به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۶۵۶۴۷

دستور قضایی فیلتر واتس آپ؟-تكمیلی

گروه فناوری: دستور قضایی برای فیلترینگ سه نرم افزار ارتباطی تلفن همراه شامل «لاین»، «واتس آپ» و «تانگو» صادر شد.
دستور قضایی فیلتر واتس آپ؟-تكمیلی
یک منبع در کمیته تبیین مصادیق مجرمانه عصر چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دستور قضایی، فیلترینگ نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه شامل لاین، واتس آپ و تانگو صادر شده است. وی افزود: این طرح ارتباطی به فیلترینگ هوشمند ندارد و نرم افزارهای یاد شده به طور کامل فیلتر می شوند. خاطر نشان می شود مسئولان وزارت ارتباطات تاکنون اعلام داشته اند که سیاست دولت فیلتر کردن شبکه های اجتماعی نیست بلکه محتوای مجرمانه این شبکه ها باید فیلتر شود.

خبر تکميلي

دقايقي پس از نشر خبر فيلترينگ شبکه هاي اجتماعي،​ خبرگزاري دولتي ايرنا با تيتر خبرهای ضد و نقیض از فیلتر لاین، واتس اپ و تانگو  فيلتر شدن اين شبکه ها را زير سوال برد.

در متن اين خبر آمده است: دقایقی پس از آن که یک منبع آگاه در کمیته تبیین مصادیق مجرمانه از صدور دستور قضایی فیلترینگ نرم افزار های ارتباطی واتس اپ ، تانگو و لاین خبر داد، یک عضو این کارگروه از صدور چنین حکمی ابراز بی اطلاعی کرد. رمضانعلی سبحانی گفت تاکنون چیزی در این زمینه به کارگروه نرسیده و اطلاعی از این موضوع نداریم.

وی ادامه داد: جلسات کمیته تعیین مصادیق براساس آیین نامه هر دو هفته یکبار برگزار می شود و پرونده هایی که دارای شاکی خصوصی هستند و پرونده های دارای تخلفات مجرمانه یا مصادیق مجرمانه را طبق روال مورد بررسی قرار می دهد، این در حالی است که تاکنون مطلبی در این زمینه به کمیته اعلام نشده است.