به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۶۸۳۷۷
وعده مجازی احمدی نژاد

شماره امروز اعتماد دریک نگاه؛ 13 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد روز دوشنبه با این عناوین وعده مجازی احمدی نژاد، واکنش شورای نگهبان به ادعای پرداخت پول به نمایندگان و به روز کردن مباحث فقهی ضروری است چاپ و منتشر شد.
شماره امروز اعتماد دریک نگاه؛ 13 بهمن
تیتر یک این روزنامه به زودی می آییم به عنوان وعده مجازی احمدی نژاد، اختصاص دارد، این جمله ای است که در تنها صفحه قابل دسترس سایت رسمی احمدی نژاد دیده می شود. از همین جمله سه کلمه ای آنقدر سوال و ابهام می توان استخراج کرد که کارشناسان و تحلیلگران سیاسی در پایگاه های خبری و روزنامه ها به آن بپردازند. اما مهم ترین سوال این است که او برای چه امر مهمی می خواهد بیاید؟

واکنش شورای نگهبان به ادعای پرداخت پول به نمایندگان، تیتر دیگر روزنامه اعتماد است، نامه شماری از نمایندگان: مجلس و قوه قضاییه ادعای رحیمی را پیگیری کنند. پرونده رحیمی در دستگاه قضایی بسته شد، اما این تازه آغاز گشوده شدن پرونده او در فضای عمومی است. سوال ها درباره رحیمی و چگونگی حضور او در قدرت یکی پس از دیگری مطرح می شوند. برای مجلسی ها اما یک سوال مهم تر از بقیه سوالات است؛ کدام نمایندگان در مجلس هشتم از رحیمی پول گرفته بودند؟ عددش شاید خیلی زیاد نباشد. خود رحیمی گفته که هزار و ٢٠٠ میلیون تومان را بین ١٧٠ نماینده توزیع کرده است. یعنی تقریبا هفت میلیون تومان به ازای هر نماینده. ٢٣نماینده مجلس نهم حالا نفس انجام این کار را نشانه رفته اند و در دو نامه جداگانه از روسای مجلس و قوه قضاییه خواسته اند تا موضوع دادن پول به نامزدهای انتخابات و نمایندگان مجلس هشتم پیگیری شود. کار اما به شورای نگهبان هم کشیده شده و سخنگوی این شورا از بررسی وضعیت نماینده های دریافت کننده پول خبر داده است.

عکس صفحه یک اختصاص دارد به گفت وگوی اعتماد با علی حضرتی جوان ترین تهیه کننده جشنواره فیلم فجر و فرزاد موتمن کارگردان فیلم خداحافظی طولانی. وقتی صحبت از نیروی جوان در سینمای ایران می شود اغلب به کارگردان وشاید بازیگر پرداخته می شود و تهیه کنندگی گویی در انحصار بزرگسالان و میانسالان است، در جشنواره فیلم فجر سی و سوم کارگردانان جوان حضوری چشمگیر دارند، اما این بار تهیه کننده ای جوان نیز از راه آمده تا در کنار سینما گران با سابقه ایرانی به رقابت بپردازد او که پیش از این به تولید وتهیه کنندگی تئاتر و فیلم کوتاه می پرداخته است در جشنواره سی و سوم تهیه کنندگی یکی از حرفه ای ترین کارگردانان سینمای ایران فرزاد موتمن را بر عهده دارد. فیلم خدا حافظی طولانی نخستین تجربه علی حضرتی است.

به روز کردن مباحث فقهی ضروری است، عنوان سخنان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه شورای تحقیقاتی و هم اندیشی قرآنی است. آیت الله هاشمی رفسنجانی در این نشست تاکید کرد: به روز کردن مباحث فقهی ضروری است.

ائتلاف شش ضلعی برای فتح اتاق عنوان گزارش زیر ذره بین اعتماد است از انتخابات پارلمان خصوصی. ثبت نام کاندیداهای هشتمین دور انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشور درحالی ساعت ٢٢ شب شنبه، به پایان رسید که ثبت نام وارثان برخی چهره های کلیدی پارلمان خصوصی و پست های دولتی در سال های گذشته بر حاشیه های این انتخابات افزوده است. پسر نهاوندیان، برادر عراقچی، داماد محمد شریعتمداری، برادر حجاریان و پسر عارف از جمله این وارثانند که رنگ و بوی سیاسی انتخابات اتاق را بیشتر کرده اند. هرچند انتخابات اتاق های بازرگانی رقابت بین فعالان اقتصادی خصوصی است اما حضور بیشتر به اصطلاح «بخش خصوصی دولتی» در لیست ثبت نامی های امسال نگرانی خارج شدن اتاق از دست خصوصی ها را بیشتر کرده است.