به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۷ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۶۸۷۴۲
می‌خواهیم آثار مختلفی را به مردم معرفی کنیم؛

نادر مشایخی در جشنواره چه اجرایی دارد؟

گروه فرهنگ و هنر: این رهبر ارکستر که قرار است، با همراهی ارکستر شهر تهران «فیلارمونیک» در جشنواره‌ی موسیقی فجر روی صحنه برود، درباره‌ی جزییات این رویداد سخن گفت.
نادر مشایخی در جشنواره چه اجرایی دارد؟
 نادر مشایخی گفت: رپرتواری که در این کنسرت اجرا خواهد شد، مشابه اجرایی است که چندی پیش در تماشاخانه‌ی ایرانشهر داشتیم و کنسرت مایستر ارکستر نیز ارسلان کامکار خواهد بود. او بیان کرد: قطعاتی مانند «پروکوفیف: پایکوبی دلاوران»، «شوستا کوویج: سوئیت جز / والس»، «ژان باتیست لولی: مارش مراسم ترکی»، «مرتضی نی‌داود: پیش‌درآمد اصفهان»، «موسیقی نواحی از مغولستان»، «آروو پرت: برادران» و «یان سیبیلیوس: والس تریست» در جشنواره‌ی موسیقی فجر اجرا خواهند شد.

مشایخی درباره‌ی اجرای قطعه‌ی «شهیدان خدایی» نیز اظهار کرد: این قطعه را نیز به احتمال زیاد اجرا خواهیم کرد؛ اما آقای بیژن کامکار در این اجرا نیست و به احتمال زیاد، عبدالحسین مختاباد این قطعه را می‌خواند. البته هنوز این موضوع قطعی نیست. او ادامه داد: این قطعه‌ی موسیقایی اهمیت دارد؛ اول از این جهت که قطعه‌ای بسیار خاطره‌انگیز است و ما را یاد اوایل انقلاب می‌اندازد. دوم این‌که اولین موسیقی است که پس از انقلاب اسلامی به‌طور کامل اجرا شد. این آهنگساز و رهبر ارکستر همچنین گفت: ما قطعات متنوعی را در این کنسرت اجرا خواهیم کرد که همه بر مبنای عادات شنیداری مختلف مخاطبان است. می‌خواهیم آثار مختلفی را به مردم معرفی کنیم. بنابرین قطعاتی را از اوایل دوران باروک، مدرن و ... اجرا می‌کنیم. این در حالی است که قطعات ما بر مبنای سازهای ایرانی تنظیم شده‌اند و در واقع می‌خواهیم عادات شنیداری مختلف را امتحان کنیم.
مرجع : ایسنا