به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۶۸۴۱۰
آزمون جزو پدیده‌های جام ملت‌ها بود

گزارش کامل سایت ESPN از جام ملتها

گروه ورزشی: سایت خبری ESPN آمریکا از دیدار ایران و عراق به‌عنوان یکی از بهترین‌ بازی‌های جام ملت‌‌های آسیا و از سردار آزمون به‌عنوان بازیکنی که در این تورنمنت برای خود شهرت و اعتبار کسب کرد یاد کرده است.
گزارش کامل سایت ESPN از جام ملتها
با پایان یافتن شانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در استرالیا، سایت خبری ــ تحلیلی ESPN آمریکا در گزارشی به تحلیل و مرور رویدادهای مهم این تورنمنت پرداخته و آن را تورنمنتی متفاوت با ادوار گذشته جام ملت‌ها توصیف کرده است.در این گزارش آمده است: تورنمنتی که استرالیا میزبانش بود خوب شروع شد و هرچه گذشت بهتر شد. از بازی افتتاحیه که «ساکروس» گل خورده برابر کویت را جبران کرد گرفته تا فینال دراماتیکی که میزبان برابر کره جنوبی انجام داد، چیزهای دوست داشتنی زیادی در شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا رخ داد.

علاوه بر فینال تماشایی، بازی زیبای عمر عبدالرحمن در ترکیب امارات و همچنین بازی ایران و عراق در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها که تا مدت‌ها در یادها خواهد ماند، از جذابیت‌های این دوره جام ملت‌های آسیا بودند. اگرچه شوک‌های نابی به این دوره جام ملت‌ها وارد نشد اما شگفتی‌هایی در آن رقم خورد، از جمله حذف ژاپن مدافع عنوان قهرمانی به‌دست امارات در مرحله یک‌چهارم نهایی، پیروزی چین در هر سه بازی‌اش در مرحله گروهی، شکست قطر در تمام بازی‌هایش و بسته ماندن دروازه کره‌جنوبی تا پایان نیمه اول دیدار فینال. به‌جز اینها اما داستان‌های زیبای دیگری هم رقم خورد: گلزنی فلسطین و هواداران ایرانی که جو ورزشگاه‌ها را پرشور می‌کردند.

ESPN در بخشی دیگر از گزارش خود به استعدادهایی اشاره کرده که در این دوره جام ملت‌های آسیا نام‌شان بر سر زبان‌ها افتاد و نام سردار آزمون مهاجم 20ساله تیم ملی ایران را هم در میان آنها قرار داده است.
در ادامه این گزارش می‌خوانیم: این دوره جام ملت‌ها استعدادهای خالصی داشت. ستاره‌هایی که انتظار می‌رفت بدرخشند و درخشیدند: عمر عبدالرحمن، سون هئونگ مین، تیم کیهیل، کیسوکه هوندا و کی سونگ یئونگ. برخی دیگر از بازیکنان بااستعدادی که نام‌شان را تا یک ماه پیش کمتر کسی شنیده بود، سر زبان‌ها افتادند از جمله ماسیمو لونگو، یاسر قاسم، کیم جین سو، سردار آزمون و ضرغام اسماعیل که همگی در سطح قاره آسیا برای خود نام و اعتباری کسب کردند. جام ملت‌های آسیای 2015 نه فقط استرالیای قهرمان بلکه کل فوتبال آسیا را بیش از پیش در انظار قرار داد.

سایت ESPN شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا را در قیاس با دوره سیزدهم این رقابت‌ها از نظر کیفی در سطحی پایین‌تر قرار داده و دلیل آن را پرستاره‌تر بودن قدرت‌های فوتبال آسیا در آن دوره دانسته است. این سایت برای اثبات ادعای خود اشاره‌ای به ترکیب ایران در جام ملت‌های سال 2004 داشته و نوشته است: ایران در جام ملت‌های سال 2004 تیمی پراستعداد داشت، تیمی متشکل از علی کریمی در اوج با علی دایی که هنوز یک نیروی قابل اتکا بود و همچنین مهدی مهدوی‌کیا که هر دوی آنها را حمایت می‌کرد. در آن دوره بود که بازی‌های هیجان‌انگیز در مراحل حذفی برگزار شد از جمله برد 4 بر 3 ایران مقابل کره جنوبی که در آن ایران 4 بار (سه بار به‌لطف گلزنی کریمی) از کره پیش افتاد و در نهایت این تیم را شکست داد و سوم شد.