به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۷
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۶۶۰۹۷
رییس دیوان عدالت اداری:

درگیری برخی نمایندگان تاسف‌آور است

گروه سياسي : رییس دیوان عدالت اداری گفت: نادیده گرفتن مصالح ملی و نپذیرفتن تصمیم عقلای قوم و مسئولان عالی کشور در برخی امور خاص و همچنین دستمایه اختلاف قرار دادن آن صحیح نیست.
درگیری برخی نمایندگان تاسف‌آور است
حجت‌الاسلام منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان درگیری اخیر برخی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی را تاسف‌آور خواند و بر ضرورت وجود وحدت بین نیروهای انقلاب تاکید کرد.وی افزود: اینکه اختلاف نظری میان افراد و نمایندگان باشد، نیکو و پسندیده است. اختلاف نظر و تضارت آرا موجب رشد کشور خواهد شد، اما به‌هم پریدن اختلاف نظر نیست؛ نزاع کردن گناه است و کسی که مرتکب گناه شود، خداوند نعمت را از او سلب خواهد کرد.

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه ما باید وحدت را از خودمان شروع کنیم و از حذف همدیگر پرهیز کنیم، اضافه کرد: نظام ما، نظام اسلامی است و به‌تازگی نیز از هفته وحدت عبور کرده‌ایم، باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری در زمینه وحدت عمل کنیم. منتظری با اشاره به اینکه تصمیم نظام مبنی بر حصر را دستمایه اختلاف کردن به مصلحت کشور نیست، اظهار کرد: چنین تصمیمی از منظر حقوقی نیز قابل دفاع است؛ زیرا این تصمیمی بود که از سوی شورای عالی امنیت ملی گرفته شده و متاسفانه کسانی که یا قانون را نخوانده‌اند یا آن را نمی‌فهمند، درباره آن اظهار نظر اشتباه می‌کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری به اصل 176 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: در این اصل به ویژه بند نخست آن آمده است «به‏ منظور تأمین‏ منافع ملی‏ و پاسداری‏ از انقلاب‏ اسلامی‏ و تمامیت‏ ارضی‏ و حاکمیت‏ ملی،‏ شورای‏ عالی‏ امنیت‏ ملی به‏ ریاست‏ رئیس‏ جمهور، با وظایف‏ زیر تشکیل‏ می‌گردد. یک- ‎‎‎‎‎‎تعیین‏ سیاستهای‏ دفاعی‏ - امنیتی‏ کشور در محدوده‏ سیاست‌های‏ کلی‏ تعیین‏ شده‏ از طرف‏ مقام‏ رهبری ...» و ذیل آن نیز آمده است که مصوبات این شورا، پس از تایید مقام معظم رهبری لازم‌الاجراست.‏

وی افزود: به لحاظ امنیتی تصمیمی را شورای عالی امنیت ملی اتخاذ کرده مبنی بر اینکه برخی افراد برای مدتی در حصر باشند، به عبارت دیگر، این شورا محاکمه و به دادگاه بردن آن افراد را به مصلحت کشور ندانسته‌ است، این تصمیم از سوی نهادی با جایگاه قانونی و به منظور تعیین سیاست‌های امنیتی کشور، گرفته شده است.
مرجع : ايسنا