به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۶۸۶۰۱

امیدی به میزبانی ایران هست؟!

گروه ورزشی: فدراسیون فوتبال کشورمان برای برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال 2019 درخواست داده است. به همین دلیل بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا به کشورمان آمدند تا از ورزشگاه‌هایی که برای میزبانی معرفی شده بازدید کنند.
امیدی به میزبانی ایران هست؟!
صبح دیروز بازرسان به ورزشگاه تختی تهران که در شرق تهران قرار دارد مراجعه کردند تا امکانات این ورزشگاه را از نزدیک مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند. طی این دیدار نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: «می‌دانیم ورزشگاه تختی تهران طی بازدید سال‌های قبل رتبه A آسیا را اخذ و امکانات خوبی برای برگزاری مسابقات آماده کرده است. امیدواریم با برگزاری جام ملت‌های آسیا در ایران، ورزشگاه تختی با توجه به پتانسیل موجود در خودش بتواند به بهترین نحو، میزبان این مسابقات باشد.»

قاسم رسته مدیر مجموعه نیز با ابراز خرسندی از حضور بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا در مجموعه ورزشی تختی توضیحاتی در رابطه با چگونگی برگزاری مسابقات فوتبال جوانان آسیا در سال 90 در این مجموعه ارائه داد.

در این بازدید ناظران AFC از استادیوم 30 هزار نفره، رختکن‌ها، میکس زون، اتاق کنفرانس، اتاق دوپینگ، اتاق داوران، جایگاه خبرنگاران، ورود و خروج تماشاگران و خبرنگاران، اسکوربورد و زمین بازی دیدن کردند. در پایان این بازدید، رسته از تلاش شبانه روزی پرسنل مجموعه در این مدت تشکر کرد و گفت: «اگر توفیقی حاصل شود از دست رنج تک تک کارکنان می‌باشد و امیدوارم در صورت تأیید وضعیت موجود توسط AFC میزبان شایسته‌ای برای جام ملتهای آسیا باشیم.»

همچنین ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا سری هم به ورزشگاه آزادی زدند تا امکانات این ورزشگاه را مورد ارزیابی قرار دهند. هدایت تیم بازدید کننده را سوزوکی از کشور ژاپن به همراه داشت. وی سری هم به ورزشگاه دستگردی زده که این ورزشگاه نیز به‌عنوان یکی از ورزشگاه‌هایی که می‌تواند میزبانی بازی‌های جام ملت‌های آسیا را برعهده بگیرد، به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شده است.
باتوجه به اینکه ورزشگاه‌های کشورامارات وضعیت مطلوب تری درقیاس با ورزشگاه‌هایی که درکشورمان قراردارد، برخورداراست پیش‌بینی می‌شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا درنهایت با میزبانی ایران موافقت نکند. مگراینکه فدراسیون فوتبال ایران قول و قرارهایی با مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا بگذارد و نسبت به بهبود وضعیت ورزشگاه‌هایی که میزبانی را به عهده خواهند گرفت، قول مساعد دهد.

با توجه به شرایط نامساعد ورزشگاه‌های ایران و استاندارد نبودن جایگاه تماشاگران میزبانی ایران درجام ملت‌های آسیا نیاز به همتی عظیم و ساخت ورزشگاه‌های استاندارد با معیارهای جهانی دارد. با توجه به اینکه ورزشگاه‌های ایران غالبا بافتی فرسوده دارند و در ساخت آنها معماری‌های زیبایی به کار نمی‌رود شانس ایران برای میزبانی کاهش می‌یابد.

بهروان: میزبانی ایران در جام ملت‌ها دست خداست
بهروان درباره اینکه چه ورزشگاه‌هایی برای میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شده می‌گوید: «ما 5 ورزشگاه یادگار امام تبریز، حافظیه شیراز، تختی، آزادی و دستگردی تهران را معرفی کرده‌ایم تا نمایندگان AFC از این مکان‌ها بازدید به عمل بیاورند. اینکه به ما میزبانی را بدهند یا خیر با خدا است.»
وی درباره درخواست مسوولان تیم امید برای جابه‌جایی هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر هم گفت: «درخواست مسوولان تیم امید را در این خصوص دریافت کرده‌ایم و در حال بررسی آن هستیم.»