به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۳۹
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : ۶۶۱۲۴
تیم منتخب سال 2014 فیفا اعلام شد

توپ طلاي 2014 به رونالدو رسيد

گروه ورزشي: کريستيانو رونالدو، ستاره رئال، به عنوان مرد سال فوتبال دنيا در سال 2014 انتخاب شد و توپ طلا را دريافت کرد.
توپ طلاي 2014 به رونالدو رسيد
رونالدو که در سال های 2008 و 2013 هم این جایزه را به دست آورده بود، توانست با پشت سر گذاشتن مانوئل نویر ولیونل مسی، برای سومین بار توپ طلا را از آن خود کند. او بعد از دریافت این جایزه گفت: "می خواهم به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ تبدیل شوم و هر سال به عنوان بازیکن پیشرفت کنم." بعد از رونالدو که با 37.66 درصد آرا اول شد، لیونل مسی با 15.76 درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفت و مانوئل نویر با اختلافی بسیار کم، 15.72 درصد آرا، سوم شد.

رونالدو بعد از یوهان کرویف، کوین کیگان، کارل هاینس رومنیگه، میشل پلاتینی، مارکو فان باستن و لیونل مسی، هفتمین بازیکن تاریخ است که می تواند از عنوانش در جوایز توپ طلا دفاع کند. او اکنون در کنار کرویف، پلاتینی و فان باستن که سه بار این جایزه را دریافت کرده بودند، قرار دارد و البته یک توپ طلا کمتر از لیونل مسی به دست آورده است.

تیم منتخب سال 2014 فیفا اعلام شد

تیم منتخب فیفا در سال 2014 اعلام شد که در آن سه بازیکن از تیم ملی آلمان که عنوان قهرمانی جام جهانی 2014 را کسب کرد حضور دارند. تیم منتخب سال 2014 فیفا به شرح زیر است:

دروازه‌بان: مانوئل نویر (بایرن مونیخ - آلمان)
مدافعان: سرخیو راموس (رئال مادرید - اسپانیا)، داوید لوئیز (چلسی/ پاری‌سن‌ژرمن - برزیل)، تیاگو سیلوا (پاری‌سن‌ژرمن - برزیل)، فیلیپ لام (بایرن مونیخ - آلمان)
هافبک‌ها: آنخل دی‌ماریا (رئال مادرید/ منچستریونایتد - آرژانتین)،‌ تونی کروس (بایرن مونیخ/ رئال مادرید - آلمان)، آندرس اینیستا (بارسلونا - اسپانیا)
مهاجمان: آرین روبن (بایرن مونیخ - هلند)، لیونل مسی (بارسلونا - آرژانتین) و کریستیانو رونالدو (رئال مادرید - پرتغال)

یواخیم لو بهترین مربی سال شد

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان عنوان برترین مربی سال دنیا را به خود اختصاص داد. یواخیم لو در مراسم انتخاب برترین‌های سال فوتبال جهان به عنوان بهترین مربی سال دنیا معرفی شد و جایزه خود را از اوتمار هیتسفلد سرمربی تیم ملی سوئیس دریافت کرد. یواخیم لو به همراه تیم ملی آلمان قهرمانی جام جهانی 2014 برزیل را کسب کرد. وی دو رقیب به نام‌های دیه گو سیمئونه و کارلو آنچلوتی داشت.

رالف کلرمان بهترین مربی سال زنان شد
کلرمان که ولفسبورگ را به عنوان قهرمانی اروپا رساند در بخش فوتبال زنان بهترین مربی سال شد.
رالف کلرمان سرمربی تیم فوتبال زنان ولفسبورگ آلمان که این تیم را به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در بخش زنان رساند به عنوان برترین مربی سال در بخش زنان شناخته شد.

جایزه فرانس پوشکاش به خامس رودریگز رسید

بازیکن جوان تیم ملی فوتبال کلمبیا جایزه گل سال 2014 را به خود اختصاص داد. خامس رودریگز بازیکن جهان تیم ملی کلمبیا عنوان بهترین گل سال 2014 میلادی را به خود اختصاص داد. این بازیکن جایزه یاد شده را به خاطر گلی که وارد دروازه تیم اروگوئه کرده بود به خود اختصاص داد. رابین فن پرسی و استفانی روچه دیگر رقیبان وی برای کسب جایزه فرانس پوشکاش بودند.

راي کي‌روش و نکونام به نامزدهاي توپ طلا
سايت فيفا آراي سرمربيان و کاپيتان‌هاي تيم‌هاي ملي به سه نامزد نهايي کسب توپ طلاي فيفا در سال 2014 را اعلام کرد. به دنبال معرفی شدن کریستیانو رونالدو به عنوان برنده توپ طلای فیفا در سال 2014، سایت فیفا آرای مربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی را که در فرآیند رأی‌گیری برای انتخاب برترین بازیکن جهان حق رأی داشتند، منتشر کرد.

براساس جدولی که سایت فیفا از آرای رأی‌دهندگان منتشر کرده است، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران به ترتیب به هموطن خود کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و مانوئل نویر رأی داده است. جواد نکونام هم دقیقاً همین انتخاب را داشته است و ستاره پرتغالی رئال مادرید را به عنوان گزینه اول، مهاجم آرژانتینی بارسلونا را به عنوان گزینه دوم و دروازه‌بان آلمان بایرن مونیخ را به عنوان سومین گزینه خود انتخاب کرده است.