به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۶۵۶۱۳
وحدتی از کنفرانس های وحدت ندیده ایم

شماره امروز آرمان در یک نگاه؛ 17 دی

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز چهارشنبه به بازتاب عنوان‌های «وحدتی از کنفرانس های وحدت ندیده ایم و خیا بان ظریف بن بست نیست پرداخت.
شماره امروز  آرمان در یک نگاه؛ 17 دی
این روزنامه تیتر یک را به موضوع وحدتی از کنفرانس‌های وحدت ندیده‌ایم، اختصاص داد و نوشت: همایش معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد صبح دیروز با حضور آیت ا... هاشمی برگزار شد. کمتر منصفی است که تایید نکند دانشگاه آزاد در طی سالها با تدبیر آیت ا... هاشمی از خطرات و برنامه‌های افراد و گروه‌هایی مصون مانده که نمی‌توانستند شاهد پیشرفت این دانشگاه باشند. دیروز هم به نوعی رییس هیات امنای دانشگاه آزاد به خانه خود رفت و اظهارات صریحی داشت. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برگزاری چندین دوره کنفرانس وحدت در تهران، اظهار داشت: هر ساله جمع زیادی از بزرگان جهان اسلام در تهران جمع می‌شوند و در مورد مباحث وحدت آفرین میان شیعه و سنی بحث و تبادل نظر می‌کنند، اما تا به امروز نتایج وحدت آمیزی از آن ندیده‌ایم. آیت ا... هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: ایجاد وحدت میان شیعه و سنی یکی از بزرگترین اهداف انقلاب اسلامی است که براساس اختلاف روایت تولد پیامبر(ص) بین شیعیان و اهل سنت هفته وحدت را در تقویم مسلمانان تعبیه کرده است.

روزنامه آرمان به انعکاس عنوان خیابان ظریف بن بست نیست، پرداخت: خیابان ظریف بن بست نیست و برای هر مساله‌ای راه حلی می‌یابد. سه شنبه تاریخی روزی که ظریف به رغم همه مخالف خوانی‌ها و ایرادگیری‌های بی امان یک سال و نیم گذشته توانست مهر تاییدی نمایان بر عملکردهای دستگاه دیپلماسی در آوردگاه سخت مذاکرات هسته‌ای بگیرد. عبور از گردنه‌های سخت و صعب تخصص مردانی است که با تکیه بر توانایی و دانش خود و عرضه و ارایه موزون و سنجیده عملکردهای به منصه ظهور رسیده، می‌توانند از موانعی که سخت ترین منتقدین و مخالفین در برابرشان ایجاد کرده گذر کرده و اکثریت را راضی به پذیرش کارآمدی و کارایی خود کنند. مجلس نهم به طور معمول در برابر وزرای دولت یازدهم گارد مثبتی نداشته و هرگاه آنان به بهارستان آمده‌اند، با کارت زرد بدرقه شده‌اند و حال وزیر امورخارجه کشورمان توانسته در برابر سوال منتقدین تمام عیار خود که نشان داده‌اند سر انعطاف و آشتی ندارند، موفق از این کارزار بیرون بیاید.

این روزنامه با انتخاب موضوع اول جام جم، بعد پاستور و بهارستان!، نوشت: در واقع بدبینی معدودی نسبت به عملکرد سرافراز، ریشه در رفتار سیاسی مدیران قبلی صداوسیما دارد. شاید به جرات بتوان گفت مدیران سابق صداوسیما بیشتر چهره‌هایی سیاسی بوده‌اند تا چهره‌های خبری و همین مساله سبب شده تا از دیدگاه بسیاری از مردم، صداوسیما تریبون یک جناح خاص باشد. چنانچه دکتر علی لاریجانی یک سال بعد از پایان دوران ریاست بر صداوسیما سودای سیاست به سرش زد و وارد عرصه رقابت‌های ریاست جمهوری سال 84 شد. در واقع اگر مصاحبه‌های معدود نبود کمتر کسی به یاد می‌آورد مهندس محمد هاشمی رفسنجانی نیز مدتی مدیر صداوسیما بوده است. هاشمی اگر چه این روزها بیشتر وقتش را در مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گذراند اما عضویت در شورای مرکزی کارگزاران سازندگی از ابتدا تا چندی قبل و ریاست دفتر سیاسی این حزب، او را بدل به چهره‌ای سیاسی کرده است. پیش از محمد هاشمی نیز صادق قطب زاده رییس سازمان صداوسیما بود که البته سیاسی بازی او از همان زمان مدیریت شروع شد و در نهایت سرنوشت تلخی برای او رقم زد.

حجاریان: در ایران با تورم دولت مواجه هستیم، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. سعید حجاریان موضوعی را تابستان سال جاری نگاشته است که بدین شکل است: دولت کنونی ایران را می‌توان تا حدودی ایدئولوژیک، تا حدی مدرن و تا حدی عقلانی دانست. در واقع؛ دولت در ایران ملغمه‌ای از این حالت هاست. وی در بخشی به انتقاد از سیستم شایسته سالاری در کشور پرداخته و آورده است: سیستم شایسته سالاری در ایران قوی نیست؛ چنانکه فردی مانند بابک زنجانی طی 2 سال ثروتی کلان به هم می‌زند و یا فردی بی سواد دارای دکتری از یک دانشگاه خارجی می‌شود و در ایران تدریس می‌کند بنابراین نخبگان از کشور فرار می‌کنند گویی ژن نخبگی در ایران ریشه محکی ندارد. آسانسور رانت و پارتی، افراد نالایق را در برخی بخش‌های دولت بالا می‌کشد درحالی که مهم ترین کنکور در کشور هندوستان، کنکور استخدامی است و نه دانشگاهی. به عبارتی در ایران با تورم دولت مواجه هستیم.

این روزنامه با بررسی موضوع شماره گذاری 5 خودرو متوقف شد، نوشت: در راستای استانداردسازی خودروها برای مقابله با آلودگی، سعید متصدی معاون سازمان محیط زیست با اشاره به عدم اخذ استاندارد یورو 4 در برخی از خودروها، گفت: بر همین اساس و طی هماهنگی‌هایی که با پلیس راهنمایی و رانندگی صورت گرفت شماره گذاری 5 خودرو متوقف شد. متصدی یادآور شد: وانت تک کابین و 2 کابین GONOW شرکت پویاخودرو، سواری ویانا 1500 سی سی شرکت سناباد خودرو توس، پژو 206 و پژو 206 SD با موتور TU3 و پژو پارس اتوماتیک با موتور TU5 شرکت ایران خودرو و مزدا3 اتوماتیک هاچ بک شرکت بهمن موتور، 5 خودرویی هستند که به دلیل عدم رعایت استاندارد آلایندگی یورو4 مجوز شماره گذاری آنها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست لغو شده است.