به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۲
 
۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۶۷۱۳۰

سئوالات زیباکلام از افراطيون درباره ظریف

گروه سياسي_ رسانه ها: صادق زیباکلام در روزنامه شرق نوشت: کندن تابلوی نام خیابان نوفل‌لوشاتو و آتش‌زدن پرچم فرانسه در تظاهرات مقابل سفارت این کشور در تهران، این پرسش ساده را در ذهن ایجاد می‌کند که ما علیه چه کسی و چه چیزی تظاهرات می‌کنیم؟ آیا اقدام ناپسند هفته‌نامه «شارلی‌ابدو» طرف اعتراض ماست یا دولت و ملت فرانسه؟ یا همه اینها فرصتی است برای سرزنش کلی غرب؟
سئوالات زیباکلام از افراطيون درباره ظریف
واقعیت آن است که هم دولت کشور مذکور و هم سایر رهبران اروپا، میان کشتار نویسندگان نشریه مذکور از یک سو و توهین به مقدسات مسلمانان از سوی دیگر، یک حد کاملا روشن ترسیم کرده‌اند. البته در برخی موارد هم چنین نبوده است که حتما مورد اعتراض ماست.اما برخی جریانات سیاسی داخل کشور، بدون درنظرگرفتن این ملاحظه، موج گسترده‌ای علیه مجموعه اروپا و آمریکا به راه انداخته‌اند. موضوع آنگاه جالب می‌شود که برخی معترضان، وزیر خارجه خودمان را هم بی‌نصیب نگذاشتند که چرا در آن بحبوحه به کشور فرانسه سفر کرده است؟ گویی دکتر ظریف برای تعطیلات یا مرخصی سالانه‌اش با خانواده به پاریس و سواحل جنوب فرانسه سفر کرده است! ١٧ماه است که دکتر ظریف و تیم مذاکره‌کننده ایرانی بدون اغراق بعضا به‌صورت شبانه‌روزی برای بهبود شرایط دیپلماسی و تدبیر در مذاکرات هسته‌ای تلاش می‌کنند؛ کاری که اگر یک‌صدم آن در هشت‌سال احمدی‌نژاد صورت گرفته بود شاید امروز این میزان مشکلات و معضلات میان ایران و طرف‌های مقابل بر جای نمانده بود که گفت‌وگو پیرامون تک‌تک آنان، ساعت‌ها زمان مذاکرات را به خود اختصاص دهد.

در راستای آن تلاش‌ها و براساس برنامه قبلی با توجه به فشرده‌بودن و سرعت ثانیه‌ها تا ضرب‌الاجل تیر‌ماه، ایشان ناگزیر می‌شود به اروپا و از جمله فرانسه سفر کند. اما بلافاصله برخی افراد خاص، ایشان را مورد هجمه قرار دادند که چرا نکته‌سنجی، ظرافت و حساسیت به خرج نداده و در شرایطی که آن هفته‌نامه مرتکب عمل ناشایست شده، به این کشور اروپایی رفته است؟ گویی آن تصویر مذموم و موهن را، دولت فرانسه کشیده و مدیرمسوول شارلی‌ابدو هم وزیر خارجه آن کشور بوده است! مسوول‌دانستن دولت و مقامات فرانسه، برای عمل ناپسندی که یکی از هفته‌نامه‌های آن کشور انجام داده بوده به کنار، گناه بعدی ظریف آن بود که چرا در آن اوضاع و احوال با جان کری قدم زده است؟ به نظر می‌رسد معترضان تصور کرده بودند وزرای خارجه دو کشور برای پیاده‌روی و لذت از هوای مفرح اروپا، قدم‌زدن را انتخاب کرده بودند.

شاید اگر دکتر ظریف هم به شیوه برخی افراد و رسانه‌های داخلی عمل می‌کرد، حالا از دید آنان قهرمان ملی شده بود. خیلی هم اهمیت نداشت که در بلندمدت، چه هزینه‌هایی را باید برای این عمل می‌پرداخت. یا اگر آقای ظریف زمانی که برای ملاقات با مقامات اروپایی و آمریکایی به پاریس رفته بود، همانجا یک نشست خبری ترتیب می‌داد و اعلام می‌کرد سفر به پاریس را ناتمام گذاشته و به ایران بازمی‌گردد، امروز باز هم قهرمان آن گروه شده بود.

اهمیتی هم نداشت که چه اثری روی ١٧ماه مذاکره با طرف‌های غربی می‌گذارد. سال‌هاست برخی افراد برای اقدامات خود، لزومی به پاسخگویی نمی‌بینند و تبعات رفتارهای آنها در سیاست خارجی و رفتن دود آن به چشم کشور، نه مهم بوده و نه مطرح. همان‌طور که سه‌سال پیش به سفارت انگلستان در تهران حمله کردند و سنگی را در چاه انداختند که هنوز بعد از گذشت این سال‌ها و با وجود تلاش‌های بسیاری از سوی تهران و لندن، همچنان در ته چاه مانده است.

خوب است این افراد یک‌بار هم شده، در این حوزه صداقت به خرج دهند؛ اگر قرار است که به هر عنوانی بر سر راه مذاکرات هسته‌ای سنگ‌اندازی کرده و علاقه ندارند کلاف پیچیده‌ای که یک‌دهه است بخشی از توان کشور را مصروف خود ساخته باز شود، امری است جدا. اما اگر قرار است این کلاف گشوده شود اینکه به جای کمک، هر روز جبهه‌ای را مقابل «تیم مذاکره‌کننده نظام» بگشایند و بهانه‌ای را علم کنند و بر سر ظریف و همکارانش فرود آورند، نه به سود آنان است و نه به سود مصالح و منافع ملی. اعتراض علیه بی‌حرمتی نسبت به اعتقادات دینی بیش از یک‌میلیارد مسلمان، امری است که وزارت خارجه ایران هم با قدرت و صراحت انجام داد و همه باید چنین کنند. تشخیص امور و موضع‌گیری بجا با رعایت شأن دیپلماتیک اما حتما با شعار و رفتارهای غیردیپلماتیک، تفاوت جدی دارد.

گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۱:۵۸
اگه ظریف نتونه مشکل ایران را ازراه دیپلماتیک حل کنه در تاریخ ,از افراطیون به عنوان . . . گروه در طول تاریخ یاد خواهد شد (281790)
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۴:۵۱
آقای ظریف به تنهایی نمیتونه مشکلات خارجی ما رو حل کنه که لازمه ی حل بسیاری از مشکلات داخلی هستش ایشون نیاز به کمک و یاری بیشتر ما دارن ، اونم با حمایت های ماها شاید امکان پذیر باشه ، این کار ظریف باید میلیونها لايک بخوره تا بفهمن تنها نیست و مردم پشت ايشونن ، اگر اهمیتی داریم و نظرمون مهمه (281887)
عاشق مبارزه با اسرائیل هستم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۵:۴۶
آقای ظریف نمی تواند از خطوط قرمز نظام عبور کند . عبور از خطوط قرمز نظام برای او و تیم روحانی عواقب وخیمی دارد.
انرژی هسته ای و نابودی اسرائیل آرمان ماست. (281920)
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۸:۱۶
آقای ظریف نماینده تمام مردم ایران هستن نه سمتهایی که هست سال گذشته کشورت به بیراهه بردید (281972)
منتظر رفتن شما
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۸:۲۰
چرا نمیرین؟ خیلی ها وقتی به چیزی اعتقاد دارن بدون سروصدا و شعار و گرفتن پول و ایجاد زحمت برای بقیه مردم، به اعتقادشون عمل می کنن. شما اگر برین فکر کنم هم خودتون خوشحال بشید هم ما. (281974)
عاشق مبارزه با اسرائیل هستم
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۸:۴۴
نه شما باید از کشور بروید . اگر نمی توانید قوانین و خطوط قرمز را رعایت کنید چمدان خود را بسته و بروید .
بروید استرالیا ، گه گاهی هم بروید تیم ملی را تشویق کنید آنجا. (281985)
منتظر رفتن شما
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۳:۲۸
من که ننوشتم عاشق رفتن به استرالیا. شما می خواهید با اسرائیل مبارزه کنید، جاش اینجا نیست. مشکل شما و همفکراتون اینه که دود کارهای اشتباهتون میره تو چشم مردم، مردمی که فقط آرامش می خوان، با هیچ کس سرجنگ ندارن، نمی خوان تو یک ماه ارزش دارایی شون بشه یک سوم، نمی خوان به خاطر نمی دونم چی هسته ای، تمام زندگی شون تعطیل بشه. اینقدر شعار و شعار و شعار به کجا رسید همش میگید مستضعفان، به جز افزایش مشتضعفان چه کردید؟ (282149)
تبریزلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۰:۱۲
آقای عاشق مبارزه با اسرائیل!
1- چرا خانه نشسته ای؟ الان تو باید در سوریه می بودی مثل، آن مردانی که مردانه رفتند و شهید شدند بی آنکه لاف بزنند. که قدر آن مردان را ملت می دانند.
2- خطوط قرمز نظام را نه شما و نه امثال شما تعیین نمی کنید.
3- خطوط قرمز نظام را رهبری، ملت و به واسطه ملت رئیس جمهور تعیین و ترسیم می کنند.
4- وقتی مقام معظم رهبری گروه مذاکره کننده را تأیید و آنان را فرزندان انقلاب می نامد چرا شما از رهبری هم عبور می کنید. آیا عبور از خط و راه رهبری عبور از خط قرمز نظام نیست؟ (282043)
عاشق مبارزه با اسرائیل هستم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۲:۵۶
مبارزه با هم پیمانان اسرائیل در داخل ایران ، کمتر از مبارزه در خط مقدم نیست .کسانی که با قدم زدن در کنار کری ، خون شهدا را پایمال می کنند نمی خواهد از مبارزه دم بزنند .
شما که برای یک کلمه حرف رئیس جمهور آمریکا غش می کنید نمی خواهد به بنده توصیه کنید به خط مقدم بروم.
رهبری گفتند به مذاکرات خوشبین نیستند و تا هر وقت می خواهند مذاکره کنند.
من هم گفتم ظریف و امثال او نمی توانند خطوط قرمز را زیر پا بگذارند چون ما نخواهیم گذاشت.
در ضمن عبارت (من عاشق مبارزه با اسرائیل هستم نام یک کمپین است . (282135)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۲:۲۱
سلام دوست عزیز
آرمان شیعه ی حقه در زمان غیبت فقط و فقط ظهور حضرت حجت هست و لاغیر. (282105)
ايلاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۳:۴۸
تو اصلا ميدوني انرژي هسته اي خوردنيه يا پوشيدني؟؟؟ (282167)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۳:۵۷
جناب ، فعلا يكي از كساني كه سنك اندازي مي كند تا مذاكرات به سر انجام نرسد نتانياهو مي باشد!!!!! ومخالفان داخلي مذاكرات وإسرائيل در يك خط حر كت مي كنند!!!! (282175)
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۲:۲۶
مگر پیامبر اکرم(ص) به سران حکومتهای بزرگ نامه ننوشت اصل مذاکره با هر شکلی + است و تندروها و منتقدین بی منطق فقط عینک جناحی دارند (282110)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۱۷
جناب دکتر: این جماعت اگر میخواستن برای منافع ملی کاری بکنن ٨ سال وقت داشتند و همه دیدیم که تنها چیزی که برایشان مهم نبود منافع ملی بود. البته حقم دارن زیرا برنامه ای برای بهبود اوضاع کشور نداشتند و ندارند. بفرموده امام ره، اینا عرضه مدیریت یک نونوایی رو ندارند چه برسه که برای دنیا برنامه داشته باشن یا اثرگذار باشند. (281802)
به همین سادگی!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۲۵
فکر می کنم دلیل اصلی کندن تابلوی نوفل لوشاتو این بود که دلواپسان فکر می کردن این همون شارلی هبدو است وتفاوت نوفل لوشاتو با شارلی هبدو را نمی دونستند! همین! (281808)
دیوار کج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۲۷
به هر حال حمله به سفارتخانه ها سنگ بناش از سال 58 وبا تایید همه دوستان و احتمالا" دشمنان انجام گرفت وتبدیل به یک فرهنگ انقلابی شد...... (281810)
!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۰:۰۱
حقشه تو تمام دنیا سفارتخانه های ما رو تسخیر کنن تا بفهمیم سفارتخانه یه کشور خاک اون کشور محسوب میشه!!!حتی ادب اعتراض هم نداریم!!!! (282038)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۲۸
براستی که اگر تندروها با افکار خاصشان نبودند الان وضع ما خیلی بهتر بود کاش ... (281812)
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۳۵
پاسخ افراطیون:
مرگ بر همه الا ما (281818)
آزرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۴۵
من کاری به این حرفها ندارم بعد از سالها وزیر امور خارجه ای داریم که میشود به او افتخار کرد (281821)
عباس
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۴۵
وحی هم که نازل بشه باز هم کارظریف بده.کارباند ما وهم مسلکها درسته (281822)
کلافه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۴۸
ای کاش یکبار برای همیشه کلیات برنامه هسته ای رو به رفراندم میزاشتن و نظر مردم را می پرسیدن تا این همه منافع ملی ما صرف خواست و دیدگاه یه عده معدود نشه (281824)
هموطن
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۵۱
درود بر ظریف و عقلانیت زیبا کلام (281826)
ر.س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۰۴
البته آقای دکتر قطعا این مطالب رو برای افراطیون نمینویسد چون بهتر میداند که گوش شنوایی در افراطیون وجود ندارد به هزاران دلیل .بنظرم آقای دکتر این مطالب رو برای اون 4 میلیون رای دهندکان به اقای جلیلی مینویسد تا آنها برانند که برروی دیوار چه کسانی یادگاری مینویسند (281829)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۰۵
حرف دل ما رو زدی دکتر (281830)
-------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۱۳
این تندروهای دلواپس دیگر برشی بین مردم ندارند (281834)
اسدیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۱۷
به نظرمن منتقدین اقای ظریف درمورد مذاکرات هسته ای منافع ملی برایشان دراولویت قرارندارد ومنافع جناحی و شاید منافع شخصی شان به خطر افتاده که اینگونه واکنش ها را از انان می بینیم (281837)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۲۲
عالی بود. ممنون. (281840)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۲۴
سلام ، اقای دکتر زیبا کلام !
من پاسخ سئوالات شما را میدهم و خطاهای شخصی مثل ظریف را میگویم :
ایشان بیش از حد معمول دیپلمات است و اصول دیپلماسی را بیش از انتظار میداند.
ایشان دیگر خیلی زیادی به دنبال منافع ملی است و به اشخاصی با تریبونهای پایه دار،اهمیت نمیدهد. ایشان زیادی با فرهنگ طرفهای مقابلش اشنا است و بازی انها را بلد است،لذا،مرتب به حریف کیش میدهد. و اساسا،روشی که ایشان در پیش گرفته،باعث میشود،حریف به فرهنگ و تمدن ایرانی پی ببرد،که این قضیه باب میل پایه دارهای داخلی نیست. خب،گناهی بالاتر (281843)
امير زائري اميراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۲۹
امام زمان بيا هنوز جبهه حق وباطل مرز شفّافي ندارد وطوفانهاي فتنه در جريان است گرد .غبار جاهليت،هوس،ميل و طمع،شهرت چهره حقيقت را پنهان نموده ،ريسمانهاي حق وباطل چنان در هم تنيده که شناخت آن بصيرت عميق ميخواهد اگر افراط در مبارزه كنيد،رشته هاي حقيقت را هم بريده اي وتفريط در آن به ميکروب هاي باطل فرصت رشد داده يد، بيا بصيرتمان ده وراه حق وباطل را به مانشان بده (281844)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۴۵
درود برصادق زیبا کلام
ودرود بردکتر ظریف
افراطیون فقط میخواهند حاشیه سازی درست کنند (281856)
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۴۶
فکر نکنم راه رفتن آقای ظریف با. آقای کری مشکلی داشته باشه ، مشکل اینجاست که رابطه با آمریکا نون خیلی ها رو آجر میکنه و شاید مردم به آرامش برسن و این واسه بعضیها خوب نیست چون اون موقع مردم ميتونن یکم اندیشه کنن ، و این اصلا واسه خیلی ها گران تمام ميشه (281858)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۴۸
اگر پرچم فرانسه را آتش زده اند بسیار اشتباه است. چرا باید همیشه یک مملکت جور ندانم کاری یه اقلیتی رو بده. از اشغال سفارت آمریکا تا انگلیس و شلوغ بازی جلوی سفارت فرانسه. انصافا خانم ها و آقایون پایدار و سلحشور و اصولی، کارهایی بکنید که فقط دودش تو چشم خودتون بره. چرا نمیرین با داعش بجنگین؟ چرا نمیرین تو سوریه یا لبنان بجنگین؟ بدون سرو صدا (281863)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۴:۰۵
طرف حساب ما دولت فرانسه است که از شارلی ابدو حمایت میکنه شما اینو متوجه نمیشید (281873)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۶:۱۹
شما فرانسه با ایران اشتبا گرفتی فرانسه کشوری دمکراتیک است دولت حق هیچ گونه دخالتی درکار رسانها ندارد (281936)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۲:۳۲
یعنی واقعا از نظر شما نظارت بر محتوای رسانه ها دخالت در کار اونهاست و خلاف دموکراسی؟؟؟؟
خب اگه یه روزی تو یه رسانه عکسهای خصوصی رئیس جمهور فرانسه و همسرش رو منتشر کنند هیچکس حق نداره اعتراض کنه چون خلاف دموکراسی است؟؟؟
میشه دموکراسی رو معنا کنی؟ (282116)
هموطن آذری
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۴:۱۷
برادر بزرگوار جناب آقای زیبا کلام باید این سخنان گهر بار را برای کسانی بگویید که به دببال مصالح ملی هستند نه به این افراطیون که بیشتر ملت میدانند و باور دارند که به دنبال منافع جناحی و حزبی بود هستند
از قدیم گفته اند نمی توانی کسی را که خودرا خواب زده است بیدار کنی (281880)
مردم
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۴:۳۲
سلام؛ نیت وهدف رفتارهای افراطیون برای همه مشخص است ولی کاش قدرت اجرایی درکشوروجودداشت که می توانست مانع استفاده از عنوان مــردم ،توسط این گــروهک افراطی شود. (281884)
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۴:۴۹
جناب آقای دکتر زیبا کلام، باید گفته های جنابعالی را که در بزنگاههای حساس، اینچنین عالمانه ،
دلسوزانه و روشنگرانه است را ستود.رحمت خداوند بر شما باد و نفوذ کلامتان روز افزون.انشا... (281886)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۵:۲۰
با سلام
از قول جناب سردار نقدی انتقادی به شیوه عمل دکتر ظریف شده بود. سوابق و تحصیلات سردار در مورد مسایل خارجی در حدی است که ایشان در این مورد نظر کارشناسی بدهند.؟ (281900)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۵:۲۳
افراطیون چه شیعه چه سنی، خود بیشتر باعث خدشه دار شدن نام اسلام و پیامبر مهربانی ها می شوند. (281901)
کاطمم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۵:۴۱
سواددیپلماتیک دلواپسان چیزی درحد همراهی با رییس. دولت مهرورز در اخرین سفرش به نیویورک است از اونا دیگه انتطاری بیشترازاین نمیره!!!! (281913)
م-ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۶:۲۶
واقعا تاسف باید خورد برای کسانی که پیشرفت و توسعه ما را در ارتباط با آمریکا و .... میدانند در حالی که توی این مملکت همه چیز هست ولی کسی نیست که بفهمه!!!!
مثل روز روشن است که هیچگونه حاصلی از این مذاکرات جز ذلت نصیب ما نخواهد شد و خطابم به شما جناب زیبا کلام روشن فکری شما لبریز شده امیدوارم ته دیگ نشه؟؟؟؟ (281941)
سالار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۷:۵۲
دولت فرانسه از شخص مسلمانی که به چندتن از افراد داخل رستوران یهودیان پناه داده بود و با بخطر انداختن جونش انها رو پنهان کرده تقدیر و تشکر کرد.و یا برخورد بد با مسلمانها رو محکوم کرد
اینهم ادب کسانی ست که میخواهند انقلاب و اسلام را به همه دنیا صادر کنند تا همه بدانند اسلام دین صلح و دوستی ست! و همینطور این واکنش انهاست در جواب به کسانی که اسلام هراسی میکنند و نمیدانند دین اسلام دین صلح و دوستی ست! (281958)
میرزا بنویس
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۸:۳۲
با یک گل بهار نمیشه...... (281978)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۸:۰۹
این همه شعار ندین اگه پاش بیفته همتون پشت ظریف و روحانی رو خالی میکنین
به خاطر همین یه بام و دو هوا بودن ایرانی هاست که روحانی ذر مقابل افراطیون عقب نشینی کرده .
همین ایرانیا بودن که یه روز گفتن یا مرگ یا مصدق ...48ساعت بعد گفتن مرگ بر مصدق .
حالم داره از خودمون به هم میخوره .ملتی که با سیب زمینی میشه خریدش... (281965)
متین
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۸:۲۹
فرضاً هفته نامه و یا رسانهِ دیگری در فرانسه بچاپ اشکال مذمون ادامه میدادند،آقای ظریف مجبور بود تا دراز مدت از سفر بفرانسه انصراف بدهد و مذاکرات را رها کند. (281977)
تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۰:۰۶
خدایا در این دعواها تو کجایی . تو که میگی بخشش تو که میگی مهربونی تو که میگی رحمان و رحیمی اینه همه کنار رفتنه و خشونت تهمت دروغ وووو جای آنها رو گرفته (282040)
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۰:۳۱
اين اقايان منافعشان در درگيري وتحريم وحمله به سفارت خانه وجنگ (282057)
سلطانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۲:۳۵
وقتی مقام معظم رهبری اعلام مینمایندتیم مذاکره کننده هسته ای بچه های انقلابند به دیگران چه ربط دارداینطوری قضاوت نابجانمایندبااین قضاوتها بودمملکت را8 سال بیچاره کردندندکسی رئیس دولت بودکه11روزخانه نشینی راانتخاب کردوتحریم هاراکاغذپاره نامیدکاش اورامحاکمه میکردندخودمن دوردوم به اورای دادم وپشیمانم (282120)
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۲:۳۵
نظریه پردازهای افراطی و لجوج بدانند با هر اظهار نظری که می کنند آحاد ملت را بیشتر شیفته ی امثال ظریف می کنند شما را به مقدسات عالم سوگند می دیم دست از این رویه ی مضحک بردارید و بیش از این نظام نو پای اسلامی شیعی را با این رفتارها وگفتارها از دید جهانی بد نام نکنید (حنای شما دیگه رنگ باخته است) (282121)
حسام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۲:۵۵
متاسفانه خیلی ها از توافقات ضرر خواهند کرد ،چون بعد از توافق خیلی از خیانت ها رو میشه ومردم اگاه میشوند و میبینند که تا به حال چه ظلم هایی برایشان شده است (282133)
حقانیت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۲:۵۵
آقای دکتر این جماعت کم برا مردم دردسر درست نکردن،روز به روز گند پاک ترین دولت متبوعشان برملا می شود. معاون اول آن دولت که نشان درجه یک خدمت همراه صدها سکه طلا از بیت المال بی زبان را دریافت میکند ،این روزها باید به 5سال زندان واستردادحدود 3میلیاردتومان باز داشت شود،حق دارن دلواپسانشان، اموال غارت شده ومیلیاردها دلار پول بیت المال را برگردانند،بعدش هر کاری میخواهند بکنند.ظاهرا فسادهای کلان آنها هم تقصیر جریان فتنه است (282134)