به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۶۶۰۴۰
امید ظریف به نقش دوستان روسی

شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 22 دی

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز دوشنبه به بازتاب عنوان‌های نطق ناتمام! و امید ظریف به نقش دوستان روسی پرداخت.
شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 22 دی
این روزنامه تیتر یک را به موضوع نطق ناتمام!، اختصاص داد و نوشت: دیروز نطق علی مطهری نماینده تهران در مجلس با اعتراض نمایندگان نیمه کار ماند. پیش از این قدرت ا... علیخانی هم نطق نیمه کاره ای در باب انتخابات 88 در مجلس داشت و برخی نمایندگان سعی کردند او را از جایگاه سخنرانی دور کنند. دیروز بهارستان دقایقی ناآرام بود. دلیلش سرمای هوا نبود که برخی را برای گرم شدن به تکاپو انداخت بلکه آنچه سبب شد که حتی خبرنگاران از صحن علنی مجلس به بیرون فراخوانده شوند، نطق علی مطهری بود. وقتی او پشت تریبون قرار گرفت به سخنانی در قالب نطق پرداخت که برای برخی قابل قبول نبود و برای نشان دادن اعتراضشان نگذاشتند سخنرانی مطهری تمام شود بنابراین با حضور در کنار جایگاه نطق و سر دادن شعارهایی اعتراض خود را نشان دادند. مطهری بارها خود را در قامت یک دلسوز معرفی کرده است چنانکه در اوایل سال جاری گفته بود از همان ابتدای مجلس هشتم احساس کردم [مسایلی وجود دارد] و آن برداشت های غلط از برخی موضوعات است که باعث شده خیال کنیم برای اموری، به راحتی می توانیم[هر کاری دلمان خواست انجام دهیم].

روزنامه آرمان به انعکاس عنوان امید ظریف به نقش دوستان روسی، پرداخت: وزیر امورخارجه کشورمان از سفرش به چند کشور اروپایی در هفته جاری خبر داد و گفت که سفرم به ژنو و مذاکرات با آقای کری در حاشیه سفری که بنده به اروپا خواهم داشت انجام می‌شود. وزیر امورخارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای قبرسی خود به موضوع مذاکرات هسته‌ای و رایزنی با طرف آمریکایی اشاره کرده و تاکید می‌کند: مذاکرات ما با آمریکا در مورد مساله هسته‌ای است و دریک چارچوب ویژه و کاملا استثنایی است و همین گونه نیز باقی مانده است. ظریف ادعای هفته نامه اشپیگل درخصوص راه اندازی مرکز غنی سازی ایران در سوریه را در راستای ایجاد توهم ایران هراسی، مضحک خواند. وی با اشاره به دیدار با سرگئی ریابکوف تاکید می کند: ما توقع داریم دوستان روسی نقش مثبتی در مذاکرات ایفا کنند.

این روزنامه با انتخاب موضوع ارزش قاچاق 2 برابر بودجه عمرانی، نوشت: یکی از مهم ترین معضلات و چالش‌های کشورهای در حال توسعه فساد مالی ناشی از اقتصاد زیرزمینی و مصداق بارز آن قاچاق می‌باشد. کشور ما نیز به عنوان یک کشور درحال توسعه، اخیراً با نوع جدیدی از قاچاق کالا در حوزه فرآورده‌های سوختی مواجه گشته، خطرات ناشی از قاچاق بی رویه این فرآورده نفتی ضمن تهدید اقتصاد ملی و ایجاد بحران در نظام های اجتماعی، مالی و غیره زمینه بروز خطرات امنیتی را نیز فراهم کرده است. از این رو، روز گذشته حبیب ا... حقیقی در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بدون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خروج از رکود و توسعه مسایل اقتصادی بسیار دشوار خواهد بود. رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ارزش 20 میلیارد دلاری قاچاق در سال 92 خبر داد و گفت: این میزان معادل 60 هزار میلیارد تومان است که 2 برابر کل بودجه عمرانی کشور است.

درختانی که ایستاده می‌میرند، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. عدم اجرای صحیح ارزیابی زیست محیطی بهره برداری از جنگل های شمال، باعث شده تا بخش زیادی از جنگل های گلستان تخریب شده و همین امر باعث بروز سیل و خسارت های جبران ناپذیر در گلستان شود. بهره برداری از جنگل ها به عنوان یک سرمایه ملی در همه کشورهایی که دارای جنگل هستند رواج دارد اما بر اساس اصول و قوانین خاص خود. در کشور ما نیز همانند سایر کشورها، بهره برداری از جنگل ها انجام می‌شود اما، به عقیده کارشناسان و مسوولان ذی ربط، نگاه حاکم در بهره برداری موجود در کشور ما، نگاه اقتصادی است و موجب برداشت بی رویه و در نتیجه تخریب جنگل‌ها به ویژه در سال های اخیر شده است.

این روزنامه با بازتاب موضوع خیز بلند پسران ایران زمین، نوشت: روز گذشته تیم ملی کشورمان اولین دیدار خود را در جام ملتهای آسیا مقابل بحرین برگزار کرد و شاگردان کی روش توانستند این تیم را با نتیجه 2 بر صفر و با گلهای احسان حاج صفی و مسعود شجاعی شکست دهند. علی کفاشیان درباره پیروزی 2 بر صفر تیم ملی ایران مقابل بحرین گفت: خوشحالم که در نخستین بازی که همیشه سخت ترین دیدار محسوب می‌شود به پیروزی رسیدیم. تلاش زیادی برای کسب این برد انجام شد و این پیروزی می‌تواند آغاز یک راه سخت باشد. وی افزود: بردن بحرین با 2 گل خیلی خوب بود و شاید تصور نمی‌کردیم چنین نتیجه‌ای رقم بخورد. کفاشیان با اشاره به حضور تماشاگران ایرانی در این دیدار تصریح کرد: از حضور تماشاگران ایرانی خیلی خوشحال شدم و انگار در ورزشگاه آزادی بازی می‌کردیم.