به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۶۸۶۶۰

ایرانی‌ها استاد مسلم خط نستعلیق هستند

گروه فرهنگ و هنر: رییس انجمن خوشنویسان نجف گفت: ایرانی‌ها استاد مسلم خط نستعلیق هستند و در نوشتن این خط واقعا بی‌نظیرند.
ایرانی‌ها استاد مسلم خط نستعلیق هستند
علی حیدر الحسانی که برای حضور در گردهمایی ثلث‌نویسان جهان اسلام به ایران سفر کرده بود، درباره‌ی هنر خوشنویسی و سفرش به ایران اظهار کرد: بنا به درخواست و دعوتی که از سوی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری شهر تهران داشتم، همراه با چهار هنرمند عراقی به ایران آمدیم. همچنین آثار دو هنرمند دیگر را همراه خود به نمایشگاه آوردیم. در کل، 38 اثر از هنرمندان کشور عراق در این نمایشگاه حضور داشتند. او ادامه داد: در عرصه‌ی ثلث‌نویسی، هنرمندان دیگر کشورها از ایرانی‌ها بهتر هستند، اما نمی‌توان این نکته را هم فراموش کرد که ایرانی‌ها استاد مسلم خط نستعلیق هستند و در نوشتن این خط واقعا بی‌نظیرند.

رییس انجمن خوشنویسان نجف در ادامه بیان کرد: در جهان اسلام، مسلمانان به خوشنویسی اهمیت زیادی می‌دهند. خوشنویسی علاوه بر این‌که یک هنر است، برای نوشتن آیات قرآن و احادیث و تبرک کردن زندگی با آن‌ها، بهترین ابزار به‌شمار می‌رود. الحسانی درباره‌ی این‌که آیا در عراق هم مانند ایران به خوشنویسی اشعار شعرا گرایشی وجود دارد؟ گفت: در عراق بیشتر به نوشتن آیات قرآن و احادیث توجه می‌شود، اما ما هم شاعران بزرگی داریم که مانند سعدی و حافظ ایرانی‌ها برای‌مان مایه افتخار هستند و شعرهای‌شان را می‌نویسیم. او درباره‌ی علاقه‌اش به خوشنویسی نیز اظهار کرد: من 31 سال دارم و همه توانم را روی هنر خوشنویسی و همچنین موفقیت انجمن خوشنویسان نجف گذاشته‌ام. امیدوارم در این راه موفق شوم.

رییس انجمن خوشنویسان نجف در بخش دیگری از سخنانش، گردهمایی ثلث‌نویسان جهان اسلام در تهران را اتفاقی قابل تأمل دانست و گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی برای گردهمایی هنرمندان مسلمان می‌تواند اتفاق‌های بسیار خوبی را در هنر خوشنویسی کشورهای اسلامی رقم بزند و امیدوارم این اتفاق تداوم داشته باشد. الحسانی با بیان این‌که ایران را خیلی دوست دارد، اظهار کرد: تا کنون بارها به ایران سفر کرده‌ام و به شهرهایی مانند شیراز، اصفهان، قزوین، تهران و ... آمدوشد داشته‌ام. ما برای زیارت امام رضا (ع) به ایران می‌آییم و شما هم برای زیارت امام حسین (ع)، حضرت علی (ع) و امام موسی کاظم (ع) به عراق سفر می‌کنید. این موضوع یکی از نقاط مشترک ما با یکدیگر است.

او تهران را شهر ترافیک دانست و افزود: این شهر هرچند زیبایی‌های زیادی دارد، اما ترافیکش هم به اندازه زیبایی‌هایش زیاد و وقت‌گیر است، اما در هر صورت من تهران را دوست دارم. گردهمایی ثلث‌نویسان جهان اسلام به همت سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران با حضور خوشنویسانی از ایران و پنج کشور اسلامی در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.
مرجع : ایسنا