به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۶۶۶۲۹
سیاست دولت، قانونگرایی و مبارزه با فساد است

شماره امروز اطلاعات دریک نگاه؛ 28 دی

گروه سیاسی: سیاست دولت، قانونگرایی و مبارزه با فساد است،هیچگاه جمعیت کشور متناسب تر از امروز نبوده است و رونمایی از 349 اثر تاریخی ـ فرهنگی بازگردانده شده به کشور در موزه ملی خبرهای روزنامه اطلاعات در شماره روز یکشنبه محسوب می شود.
شماره امروز اطلاعات دریک نگاه؛ 28 دی
این روزنامه تیتر یک را با عنوان سیاست دولت، قانونگرایی و مبارزه با فساد است، اختصاص داد و نوشت: سیاست دولت، عمل به قانون و مبارزه با فساد است و دولت در تمام زمینه ها عملکرد پشت درهای بسته را نه مطلوب و نه به نفع می داند. دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری دیروز در چهل وسومین جلسه هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی سراسر کشور با اشاره به این مطلب درباره پرونده بابک زنجانی گفت: موضوع این است که این فرد چگونه وارد سیستم شده و اگر مشخص نشود، ممکن است افراد دیگری وارد شوند. وی با اشاره به موضوع ورود برخی افراد و وضع سیاست های نادرست که منجر به اتفاقات بدی در اقتصاد کشورشد، گفت: در سال 90 گفته شد که بخش خصوصی در فروش نفت ورود پیدا کند، ولی معلوم نشد چرا به اعضای رسمی اتاق بازرگانی نفت را ندادند تا آنها بفروشند، اما یک مرتبه یک جوان را وارد سیستم فروش نفت کردند و 2 میلیارد و 700 میلیون دلار نفت را در اختیار او گذاشتند. وی گفت: اعضای این دولت دیگر دنبال هوا و هوس پست نیست و با تمام توان و آبرویمان آمده ایم تا مشکل حل شود و قرار هم نیست ملاحظه کسی را بکنیم.

روزنامه اطلاعات با برجسته کردن موضوع هیچگاه جمعیت کشور متناسب تر از امروز نبوده است، نوشت: دکتر محمد جلال عباسی شوازی، رییس گروه جمعیت شناسی دانشگاه تهران و رییس موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور هم با بیان این که دهه شصتی ها به وضعیتی رسیده اند که بیشترین جمعیت کشور را تشکیل می دهند به خبرنگار اطلاعات گفت: در تاریخ تحولات جمعیتی ایران ساخت جمعیتی متناسب تر از وضعیت حاضر نداشته ایم و نخواهیم داشت. جمعیت فعلی جوان است و این افراد می توانند به طور بالقوه سرمایه عظیمی برای کشور باشند. او با بیان این که این جمعیت جوان، تحصیلکرده و آماده به کار است گفت: اگر از این پتانسیل استفاده شود، جوان ها می توانند دورانی طلایی کشور ما را رقم بزنند.

این روزنامه با انعکاس موضوع رونمایی از 349 اثر تاریخی ـ فرهنگی بازگردانده شده به کشور در موزه ملی، نوشت: رییس جمهوری در آیین رونمایی از 349 اثر تاریخی - فرهنگی ایرانی بازگردانده شده از بلژیک در محل موزه ملی ، آثار و میراث فرهنگی را چراغی برای معرفی گذشته های دور یک ملت دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه هایی که آثار تمدنی ملت ایران را به نمایش می گذارد، می تواند بسیاری از ایران هراسی ها را رفع کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی اظهار داشت: این آثار تاریخی، امروز ما را به گذشته دور متصل می کند و بیانگر شیوه زندگی و تمدن بزرگ ایران است که معرفی آن بسیار اهمیت دارد.

تظاهرات یکپارچه مسلمانان جهان در محکومیت هتک حرمت ساحت پیامبر(ص)، تیتر دیگر روزنامه اطلاعات است. مسلمانان سراسر جهان با برگزاری تظاهرات و تجمعات مختلف اعتراض خود را نسبت به بازنشر کاریکاتورهای توهین آمیز درباره پیامبر اکرم (ص) در مجله فرانسوی شارلی ابدو اعلام کردند. در پی بازنشر تصاویر اهانت بار به ساحت پیامبر اکرم(ص) در مجله طنز شارلی ابدو، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که این سازمان به صورت جدی در صدد شکایت از شارلی ابدو است. ایاد مدنی تصریح کرد که این سازمان درصدد است تا قوانین مربوط به آزادی بیان و اصول و چارچوب های آن را که در فرانسه و اروپا اجرا می شود، مورد بررسی قرار دهد و این اقدام مقدمه ای برای اتخاذ گام های بعدی و پیگرد قضایی علیه این هفته نامه فرانسوی است.

این روزنامه با انتخاب موضوع بهبود کیفیت سوخت، عامل اصلی کاهش آلودگی هوا است، نوشت: رییس ستاد محیط زیست و اقتصاد پایدار شهرداری تهران از بهبود 11 درصدی وضع آلودگی هوا در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال تعداد روزهای سالم به مراتب بیشتر از سال های گذشته باشد. محمد علی شاعری با اشاره به کاهش روزهای آلوده تهران ، به بیان دلایل این موضوع پرداخت و گفت: قطع ورود ریزگردها از کشور عراق، بهبود کیفیت سوخت و افزایش پایداری هوا، برخورد با خودروهای متخلف توسط نیروی انتظامی و شهرداری در محدوده طرح ترافیک، بهبود رفتارهای شهروندی و برخورد با صنایع آلاینده همگی از عواملی هستند که سبب افزایش تعداد روزهای سالم و پاک در سال جاری شده است.