌شود یا نه در حد حرف باقی می‌ماند.

وی همچنین با اشاره به اظهارات اخیر احمد توکلی و محسن اسماعیلی درباره حوادث سال 88 که از عملکرد خلاف قانون برخی اعضای شورای نگهبان در سال 88 سخن گفته‌اند،‌ اضافه کرد: چنین اظهارنظرهایی خوب است. هیچ گروهی نباید خود را مستثنا از انتقاد ببیند. این جای خوشبختی است که چنین نظراتی بیان می‌شود. منتجب‌نیا در عین حال تأکید کرد: باید دید آقایان تا چه اندازه نقدپذیر هستند و تا چه میزان می‌توانند عادلانه عمل کنند.
مرجع : آنا