به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۶۷۶۳۵
احمدی نژاد بداند هیچ کس خط قرمز نظام نیست

شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 7 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز سه شنبه در صفحه نخست تیترهای سال سقوط نفت و چندقدم بیشتر تا توافق نمانده را بررسی کرد.
شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 7 بهمن
این روزنامه تیتر یک خود را به موضوع سال سقوط نفت اختصاص داد و نوشت: کاهش قیمت نفت هرچه بود غیرقابل پیش بینی نبود. در سال هایی که کشورهای صادرکننده نفت از قیمت بالای آن ذوق زده شده بودند، سرمایه گذاری روی منابع غیرمتعارف به لحاظ اقتصادی توجیه پذیر شده بود. با پیشرفت تکنولوژی استخراج، بیش از پنج میلیون بشکه به تولید نفت آمریکا افزوده شده بود و اگر تحولات سیاسی خاورمیانه و شمال آفریقا نبود، این کاهش قیمت خیلی زودتر رخ می داد.

روزنامه شرق به عنوان چندقدم بیشتر تا توافق نمانده اشاره کرد و نوشت: کلودیا رات نایب رییس مجلس آلمان درباره توافق هسته ای گفت: البته من در مذاکرات حضور ندارم اما به نظرم اگر اطمینان بخشی های دو طرف بر سر شفافیت و... حل وفصل شود دیگر تمام است. چند قدم بیشتر تا توافق باقی نمانده است. البته در همه کشورهایی که در مذاکرات هستند مخالفانی وجود دارند. در آمریکا و حتی در آلمان. اما مهم این است که دولت آلمان صراحتا و موکدا به دنبال توافق است.

این روزنامه در خبری دیگر با انعکاس عنوان احمدی نژاد بداند هیچ کس خط قرمز نظام نیست، نوشت: مهدی دواتگری نماینده مجلس شورای اسلامی بازهم به دلایل عدم برخورد با رحیمی در همان دوران معاون اولی گله دارد: دلیلی برای مصلحت اندیشی در پرونده رحیمی وجود نداشت. او باید همان سال گذشته بازداشت موقت می شد و حالا افکار عمومی منتظر اجرای حکم او است. آقای احمدی نژاد باید بداند که هیچ مسوولی نمی تواند خط قرمز نظام باشد. حالا حکم رحیمی آمده و دواتگری از قوه قضاییه سپاسگزار است و رسیدگی به این پرونده را نویدبخش اخبار خوش دیگری از پرونده های تخلف مسوولان دولت گذشته می داند؛ از تخلف در بنیاد شهید گرفته تا تامین اجتماعی و ماجرای بابک زنجانی و پرونده های دیگر.

جوانان قطعا به ثمر نشستن آرمان فلسطین را خواهند دید تیتر دیگر روزنامه شرق است. حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در دیدار آقای احمد جبرییل، دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل)، مساله فلسطین را در راس مسایل دنیای اسلام خواندند و تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران تا روزی که آرمان فلسطین به ثمر برسد، مصمم خواهد ایستاد و آن روز را جوانان قطعا خواهند دید.

این روزنامه در خبری با برجسته کردن کوبانی آزاد شد، نوشت: روز گذشته، سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه در حالی از آزادی کامل شهر مرزی کوبانی در شمال سوریه خبر داد که پیش تر طی گزارشی از کنترل مبارزان کرد بر دست کم ٩٠درصد از این شهر سخن گفته بود. طبق گزارش این سازمان حقوق بشری که مقر آن در بریتانیاست، پیشروی مبارزان کرد به سمت شرق کوبانی که همین چندوقت پیش در آستانه سقوط قرار داشت، تبهکاران داعش را چنان دستپاچه کرد تا حدود ١٤٠ جنگجوی تازه نفس را روانه کرانه های شرقی شهر کند.