به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۶۶۱۲۳

محمد هاشمي: بايد در صلاحیت حمله‌کنندگان به علي مطهری تجدیدنظر شود

گروه سياسي: برادر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در جدل‌های تعدادی از نمایندگان با علی مطهری گفت: من به خاطر اين اتفاق تاسف می‌خورم و تاسف بیشتر من به خاطر آن است که ما هنوز هفته وحدت را پشت سر نگذاشته‌ایم.
محمد هاشمي: بايد در صلاحیت حمله‌کنندگان به علي مطهری تجدیدنظر شود
محمد هاشمی در گفت‌و‌گو با سايت ندای ایرانیان افزود: آنچه درشان مجلس نبود عبور قانون گذاران از قانونی بود که خود به تصویب رسانده بودند. در قانون هر نماینده‌ای حق دارد اظهارات و دیدگاه‌اش را راجع به مسائل مهم کشور و دغدغه مخاطبان خود بیان کند. قطعا اتفاقی که برای علی مطهری نماینده تهران رخ داد، اتفاقی ناخوشایند و روی دادی در خور شان مجلس جمهوری اسلامی نبود. مجلسی که حضرت امام (ره) می‌خواست در راس امور باشد، نباید در تفرقه و حاشیه دست و پا بزند.

وي افزود: اظهار نظر آن هم در نطق‌های پیش و پس از دستور حق هر نماینده‌ای است. هیئت رئیسه مجلس باید مانع از هتک حرمت ایشان می‌شد. اگر نمایندگان محترم مجلس خود را تابع ولایت فقیه می‌دانند پس باید به توصیه رهبر معظم انقلاب در این هفته وحدت توجه می‌کردند و در راه تفرقه در صحن علنی مجلس گام نمی‌گذاشتند. هنوز مرکب روزنامه‌ها خشک نشده است که مقالات بسیاری در این خصوص نوشتند که مجلس شاهد فریادهای نه چندان گوشنواز عده‌ای از نمایندگان شد. رهبری روز ۱۹ دی ماه در دیدار با مردم قم، توصیه به وحدت و حفظ آرامش کردند. حالا علی مطهری بنا به وظایف نمایندگی خود اظهاراتی را در نطق خود مطرح کرد نمایندگان محترم مجلس اگر هم اختلافی داشتند نباید اختلافات را علنی می‌کردند. برای بسیاری که دل در گرو انقلاب دارند این تفرقه‌ها، مایه تاسف بسیار است.

هاشمی در ادامه گفت: مطهری مانند هر نماینده‌ای برای ابراز عقیده آزاد است. اگر این سعه صدر وجود ندارد که مخالف را تحمل کنیم بهتر است دم از ایجاد وحدت در بقیه کشور‌ها نزنیم. این شیوه‌های خشونت بار ما ایرانیان را به یادمجالس تایلند و میانمار و... می‌اندازد. فرهنگ ایرانی، مدارا و تعامل را به ما شهروندان می‌آموزد. حق علی مطهری بود که اظهار نظر کند و به بیان عقیده خود بپردازد. حمله کردن به علی مطهری نشان دهنده تندروی تعدادی نماینده و عبور از قانون برخی افراد بود که باید در صلاحیتشان تجدید نظر شود.

وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا این عده از نمایندگان خشمگین شدند و با این نماینده مجلس اینگونه رفتار کردند؟گفت: واضح است؛ تندروی. البته باید دلایل از نمایندگان هجمه کننده به مطهری بپرسید. متاسفانه عده‌ای نانشان در اختلاف و دو دستگی است. بحث مطهری به نظرم این است که بیایید به مشکلات و تفرقه‌ها با یک راه حل ساده پایان دهیم تا فضای سیاسی داخلی به وضعیت عادی بازگردد. متاسفانه عده‌ای نانشان در همین اختلاف‌ها و دعواهاست. حمله به مطهری حمله به‌ شان نمایندگی بود.

وي افزود: نباید اینگونه باب شود که هر کس، هر طور دلش خواست با نماینده مخالف دعوا و جارو جنجال راه بیندازد و او را از تریبون پایین بکشد و برخی هم در مجلس و خارج از مجلس برایش کف و سوت بزنند. مردم در این روزگار به این رفتار‌ها می‌خندند. متاسفانه جز اظهار تاسف، نمی‌توان چیز دیگری گفت.