به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۶۷۵۲۲
هجمه تمام نشدنی علیه ظریف

شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 6 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز دوشنبه به بررسی عنوان های توجیه به جای عذرخواهی و هجمه تمام نشدنی علیه ظریف پرداخت.
شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 6 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به موضوع توجیه به جای عذرخواهی، اختصاص داد و نوشت: روایت حکم قضایی برای محمدرضا رحیمی و اعلام برائت ها از او به تدریج بدل به کتاب قطوری می شود. آخرین برگ این کتاب که دیروز ورق خورد به انتظار همگان برای تحقق وعده احمدی نژاد مبنی بر عذرخواهی پس از اثبات تخلف رحیمی بازمی گشت اما در کمال حیرت، دفتر محمود احمدی نژاد با انتشار اطلاعیه ای خطاب به مردم ایران ضمن تبیین اتهامات معاون اول دولت دهم این اتهامات را مربوط به دولت متبوع خود ندانست. در این اطلاعیه به طور مستقیم پروژه توجیه دنبال و تلاش شده دولت قبل از دولت احمدی نژاد مقصر نشان داده شود اما زهی خیال باطل...

روزنامه آرمان عنوان هجمه تمام نشدنی علیه ظریف را منعکس کرد. اصل باشد یا فرع، متن باشد یا حاشیه، توافق ژنو باشد یا پیاده روی در خیابان، تفاوتی نمی کند؛ عده ای کماکان بر جاده یک طرفه انتقادات و ایرادگیری ها فرمان می رانند و تمایلی ندارند که در مهم ترین شرایط و در بزنگاه خطیر مذاکرات هسته ای با لحاظ منافع ملی از حاشیه پردازی ها چشم بپوشند. منتقدان ظریف در مجلس از همان روز رای اعتماد نشان دادند که سر آشتی با آقای دیپلمات نداشته و برای اعتراض و هجمه به وی به حواشی بیش از متن بها می دهند. در طول دوران تصدی عنوان وزارت خارجه و نیز عهده داری مذاکرات هسته ای منتقدان ظریف بیشتر از آنکه به متن و بطن مذاکرات و تحولات در این عرصه توجه کرده و رخدادها را به نقد بنشینند، ترجیح داده اند که بر اساس شایعات و اخبار حاشیه ای یا اتفاقات فرامتنی به نقد دستگاه دیپلماسی و وزیر امور خارجه بپردازند.

این روزنامه با انتخاب موضوع چه کسی صلاحیت زنجانی را تایید کرد؟ نوشت: صحبت های هفته گذشته معاون اول رییس جمهور در جمع هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گوشه ای از پرچالش ترین پرونده اقتصادی ایران را نمایان ساخت. جهانگیری در آن جلسه گفته بود بخش خصوصی توانمند ایران هیچ گاه نمی تواند ساعت ها با رییس کل بانک مرکزی جلسه خصوصی داشته باشد، در حالی که ما شنیده ایم که وی (بابک زنجانی) ساعت ها با رییس کل بانک مرکزی در یک اتاق اختصاصی جلسه داشته و حتی رییس کل اگر در جلسه رسمی حضور داشت، بیرون می آمد و در اتاق کناری آن جلسه رسمی با بابک زنجانی ملاقات می کرد. در جوابیه نهاد ریاست جمهوری به نامه محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی آمده است که دولت روحانی قصد متهم کردن کسی را ندارد اما کسانی بودند که کار را برای این جوان ساده کرده اند. این نهاد سوالی را هم از بابک زنجانی مطرح کرده است: چه کسانی، صلاحیت بانک فاقد اعتبار بابک زنجانی در مالزی را برای انتقال حجم عظیم منابع بیت المال و برقراری تعامل گسترده شبکه بانکی با آن، تایید کرده اند و همین امر موجب هدر رفتن سرمایه ملی شده است؟

مرتضوی: دادگاه مرا علنی کنید، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. وقتی در آخرین ساعات شامگاه چهارشنبه حکم حبس محمدرضا رحیمی صادر شد، بسیاری بی اختیار به یاد سعید مرتضوی افتادند. شباهت های مرتضوی و رحیمی البته فراوان است. اگر رحیمی در کنار معاون اولی رییس جمهور ریاست ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی را بر عهده داشت سعید مرتضوی نیز در کنار مسوولیت اصلی، ریاست ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را عهده دار بود و این شاید یکی از طنزهای روزگار باشد که همین 2 تن این روزها در راهروهای دادگاه ها به خاطر اتهامات اقتصادی در رفت و آمد هستند. مرتضوی در مصاحبه خود درخواستی را نیز مطرح می کند: «می خواهم این دادگاه علنی برگزار شود. پاسخ های من به اتهامات شاکیان را باید رسانه ها ضبط کنند.» اتفاقی که در صورت وقوع مرتضوی را بیش از گذشته بدل به چهره ای رسانه ای خواهد کرد.

این روزنامه موضوع خسارت 340 هزار تومانی هر خانوار از آلودگی هوا را برجسته کرد. در حالی که روز گذشته سازمان کنترل کیفیت هوا ، هوای پایتخت را سالم اعلام کرد 2 اظهار نظر مختلف روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت که هر کدام می تواند بحث های دامنه داری را در پی داشته باشد. از طرفی ولی آذروش مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران می گوید: هر خانوار سالی 340 هزار تومان خسارت آلودگی هوا را پرداخت می کند و از طرف دیگر علی محمد شاعری رییس ستاد محیط زیست و اطلاعات پایدار شهرداری تهران می گوید: مراجعه به بیمارستان در روزهای آلوده 10 تا 15 درصد بیشتر می شود.