به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۶ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۶۵۵۲۲

قهرمان سابق کشتی، عضو باند زورگیری!

گروه حوادث: سه‌کشتی‌گیر جوان که با همدستی سارقی سابقه‌دار باند زورگیری از مسافران تشکیل داده بودند، در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.
قهرمان سابق کشتی، عضو باند زورگیری!
روزنامه شرق، در صفحه حوادث امروز خود نوشت: رسیدگی به این پرونده از روز ١٩مهر با شکایت مردی میانسال آغاز شد. شاکی به کارآگاهان پلیس آگاهی تهران گفت: «در کیلومتر ٩ جاده مخصوص کرج سوار پیکانی آبی‌رنگ شدم. به‌غیراز من سه‌مسافر دیگر نیز سوار خودرو بودند، اما آنها بعد از طی مسافتی مرا با چاقو و اسپری اشک‌آور تهدید کردند. سارقان کارت عابربانکم را به‌زور گرفتند و مبلغ ٨٥٠هزارتومان از حسابم برداشت کردند.»

کارآگاهان در ادامه متوجه شدند شکایت‌های مشابهی مطرح شده و همه شاکیان گفته‌اند سارقان سوار بر پیکان آبی رنگ بودند. آنها با بررسی تراکنش‌های حساب مالباخته، ردی از سارقان به دست آوردند و یکی از آنها را بازداشت کردند.

متهم بعد از دستگیری به جرمش اعتراف و سه‌همدست خود را معرفی کرد. این جوان ٢١ساله گفت: «من و دونفر دیگر از دوستانم در یک باشگاه کشتی تمرین می‌کردیم. هرسه مشکل مالی داشتیم. در همین حین با جوانی ٣١ساله آشنا شدیم که هرازگاهی همراه یکی از دوستان‌مان به باشگاه می‌آمد. ما با همفکری هم تصمیم گرفتیم باند زورگیری راه بیندازیم به همین دلیل به عنوان مسافرکش در اطراف میدان آزادی، جاده مخصوص، کمربندی شهریار و شهر قدس پرسه می‌زدیم و مردان تنها را سوار می‌کردیم. ما طعمه‌های خود را عقب ماشین می‌نشاندیم و دوعضو باند دوطرف او می‌نشستند تا آن شخص نتواند مقاومت کند البته هرگز کسی را با چاقو نزدیم.»

کارآگاهان بعد از جمع‌آوری اطلاعات لازم پی بردند یکی از اعضای این باند جوانی به‌نام «الف» است که مقام‌هایی مانند قهرمانی کشوری را نیز در کارنامه حرفه‌ای خود دارد اما دوکشتی‌گیر دیگر این ورزش را به‌صورت حرفه‌ای دنبال نمی‌کردند. همچنین معلوم شد عضوچهارم باند مردی سابقه‌دار است که پیش از این به اتهام سرقت لوازم خودرو روانه زندان شده بود. ماموران در ادامه همه اعضای باند را بازداشت کردند و به این نتیجه رسیدند که متهمان در حدود ٧٠ فقره زورگیری در تهران، شهریار و شهرقدس دست داشتند اما متهمان فقط ٢٥فقره سرقت را قبول کردند و گفتند از این دزدی‌ها نیز مبلغ زیادی به دست نیاورده‌اند. اعضای این باند دیروز در دادسرای جنایی تهران بازجویی شدند و با قرار بازداشت برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره‌پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.