به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۱
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۶۶۷۵۶
يك فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

۸ درصدي‌ها به اندازه آرايشان صحبت بکنند

گروه سیاسی: يك فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو حزب اعتماد ملی، درباره سخنان اخیر اصولگرایان مبنی برعدم موفقیت اصلاحات بعد از همایش سراسری اصلاح‌طلبان گفت: از نظر روان‌شناسی سیاسی وقتی اصولگرایان این سخنان را به زبان می‌آورند مشخص است که به شدت ترسیده‌اند. آن‌ها در انتخابات 92 در حالی شکست خوردند که اصلاح‌طلبان با دست و پای بسته در آن به پیروزی رسیدند.
۸ درصدي‌ها به اندازه آرايشان صحبت بکنند
دکتر فیاض زاهد، بزرگ‌ترین اتفاق همایش سراسری اصلاح‌طلبان را امکان برگزاری و جمع‌شدن مجدد اصلاح‌طلبان بعد از 6 سال دانست و به سايت «آفتاب» گفت: سالیان سال ایجاد چنین اتفاقی ناممکن بود و اصلاح‌طلبان به دلیل اعمال شرایط امنیتی حتی امکان برگزاری جلسات کوچک هم نداشتند. اینکه توانستند در نقطه‌ای جمع شوند، علی‌رغم ایرادات کوچکی که وجود داشت؛ همانند نحوه برگزاری، سخنانی که مطرح شد و پیام آخر همایش، نکته حائز اهمیتی است.

وی در ادامه افزود: از دستاوردهای مهم برگزاری این اجلاس، بازگشایی راهی است که اصلاح‌طلبان بتوانند در چهار چوب قانون و در دل اصولی که مورد پذیرش نظام جمهوری اسلامی است، فعالیت کنند و به تببین اندیشه‌های خود بپردازند آن هم به عنوان یکی از ارکان اصلی شکل‌دهنده کنش‌های سیاسی در ایران. بنابراین فکر می‌کنم دولت تدبیر و امید موجب شد تا اصلاح‌طلبان قدم مهمی را در راستای مواجه با مساله انتخابات مجلس بردارند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: بزرگ‌ترین پیام همایش سراسری اصلاح‌طلبان، این بود که این گروه بزرگ سیاسی توانستند مجددا هویت سیاسی خود را از نظر شکلی نشان دهند چراکه از نظر ماهوی قوی‌ترین جریان سیاسی هستند. اما به دلیل مشکلاتی که در دولت نهم و دهم برای آنها ایجاد شد این امکان وجود نداشت تا آن‌ها در مکانی جمع شوند و به بیان نقطه‌نظرات خود بپردازند. برگزاری این نشست فرصت بسیار مطلوبی ایجاد کرد برای آسانتر کردن راه نشست‌های بعدی و برداشتن سنگ‌های مسیر پیش‌رو.

زاهد با اشاره به سخنان بادامچیان و سایر اصولگرایان مبنی بر عدم شانس اصلاح‌طلبان در انتخابات خاطرنشان کرد: ما انسان‌ها گاهی اوقات رویاها و خواست‌های قلبی‌مان را به زبان می‌آوریم با توجه به این که می‌دانیم با واقعیت‌ها سازگاری ندارند. مثل آدمی می‌ماند که در شب در قبرستان از شدت ترس شروع کند به بلندبلند آوازخواندن! فکر می‌کنم که صحبت‌های اخیر آقای بادامچیان و دوستانشان به خصوص پروپاگاندای جبهه پایداری، نشان‌دهنده‌ی این است که از جریان اصلاح‌طلبی به شدت وحشت دارند.

این عضو حزب اعتماد ملی تاکید کرد: این موضوع بسیار روشن است حالا که دولتی نزدیک به اصلاح‌طلبان روی کار آمده و خیلی از شخصیت‌های آن‌ها در کابینه دکتر روحانی نقش‌آفرینی می‌کنند و فضای امنیتی به یک فضای سیاسی تبدیل شده است، بدون تردید گوی و میدان در دست اصلاح‌طلبان است. چرا که افکار عمومی به این نتیجه رسیده است که با روش‌های افراطی و قهر با جامعه جهانی کشور به جایی نخواهد رسید و شرایط کاملا به نفع اصلاح‌طلبان است.

وی افزود: شاید اصولگرایان بر این باورند که شورای محترم نگهبان فقط لیست اصولگرایان را تایید می‌کند و افراد خارج از این لیست تایید نخواهند شد مانند یک مسابقه دو میدانی که داور، اول بازی تمام دونده‌های کشورهای دیگر را کنار بگذارد و به کشور میزبان بگوید حالا بدوید. این فعال سیاسی اضافه کرد: من مطئنم شورای نگهبان دست به چنین رویکردی نخواهد زد و حداقل فضا را به نیروهای مستقل و اصلاح‌طلب خواهد داد. اصلاح‌طلبان نشان داده‌اند که اگر کوچکترین دریچه‌ای وجود داشته باشد که بتوانند عرض اندام کنند، مردم آن‌ها را ترجیح خواهند داد.

زاهد بااشاره به صحبت‌های اخیر اصولگرایان بعد از همایش اصلاح‌طلبان درباره ایجاد یک دوم خرداد دیگر، گفت: واقعیت این است که نان بسیاری از این جریانات در بحرانی‌نشان دادن شرایط کشور است. چون آنها در عرصه عمل سیاسی و رفتار معقول و قانونی جای پایی ندارند. آنها در بهترین حالت با همه‌ی دوپینگ‌هایی که انجام می‌دهند هشت درصد از آرای رای دهندگان را در اختیار دارند و این طنز تاریخ است که با در اختیار داشتن هشت درصد آرا، به جای صد در صد صحبت می‌کنند. وی در پایان گفت: واضح است که اصولگرایان در همه انتخابات‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون هر گاه که انتخابات به صورت قانونی و منصفانه برگزار شده، بازنده بوده‌اند و خواهند بود.

ميهن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۱:۲۶
راستش من زياد به انتخابات اينده مجلس اميدوار نيستم. بعيد ميدونم شوراي نگهبان اجازه برگزاري ي انتخابات ازاد رو بده. انتخابتي كه مردم بتونن واقعا به كسي كه دوست دارن راي بدن نه كسايي كه اقايون ميخوان به زور بفرستن تو مجلس (280563)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۱:۲۶
اصولگرایان با عمل خود، اصولگرایی را به افراطی گری معنی کردند و دیگر جایگاهی در بین ملت ندارند. دست آورد آنان چیزی جز فلاکت، فقر، تحریم و انزوا، رانت خواری، پاشیده شدن اقتصاد و اختلاس و...... برای مردم نبوده است. (280564)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۱:۵۰
آقای زاهد از فرمایشات منطقی شما سپاسگذارم و من هم تایید میکنم. (280578)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۳:۱۲
خیلی خودتون رو دست بالا گرفتین نامزد شما که کمتر از 7 در صد بود و مجبورش کردین انصراف بده و روحانی هم که تا حالا نگفته من اصلاح طلبم تو انتخابات مجلس بهتون نشون میدیم (280634)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۳:۳۳
آقای بادامچیان راست میگوییدشورای نگهبان به همه نامزدهاصلاحیت دهدآنوقت معلوم میشوندمردم کی رامیخواهند کی رانه ؟؟؟ (280656)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۴:۰۳
زنده باد خاتمی
زنده باد اصلاحات (280677)
آزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۵:۰۵
و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون
الا انهم هم المفسدون و لکن لا یشعرون(سوره بقره11 و 12)
آن کس که نداند و نداند که نداند، در جهل مرکب ابدالدهر بماند.
طرح مسئله: اصلاح طلبی = اصولگرایی=>بازی قدرت؟؟؟؟؟؟
اثبات(دقت کن):
هاشمی=اصولگرایی
خاتمی=اصلاح طلبی
خاتمی=وزیرارشاد دولت هاشمی
مهاجرانی=رییس طرح ابقای هاشمی برای دور سوم ریاست جمهوری کشور در مجلس
مهاجرانی=وزیر ارشاد دولت خاتمی
=> خاتمی = هاشمی = مهاجرانی = اصلاح طلبی = اصولگرایی !!!!! (280730)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ۱۷:۱۶
متاسفانه هنوز نمیدانند که 8% هم نیستند و باید از زبان طیف خود یا از زبان 5% باید صحبت کنند . (280853)