به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۱
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۶۸۹۲۵
نه تلویزیون نگاه می‌کنم و نه روزنامه می‌خوانم

داور استراليايي سکوتش را شکست

گروه ورزشی: داور استراليايي ديدار ايران – عراق به انتقادهاي رسانه‌ها عليه خود واکنش نشان داد.
داور استراليايي سکوتش را شکست
بن ویلیامز، داور استرالیایی حاضر در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا قضاوت‌های بحث بر انگیزی داشت که یکی از آنها به رویارویی ایران و عراق در مرحله یک چهارم نهایی باز می گردد. پس از آن دیدار، انتقادهای فراوانی از وی شد اما او اکنون تمامی انتقادها را تلافی کرده و آنها را مغرضانه خوانده است. ویلیامز همچنین از بازیکنان فوتبالی که اکنون به عنوان مفسر تلویزیونی فعالیت می‌کنند نیز انتقاد کرده است.

به گزارش ایسنا، ویلیامز از سال 2013 وارد فهرست داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا شد و به نخستین داور استرالیایی بدل شد که در مرحله حذفی جام جهانی قضاوت کرده است. ویلیامز همچنین از کسانی که او را داوری می‌دانند که خیلی راحت کارت های زرد و قرمز می دهد نیز انتقاد کرده است. جان آلویزی، مارک بوسنیچ و رابی اسلیتر که پیش‌تر در ترکیب تیم ملی فوتبال استرالیا بای می کردند و اکنون به عنوان مفسر در شبکه های تلویزیونی فعالیت می کنند، پس از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق به شدت از عملکرد بن ویلیامز در دادن کارت قرمز به مهرداد پولادی انتقاد کردند.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران نیز به خاطر انتقاد از نحوه قضاوت این داور در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا نیز جریمه شده بود. این مربی پرتغالی همچنین پس از شکست و حذف تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در ضربه‌های پنالتی نیز سوال کرده بود که آیا این داور می‌تواند شب را آسوده بخوابد؟ گراهام آرنولد، سرمربی اف سی سیدنی پس از آنکه ویلیامز در جام حذفی استرالیا نیکولا پتروویچ را اخراج کرده بود، قضاوت وی را "خجالت آور" خوانده بود.

اکنون ویلیامز با شبکه رادیویی ای بی سی گفت‌وگویی انجام داده است. وی در این زمینه گفت: پس از دیدار به خبرهای هیچ یک از رسانه‌ها توجهی نمی کنم. نه تلویزیون نگاه می‌کنم و نه روزنامه می‌خوانم. خبرهای منتشر شده در اینترنت را هم نمی‌خوانم زیرا همه خبرهای آنها منفی و مغرضانه است. بسیاری از کسانی که در تلویزیون صحبت می کنند، هیچ چیز در مورد داوری نمی‌دانند. بسیاری از آنها بازیکنانی هستند که 15 تا 20 سال است فوتبال بازی نکرده‌اند. آنها در لیگ‌های مختلفی در سراسر دنیا به میدان رفته‌اند اما نتوانستند هیچ تاثیری در فوتبال ملی کشورشان بگذارند. من تنها کسی هستم که می‌توانم در مورد کارم نظر بدهم و این کار را هم انجام می دهم.

ویلیامز افزود: مردم، نظر دادن در هر موردی را حق خود می‌دانند. فوتبال ورزشی است که نظرهای زیادی از افراد مختلف در آن دخیل است اما برخی از مردم فکر می کنند نظر آنها بهتر و بزرگتر از سایرین است. اگر شما ببینید همه چیزهایی که در رسانه‌ها منتشر یا در تلویزیون گفته می شود علیه شما هستند، ممکن است خیلی عصبانی شوید. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که بهترین تصمیمی که فکر می‌کنید درست است را با توجه به اطلاعاتی که در دست دارید بگیرید. هر اتفاقی هم که پس از آن بیفتد، مانند عصبانیت مربیان، بازیکنان و انتقاد رسانه‌ها، از کنترل شما خارج است.

ویلیامز در ادامه عنوان کرد داوران هم مانند بازیکنان ممکن است اشتباه کنند اما تاکید کرد اشتباه آنها بیش از سایرین به چشم می آید.
وی در این خصوص اظهار کرد: چیزی به عنوان یک داور کامل وجود ندارد چون همه ما انسان هستیم و اشتباه می‌کنیم، درست همانند بازیکنان. هیچ بازیکنی را پیدا نمی‌کنید که در یک مسابقه هیچ اشتباهی انجام ندهد. نمی توانید بازیکنی بیابید که توپ را از دست ندهد، همه توپ‌هایش را گل کند و در همه تکل‌هایش توپ حریف را برباید. همه ما انسان هستیم مانند همه بازیکنان فوتبال.