کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زشتي كار افراطيون، اجازه انتشار عكس‌ها را نداد

چرا از اتفاقات ديروز مجلس، عكسي منتشر نشد؟

22 دی 1393 ساعت 10:09


گروه سياسي: يكي از موضوعاتي كه در حاشيه ضرب و شتم فيزيكي علي مطهري در جلسه روز يكشنبه مجلس ابهام برانگيز شد، عدم انتشار تصاوير و يا فيلم هجوم نمايندگان افراطي به سوي تريبون و كتك زدن مطهري بوده است زيرا در حاليكه خبر اين حادثه در صدر اخبار رسانه‌هاي داخلي قرار گرفت اما در بين اهالي رسانه و همچنين افكار عمومي، جاي تعجب و سئوال ايجاد شده كه چرا حتي يك عكس و تصوير از اين حادثه منتشر نشده است!؟

گفتني اينكه، هيچكدام از خبرگزاري ها و سايت هاي داخلي و همچنين سايت مجلس (خانه ملت) حتي يك عكس از حمله به مطهري منتشر نكرده و خبرگزاري مجلس صرفا يك گزارش تصويري شامل چند عكس از صحن مجلس و قبل از اتفاقات هجوم به علي مطهري را منتشر كرد. در همين زمينه خبرنگار ما موضوع را از چند خبرنگار و عكاس پارلماني رسانه‌ها پرس و جو كرد. خبرنگاران مي‌گويند اصولا ورود گوشي‌هاي موبايل، تبلت، لب تاپ و ديگر وسائل الكترونيكي توسط خبرنگاران به صحن مجلس ممنوع است و اين وسائل توسط حراست مجلس به هنگام ورود ما به صحن، جمع آوري و آنها را موقع رفتن به ما باز مي‌گردانند لذا امكان فيلم و يا عكسبرداري با گوشي اصلا وجود ندارد.

از سوي ديگر يكي از عكاسان رسانه‌ها كه نخواست نامش را در گزارش قيد كنيم گفت روز گذشته برخي عوامل مجلس بلافاصله پس از وقوع درگيري و تشنج در مجلس از چند عكاس حاضر، صراحتا درخواست نمودند هيچ عكسي گرفته نشود. وي افزود: البته فكر كنم فقط عكاس خود خبرگزاري خانه ملت و همچنين فيلمبردار سيما مشغول فيلم و عكس گرفتن بود ضمن اينكه تمام جلسات علني مجلس با دوربين‌هاي اختصاصي تعبيه شده در صحن، به طور كامل فيلمبرداري مي‌شود.

با اين توضيحات مشخص مي‌شود عدم مخابره و انتشار تصاوير از اتفاقات ديروز مجلس، كاملا عامدانه و دستوري بوده و نشان‌دهنده اين واقعيت تلخ است كه زشتي اقدام عده‌اي از افراطيون مجلس در حمله به يك نماينده و همكار خودشان آنقدر ناشايست و مذموم بوده كه حتي مسئولان مجلس، انتشار يك عكس از اتفاقات ديروز را هم صلاح نديدند. ضمن اينكه، اين ماجرا (جلوگيري از گرفتن عكس و فيلم)، ميزان آزادي گردش اطلاعات و اخبار در ايران را به خوبي نشان مي‌دهد!


کد مطلب: 66020

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/66020/چرا-اتفاقات-ديروز-مجلس-عكسي-منتشر-نشد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir