به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۶۶۸۵۰
پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید

پیام دو کلمه‌ای حسن نصرالله به اسرائیل

اسرائیل نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورد
گروه بین الملل: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی دوکلمه‌ای به صهیونیست‌ها هشدار داده و اعلام کرده است "پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید."
پیام دو کلمه‌ای حسن نصرالله  به اسرائیل
پس از حمله روز گذشته نظامیان صهیونیست به عناصر مقاومت و حزب‌الله در بلندی‌های جولان، امروز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به صهیونیست‌ها تنها به این بسنده کرد که: "جهزوا ملاجئکم!" (پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید) به گزارش ایسنا، این پبام که بدون هیچ توضیحی و به دو زبان عبری وعربی با عکسی از دبیرکل حزب‌الله بر روی خروجی سایت شبکه المنار قرار گرفته، در واقع اعلام جنگ نصرالله به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

پاسخ حزب‌الله قطعی است... اما کی و چگونه؟

رژیم صهیونیستی هنوز به طور رسمی مسئولیت حمله به اعضای حزب الله در منطقه قنیطره سوریه در نزدیکی مرز با فلسطین اشغالی را برعهده نگرفته اما به رسانه‌های خبری خود اجازه داده است تا آنچه که مقامات اسرائیلی جرات صحبت از آن را ندارند، بیان کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المنار، مقامات سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی از رویارویی با نیروهای حزب الله و حمله‌ای احتمالی که هنوز شدت و روش آن را نمی‌دانند اظهار نگرانی و وحشت کرده‌اند و رسانه‌های خبری نیز در پی این حمله از وخیم‌تر شدن اوضاع و نگرانی‌های پس از آن حمله احتمالی حزب الله صحبت می‌کنند.

کارشناسان نظامی و ارتش رژیم صهیونیستی ارزیابی کردند که حزب الله به زودی نسبت به این حمله واکنش نشان خواهد داد و ارتش تل آویو باید منتظر روزهای سخت و نگرانی‌های بیشتری باشد و به طور بی‌سابقه‌ای به حالت آماده باش کامل درآید.

کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی در ارزیابی‌های خود نسبت به واکنش حزب الله به این حمله اظهار کردند که نیروهای مقاومت این حمله را بدون پاسخ نخواهند گذاشت و به طور یکسان پاسخ اسرائیل را خواهند داد امری که رژیم صهیونیستی را واداشته تا در پیامی بازدارنده به حزب الله پیشنهاد دهد که اقدام تحریک آمیزی را علیه اسرائیلی‌ها انجام ندهد.

رسانه‌های عبری زبان تل آویو نیز از ترس و وحشتی که بر ساکنان شهرک‌های واقع در جولان و الجلیل چیره شده خبر دادند چرا که آنان نگران پیامدهای حمله حزب الله هستند. امری که فرماندهی نظامی رژیم صهیونیستی را واداشته تا به خاطر آرامش ساکنان این مناطق مدام اعلام کند که هیچ خطری متوجه شهرک‌ها نیست.

فرماندهی نظامی رژیم صهیونیستی در پی نگرانی شهرک‌نشینان این مناطق خواسته تا منتظر دستورات مسئولان امنیتی در شهرک‌ها باشند و منازل خود را ترک نکنند. در همین راستا موشه یعالون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک رادیوی اسرائیلی از پرداختن به این مساله طفره رفت و گفت که نمی‌خواهد در این باره هیچ حرفی بزند.

وی در ادامه سخنانش به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت: دو روز پیش شنیدیم که نصرالله اعلام کرد نیروهایش در مطنقه جولان نیستند و آیا او می‌تواند توضیح دهد که چه اتفاقی پیش آمده است؟ هنوز هیچ موضع رسمی از سوی مقامات اسرائیلی در خصوص این حمله اعلام نشده و تنها سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ضمن طفره رفتن از این مساله و عدم تکذیب آن اعلام کرد که نمی‌خواهیم اظهارات خود در این باره را مطرح کنیم.

رسانه‌های عبری زبان در اشاره به اقدامات بازدارنده مقامات اسرائیلی اعلام کردند که یک منبع نظامی بلند مرتبه به حزب الله هشدار داده تا اقدامات تحریک آمیز و واکنشی علیه اسرائیل انجام ندهد. این منبع نظامی اعلام کرد که اگر حزب الله تلاش کند اسرائیل را کنار بزند و علیه آن حمله‌ای انجام دهد خود را به خطر خواهد انداخت و اگر هم قصد حمله دارد تنها با ارتش اسرائیل رو به رو شود و با شهرک نشینان کاری نداشته باشد.

این منبع نظامی اسرائیلی هشدار داد در صورتی که حزب الله به سمت شهرک‌ نشینان موشک شلیک کند، اسرائیل نیز پاسخ جدی و سختی خواهد داد. پس بهتر است که حزب الله قبل از هر گونه اقدامی به خوبی فکر کند. رسانه‌های عبری زبان در پی این حمله در شبکه‌های خبری مختلف به مساله واکنش قریب الوقوع حزب الله و زمان و مکان آن پرداخته‌اند و اعلام کردند که اسرائیل برای حزب الله خط قرمزهایی ترسیم کرده است و از واکنش حزب الله نگران است.

رسانه‌های خبری به ارزیابی حمله احتمالی حزب الله پرداخته‌اند که آیا این حمله در مرز با سوریه است یا داخل مزارع شبعا در لبنان؟ اما سوالی که هم اکنون بسیار حائز اهمیت است این است که آیا واکنش حزب الله به این حمله بسیار شدید و بی‌سابقه خواهد بود و آتش جنگ را شعله ور می‌کند؟ و اینکه نصرالله چگونه پاسخ این حمله را می‌دهد.

از سوی دیگر یکی از تحلیل‌گران اسرائیلی یکی از شبکه‌های تلویزیونی تل آویو اظهار کرد: حزب الله توانایی این را دارد که حمله بسیار سختی علیه اسرائیل ترتیب دهد و بیانیه منتشر شده از سوی حزب الله نشان می‌دهد که نیروهای مقاومت در مقابل این اتفاق کوتاه نخواهند آمد و پاسخ اسرائیلی‌ها را خواهند داد. امری که ارتش اسرائیل را واداشته تا نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورد.

مقتدی صدر: شهادت "جهاد مغنیه"‌ آغازی برای زوال اسرائیل

رهبر جریان صدر عراق ضمن تسلیت شهادت پسر عماد مغنیه، از فرماندهان سابق حزب‌الله لبنان تصریح کرد: شهادت پسر عماد مغنیه آغازی برای زوال اسرائیل است.
مقتدی صدر، در بیانیه‌ای شهادت جهاد مغنیه، پسر عماد مغنیه را به حزب الله لبنان تسلیت گفت و تاکید کرد: ما خبر شهادت جهاد مغنیه، یکی از مبارزان مقاومت را که پسر عماد مغنیه افتخار مقاومت است، شنیدیم. وی مسیر جنگ و مقاومت در برابر اسرائیل را روشن خواهد کرد همانطور که پدرش چراغ راهی برای تمامی اعضای مقاومت بوده است. وی افزود: از خدا می‌خواهم تا شهادت این مبارز را آغازی برای نابودی اسرائیل و ارتش ظالم آن قرار دهد و امنیت و امان را در لبنان حفظ کند.