به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۳۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب : ۶۷۹۳۸
از مرتضي پاشايي و حمید عسگری تا رضا صادقي و...

آلبوم‌های خوانندگان پاپ در زمستان 93

گروه هنري: زمستان 93 هرچند بدون برف و بارون شروع شده و آلبوم های زمستان 93 همیشه طرفدار خاص خود را داشته است.
حمید عسگری

این خواننده 35 ساله شادمهریست، می خواهد پنجمین آلبومش را تا پیش از سال 94 روانه بازار کند. او نیز از جمله ستارگان پاپ است که با وجود گذشت زمان، به طرز عجیبی جذابیتش را برای هوادارانش حفظ کرده است. چون معمولا تجربه نشان داده محبوبیت خواننده های مشابه یک خواننده قدیمی خیلی دوام ندارد، اما عسگری هم چنان مورد استقبال قرار داشته و همواره کنسرت هایش با سالن پر برگزار می شود. گفته می شود نخستین آلبوم او با عنوان «کما 1» یکی از پرفروش ترین آلبوم های موسیقی پس از انقلاب بوده است.

مرتضی پاشایی

«به نام عشق» آلبومی شامل آخرین تلاش های مرتضی پاشایی پیش از درگذشت زودهنگامش است. گفته می‌شود مرتضی پاشایی روی این آلبوم حساسیت زیادی داشته، چون به هر حال در شرایط سلامت کامل نبوده و شاید حدس می زده این آخرین کارش باشد. حتما برای طرفداران مرتضی پاشایی که پس از درگذشتش به تعدادشان افزوده شد، این آلبوم جایگاه ویژه ای خواهدداشت، چون حاوی آخرین فعالیت های ستاره صدانازک محبوبشان است. این دومین و شاید آخرین آلبوم تازه درگذشته محسوب می شود. چون دیده شده ناصر عبداللهی پس از فوتش بیش از یک آلبوم منتشر کرد و با توجه به استقبال گسترده از پاشایی، بعید نیست فردا آلبومی از ترانه هایی که برای دوستانش خوانده نیز بیرون بیاید.

احسان خواجه امیری

خواجه امیری 30 ساله، 29 دی هفتمین آلبومش با عنوان «پاییز، تنهایی» را منتشر کرد. او در این آلبوم با ترانه سرایانی هم چون روزبه بمانی و زهرا عاملی همکاری داشته و در بخش موسیقیایی نیز نام علیرضا افکاری، هومن نامداری و مهرداد نصرتی به چشم می خورد. گفتنی است نخستین آلبوم موسیقی احساس خواجه امیری کار مشترک او با پدرش بود که «من و بابا» نام داشت. او هنگام ضبط این آلبوم که نامش بیشتر به کتاب های حوزه کودکان شبیه است، 17سال سن داشت.

خواجه امیری از خوانندگان محبوب تیتراژهای صدا و سیماست و عمده شهرتش را نیز مدیون تلویزیون است. حتی آهنگ سازی موسیقی متن چند سریال تلویزیونی نیز در کارنامه اش دیده می شود که با توجه به دانش موسیقیایی او که به عنوان یک خواننده و ملودی ساز پاپ شروع به کار کرده بود، جالب توجه به نظر می رسد. پسر ایرج، خواننده ترانه رسمی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی برزیل هم بود که ترانه اش را روزبه بمانی سروده و تنظیمش کار بهروز صفاریان بود.

پیش بینی می شود کار جدید او نیز مورد استقبال مخاطبان همیشگی اش قرار گیرد، چون او در حال حاضر جزو ستارگان پاپی محسوب می شود که یک سری هوادار پروپاقرص و تیفوسی برای خودش دارد و حتی اگر کارش از نظر آنها خیلی هم خوب نباشد، مورد حمایت قرار خواهدگرفت. کلا مورد حمایت قرارگرفتن از ویژگی های بارز احسان خواجه امیری است.

رضا صادقی

«فقط گوش کن»، دهمین آلبوم رضا صادقی همیشه سیاه پوش، درحالی روانه بازار می شود که با روزهای اوجش فاصله دارد و نتوانسته در سال های اخیر کارهای هیت مانند سابق منتشر کند. اسامی برخی از فعالان عرصه پاپ هم چون میثم مروستی، ترانه مکرم، مسعود همایونی و اشکان آبرون در فهرست عوامل این آلبوم دیده می شود.

این خواننده 35 ساله که 15 آلبوم غیررسمی هم در کارنامه اش دارد، از خواننده های محبوب صدا و سیماست، البته نه به اندازه خواجه امیری، ولی رضا صادقی نیز همواره در مراسم مختلف در تلویزیون دیده شده و برای چند تیتراژ سریال نیز خوانندگی کرده است. گفتنی است رضا صادقی همیشه در ایام سوگواری به شهرش بندرعباس می رود و آن جا برای هم شهری ها نوحه خوانی می کند.

محمد علیزاده

علیزاده هم با چند آهنگ غیررسمی بین طرفداران موسیقی پاپ شناخته شد. او نیز جزو دسته خوانندگان مشابه قرار می گیرد و لحن و رنگ صدایش شبیه بینامین است. البته این خوانندگان مشابه، معمولا در ابتدا روی حساب شباهتی که به خواننده ای قدیمی تر دارند معروف می شوند، اما وقتی خودشان جا می افتند، آرام آرام رنگ صدایشان تغییر می کند و چه بسا مدتی بعد خواننده پاپ دیگری ظهور کند که به خود او شبیه باشد! گویا شباهت داشتن به یک صدای از قبل شنیده شده، از راه های چهره شدن یک شبه در بازار موسیقی پاپ است. علیزاده زمستان امسال قرار است دومین آلبوم رسمی اش پس از «دلت با منه» را منتشر کند.

کاوه آفاق
گفته می شود آلبوم او که موسس گروه پاپ- راک THE WAYS است، پس از سال ها انتظار قرار است تا پایان امسال روانه بازار شود. آفاق به خاطر فعالیت غیررسمی و ارائه موزیک ویدئو در شبکه های ماهواره ای شامل جریمه شده بود و گویا مدت محرومیتش از فعالیت رسمی تمام شده، چون تیزر آلبوم رسمی اش را در فضای رسمی منتشر کرد. این موزیسین پاپ- راک که بیش از 10 سال از فعالیتش با گروهش می گذرد، این آلبوم را به صورت مستقل از گروه منتشر می کند و باید دید این آلبوم موردپسند مخاطبان قرار می گرد یا خیر،چون زمانی که نخستین کارهای آفاق و گروهش منتشر شد، فضای موسیقی به شکل دیگری بود و هنوز رپ سردمدار محبوبیت در میان مخاطبان عام موسیقی بود، اما امروز موسیقی های شبه تلفیقی مثل چارتار پخش گسترده داشته اند و مورد توجه نیز بوده اند و مشخص نیست واکنش مخاطبان موسیقی پاپ به یک کار پاپ- راک چه خواهدبود.

آریان

گروه آریان پس از کش و قوس هایی که درباره ادامه یا متوقف شدن فعالیت گروهشان شنیده شد، قرار است آلبومی با نام «خداحافظ» منتشر کنند که گفته شده آخرین آلبوم این گروه خواهدبود و حکم پایان فعالیت موسیقایی شان را دارد. این گروه از سال 79 شروع به کار کرد و به خاطر ترکیب گروهش که شامل دختران و پسران در کنار هم در قالب یک گروه موسیقی بود، بسیار مورد توجه قرار گرفت، اما رفته رفته و با بازتر شدن فضای نشر موسیقی پاپ، این خداحافظی مانند برخی از خداحافظی ها جنبه جلب توجه دارد یا این که واقعا قرار است این گروه پس از نزدیک شدن به 15 سال فعالیت از عرصه موسیقی پاپ خارج شود.

سینا حجازی
او هم از خواننده های پاپی است که کاملا از طریق انتشار کارهایش در فضای مجازی به شهرت رسید. کارهای او بیشتر مضمون طنز دارند و به لحاظ خوانش نیز، او لحن طنز را برای کارهایش برگزیده است. برای مخاطب موسیقی پاپ ایران، این یک فضای جدید ابتدا با استقبال مواجه می شود. باید دید اولین آلبوم مجاز سینا حجازی با محبوبیت رو به رو می شود یا خیر. او تا به حال یک تیتراژخوانی برای فیلم سینمایی «خط ویژه» داشته و یک بار هم در آلبوم گروهی «من و ما 1» شرکت کرده است.

محمدرضا عیوضی

گفته می شود عیوضی پس از غیبت طولانی اش قرار است آلبومی با همکاری بابک صحرایی، علیرضا افکاری، رضا تاجبخش و روزبه بمانی منتشر کند. او به واسطه خواندن ترانه «مثل یک رنگین کون هفت رنگ…» روی تیتراژ سریال «روزگار جوانی»، اوایل دهه 80 مشهور شد، اما آثارش به صورت مستقل با اقبال عام مواجه نشد. باید دید بازگشت دوباره او به مذاق مخاطبان فعال موسیقی پاپ عامه پسند که امروز اغلبشان نسل چهارمی هستند، خوش می آید یا خیر.
مرجع : مجله گمجو

مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۱:۲۱
بهترین البوم برای مرتضی پاشایی میشه,روحش شاد. (285561)
چرا
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۴:۲۳
چاوشی چی شد؟
چرا از این هنرمند محبوب حرفی نزدید؟
نگید که خبر از آلبومش ندارید؟
شما هم مخالف چاوشی باشید
ما هم عاشق چاوشی هستیم خواهیم ماند به کوری چشم ... (285622)
حامد
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۵:۰۴
دوست عزیز خواننده های دیگه مثل فریدون آسرایی هم نیستن (285651)
sevda
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۵:۳۴
من از بچگی عاشق گروه آریان بودم....بیشترشونم حفظم با این که خیلی وقته دیگه گوش نمیدم....بیچاره هارو خیلی اذیت کردن همش گیر میدادن به اعضای دختره گروه......امیدوارم از هم نپاشه:( (285671)