کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مواضع ضد فسادشان هم سیاسی است

25 دی 1393 ساعت 0:21

گروه سیاسی: در حالی که الیاس نادران همچنان بر وقوع تخلف و فساد در دولت به بهانه شائبه برداشت 4 میلیارد دلاری اصرار دارد، همکاران او در کمیسیون برنامه و بودجه معتقدند این مواضع سیاسی است و منطق اقتصادی ندارد.


به گفته سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه، الیاس نادران یکی از دو نفری بوده که در این کمیسیون به گزارش برداشت از صندوق توسعه ملی رای نداده است. گزارشی که در حقیقت حکم تبرئه دولت است. به گزارش خرداد، روز دوشنبه همزمان تریبون مجلس جایی برای تبرئه دولت بود و هم برای متهم کردنش. آن هم در یک پرونده واحد؛ برداشت 4 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی. الیاس نادران در حالی همچنان دولت را متخلف می‌داند که گزارش کمیسیون برنامه و بودجه چیزی کاملا متفاوت با این می‌گوید. روز دوشنبه سخنگوی این کمیسیون در جریان قرائت گزارش یاد شده تاکید کرد که دولت تخلفی در این زمینه نداشته است.

غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه بعد از جلسه علنی دوشنبه در رابطه با تناقض آشکار سخنان نادران و گزارش کمیسیون گفت: «برای پیگیری بحث صندوق توسعه ملی در مجلس، آنچه ملاک عمل است گزارش کمیسیون برنامه و بودجه است نه حرف‌های آقای نادران و معدودی از نمایندگان همسو با ایشان. در کل کمیسیون برنامه و بودجه فقط دو نفر به گزارش رای ندادند که آقای نادران یکی از آنها بود. بقیه اعضا این گزارش و نظر نهایی را تمکین کردند و اعتراضی ندارند.»

کاتب در پاسخ به این سوال که چه مبنایی باعث شده تا الیاس نادران بر چنین موضعی اصرار کند، توضیح داد: «آقای نادران هنوز برای اثبات مواضع خود در این موضوع مستند خاصی ارائه نکرده است. یعنی بر پایه همان اسناد قبلی که زمینه تهیه این گزارش شد و کمیسیون را به این نتیجه رساند که برداشتی انجام نشده و تخلفی صورت نگرفته، آقای نادران نظری کاملا مخالف را عنوان می‌کند.»

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه افزود: «آقای نادران حرفش این است که برداشت من از موضوع چنین است و با برداشت شما فرق دارد. با این حال بسیاری از مقامات دستگاه‌های نظارتی و تقریبا همه اعضای کمیسیون، البته به جز دو نفر، ‌کاملا عکس آقای نادران فکر می‌کنند.»

وی اضافه می‌کند: «ایشان به عنوان یک نماینده آزاد است تا حرف خود را بزند و نظرش را بگوید اما ما در کمیسیون، در چند مرحله مفصل با آقای نادران صحبت کردیم و به ایشان گفته شد اگر حرف و استدلال جدیدی دارد، آن را بیان کند تا شاید نظر بقیه هم عوض شود. اما هیچ استدلالی تا اینجا در کار نبوده است. در صحبت‌های آقای تاجگردون با ایشان هم نه استدلال جدیدی مطرح شده و نه سند جدیدی ارائه گردیده است.» کاتب با اشاره به پافشاری الیاس نادران بر روی این موضع می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم با این شیوه آقای نادران مقداری در این موضوع وارد سیاسی‌بازی شده‌اند و بحث بیشتر بحث رقابت جناحی است تا انجام وظیفه واقعی نظارتی.»

در همین حال، غلامعلی جعفرزاده، یکی دیگر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در همین رابطه می‌گوید: «آقای نادران از همکاران محترم بنده هستند اما من از ایشان یک سوال دارم که جوابش را هم نگرفته‌ام؛ آن همه انتقادی که ایشان و دوستانشان در سال‌های آخر به اقای احمدی‌نژاد داشتند و آن همه پرونده‌ای که در دادگاه علیه دولت آقای احمدی‌نژاد تشکیل شد را چرا پیگیری نمی‌کنند؟ چرا به اندازه سر سوزنی نگران آن موضوع‌ها نیستند؟»

وی می‌افزاید: «به هر حال مجلس، کمیسیون محترم، دستگاه‌های نظارتی، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و خیلی جاها نظر خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. اینکه اینقدر بر یک حرف پافشاری می‌شود، نمی‌تواند حداقل نشان از حسن‌نیت داشته باشد. به هر حال اگر سند جدیدی هست و اگر دلایل جدیدی کشف شده، کاش آقای نادران آنها را اعلام می‌کردند تا همه بدانند. اینکه بر اساس همان دلایل و مستنداتی که در چندین نهاد نظارتی به حکم برائت دولت تبدیل شده‌اند، ‌بیایید و نظری کاملا عکس بدهید، جای شک باقی می‌گذارد و از آن بوی سیاسی کاری می‌آید.»


کد مطلب: 66329

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/66329/مواضع-ضد-فسادشان-هم-سیاسی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir